הדור הבא של רכבי השטח יהיה חשמלי?

לנדרובר דיפנדר קצר (90)

לנדרובר מציגה גרסת קונספט חשמלית לדיפנדר הוותיק. האם הדור הבא של הדיפנדר יוצע איתה כסטנדרט?

  • 28-02-2013
  • מאת: מערכת CarsForum

עד היום התרגלו עכברי השטח הוותיקים לרכוש את רכבי השטח הקשוחים שלהם כשהם מצוידים במנוע טורבו-דיזל חזקים. בלנדרובר, לעומת זאת, מציגים רכב קונספט חדש שמאיים לשנות את הקונספציה הזאת ולהחליף את מנוע הדיזל הוותיק ביחידת הנעה חשמלית. לנדרובר דיפנדר עם הנעה חשמלית יוצג כקונספט כבר בשבוע הבא בתערוכת הרכב של פריז אך בלנדרובר ממהרים להודיע כי הדגם החדש לא יגיע לייצור סדרתי מלא. את הגרסה החשמלית הטהורה אנחנו צפויים לראות רק בדור הבא של הדיפנדר (שנחשף כקונספט לפני כשנה וחצי), אך זו צפויה להופיע רק במהלך שנת 2014.

לנדרובר דיפנדר חשמלי

לדיפנדר החשמלי מנוע בהספק מרבי של 70 קילו-וואט (94 כוחות סוס). המנוע מוזן מבנק סוללות בקיבולת של 27 קילו-וואט שעה ובמשקל של 410 קילוגרמים, שמותקן בתא המנוע במקום מנוע הדיזל המסורתי. ביחד הם מספקים טווח נסיעה לא מרשים במיוחד של כ-80 קילומטרים אך בלנדרובר מרגיעים ומבטיחים כי זה צריך להספיק לכ-8 שעות של נסיעה בשטח. הטעינה אורכת כ-4 שעות דרך מטען מהיר או 10 שעות דרך מטען רגיל.

כמו בדגמי הדיזל, גם הדגם החשמלי של הדיפנדר ייהנה ממערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים עם נעילת דיפרנציאל. המנוע החשמלי, שנהנה ממומנט גבוה כבר בסל"ד אפסי, אינו זקוק להילוך כוח (או להילוכים כלל) כך שהרכב מגיע עם יחס העברה בודד שאמור להתאים לכל תנאי הדרך. מערכת ה-Terrain Response הותאמה גם לגרסה זו. המערכת כוללת גם מערכת בקרת ירידה במורד שאינה משתמשת בבלמים אלא משתמשת בבלימה רגרנטיבית כדי לטעון את מצברי הרכב.

לנדרובר דיפנדר חשמלי

dddd