תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה-סטיישן
  • סקודה אוקטביה סטיישן
  • סקודה אוקטביה סטיישן החדשה

    סקודה אוקטביה-סטיישן

    סקודה מפרסמת את הפרטים המלאים על האוקטביה סטיישן החדשה. שיווקה באירופה יחל בעוד כשלושה חודשים.

    • 01-05-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    כמו גרסת הסדאן, גם גרסת הסטיישן של סקודה אוקטביה תתחדש בקרוב עם דור חדש לחלוטין. האוקטביה סטיישן, שנחשפה לראשונה בתערוכת ג'נבה האחרונה, צפויה להגיע לאולמות התצוגה באירופה בעוד כשלושה חודשים ולאחר זמן קצר צפויה להגיע גם לאולמות התצוגה בישראל. האוקטביה החדשה, אחת מהמכוניות החשובות ביותר של סקודה, תשווק עם מיטב הטכנולוגיות של קבוצת פולקסווגן, כולל סדרת מנועי ה-TSI החדשים (EA211) ומערכת ההנעה הכפולה החדשה (Haldex5). וכרגיל אצל סקודה, אל הטכנולוגיה יצטרפו גם ממדים נדיבים במיוחד.

    סקודה אוקטביה החדשה (סדאן) - פרטים נוספים

    סקודה אוקטביה סטיישן החדשה

    סקודה אוקטביה סטיישן החדשה תהיה גדולה מהנוכחית. אורכה הכללי צמח בכ-9 סנטימטרים בהשוואה לזה של הדגם הקודם ועומד כעת על 466 סנטימטרים. בסיס הגלגלים צמח אף הוא ואורכו עומד כעת על 268 סנטימטרים (גידול של כ-11 סנטימטרים). מה זה בעצם אומר? שמרווח הפנים יהיה נדיב עוד יותר מזה שהציע הדגם הקודם, שהצטיין בפני עצמו במרווח פנים נדיב. בדור החדש יש תוספת של 2.5 סנטימטרים למרווח הברכיים של היושבים במושב האחורי, תוספת של סנטימטרים למרווח הראש של היושבים מאחור ותוספת למרווח הכתפיים במושב האחורי.

    תא המטען דורש התייחסות משל עצמו. בסקודה שמרו על נפח הטענה הדומה לזה של הדור היוצא (כנראה מתוך כוונה להשתמש בתוספת הגודל בעיקר לשיפור מרווח הפנים) אך הקדישו לא מעט מחשבה לסעיף השימושיות. נפחו של תא המטען יעמוד על 610 ליטרים במצב הרגיל, אך קיפול מהיר של המושבים האחוריים (קיפול 60:40) יאפשרו להגדיל אותו לנפח עצום של 1,740 ליטרים. בתחתית תא המטען הותקן תא אכסון נסתר, שמיועד בין היתר לאכסון כיסוי תא המטען כשאינו בשימוש. וכמובן, שפע של וווי עגינה לשקיות ואפילו שקע כוח 12 וולט לחיבור צידנית קירור.

    סקודה אוקטביה סטיישן החדשה

    היצע המנועים של סקודה אוקטביה סטיישן החדשה יכלול ארבעה מנועי בנזין וארבעה מנועי טורבו-דיזל.
    מנועי הבנזין יהיו כולם מסדרת מנועי ה-TSI החדשה (EA211), שהיא קלה וחסכונית מסדרת ה-TSI הקודמת (EA111). גרסת הבנזין הבסיסית תהיה 1.2TSI בהספק של 86 כוחות סוס והיא תוצע עם תיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים) בלבד. גרסה משודרגת של אותו המנוע תפיק 105 כוחות סוס והיא תצויד גם באופציה לתיבת הילוכים אוטומטית (DSG7) ובמערכת בלימה רגרנטיבית. גרסת הביניים תצויד במנוע 1.4TSI שהספקו המרבי 140 כוחות סוס, בשידוך לתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית (DSG7). גרסת הבנזין הבכירה תצויד במנוע 1.8TSI בהספק של 180 כוחות סוס, גם הוא בשידוך לתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית (DSG7).

    ויש גם את גרסאות הדיזל החסכוניות. בסקודה יציעו שלוש גרסאות שונות המבוססות על מנוע ה-1.6TDI, בשלוש רמות של הספק מרבי. גרסת הבסיס שלו תציע הספק מרבי של 90 כוחות סוס ותשודך לתיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים) בלבד. גרסת ה-GreenTec תעלה את ההספק המרבי ל-105 כוחות סוס ותוצע גם עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית (DSG7). הגרסה החסכונית ביותר של המנוע הזה תכונה GreenLine והיא תוצע עם הספק מרבי של 110 כוחות סוס אך היא תוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים). לצד שלושת גרסאות אלו תוצע גם גרסת 2.0TDI בכירה בהספק מרבי של 150 כוחות סוס שתשודך לתיבת הילוכים אוטומטית (DSG6).

    בסקודה יציעו את האוקטביה סטיישן עם אופציה למערכת הנעה כפולה, מערכת שלדבריהם קיימת בכ-20 אחוזים מרכבי האוקטביה סטיישן שנמכרים באירופה. הדגם החדש יצויד במערכת ההנעה הכפולה Haldex5, שתהיה קלה ומהירה יותר מהדגם היוצא. במצב נהיגה רגיל המערכת מעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים אך היא מסוגלת להעביר כמעט את כל הכוח לגלגלים האחוריים, במקרה והיא מזהה החלקה או אובדן אחיזה. המערכת תוצע בשידוך למנועי ה-1.8TSI, 1.6TDI (110 כוחות סוס) ו-2.0TDI.

    סקודה אוקטביה סטיישן החדשה

    רשימת האבזור הבטיחותי האופיוצאנלי של האוקטביה סטיישן נדיבה מאוד יחסית לרכבים אחרים בקטגוריה. מלבד 9 כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת משיכה, עיגוני ISOFIX וחגורות בטיחות מלאות יוצעו כאן שלל מערכות בטיחות מתקדמות. מערכת ה-Multi Collision Brake תבלום את הרכב עצמאית לאחר תאונה, גם אם הנהג הרים את הרגל מדוושת הבלם, כדי למנוע התנגשות משנית. מערכת בקרת שיוט אקטיבית תוצע בחלק מהדגמים, כמו גם גרסה מתקדמת יותר של מערכת ה-City Safe שכבר מותקנת בסיטיגו הקטנה. מערכות לזיהוי עייפות הנהג, לסגירה אוטומטית של החלונות ולשמירה על נתיב הנסיעה יוצעו אף הן כאופציה.

    תא הנוסעים של סקודה אוקטביה סטיישן החדשה יציע עיצוב חדש ומודרני יותר, עם חומרים איכותיים יותר מבעבר ואבזור נדיב יותר. רשימת האבזור האופציונלית כוללת גם מערכת חניה אוטומטית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת וכניסה ללא מפתח (KESSY). הרכב יוצע עם אופציה למערכת מולטימדיה חדשה הכוללת מסך מגע, חיבורי USB ו-SD, מערכת ניווט ורדיו דיגיטלי (DAB).

    מחכים לאוקטביה סטיישן? הירשמו עכשיו וקבלו ייעוץ בחינם מצוות המומחים של CarsForum

    סקודה אוקטביה סטיישן החדשה

    dddd