לנדרובר דיפנדר מתחדש לקראת 2015

לנדרובר דיפנדר ארוך (110)

הדיפנדר, אייקון השטח הכל כך ותיק של לנדרובר, יוחלף בתוך כשלוש שנים. הקונספט עליו יבוסס מחליפו מושק כעת בפרנקפורט.

  • 16-09-2011
  • מאת: מערכת CarsForum

זהו ללא ספק אחד מרכבי השטח הותיקים והמוצלחים ביותר. את גלגלו הנוכחי החל הדיפנדר בשנת 1983 עם השקתם של הלנדרובר 90 והלנדרובר 110, שני דגמים שלימים יהפכו להיות "דיפנדר קצר" ו-"דיפנדר ארוך". דגמים אלו אמנם הציעו לא מעט שכלולים אולם התבססו במידה רבה על רכב השטח המקורי של לנדרובר, סדרה I, שהוצג בשנת 1948. אחרי שנים רבות כל כך, 2
מיליון כלי רכב שנמכרו והעברת השליטה בלנדרובר לבעל בית חדש (טאטא ההודית) - הגיע הזמן לגשת למשימת חידושו של הלנדרובר בחרדת קודש של ממש.

לנדרובר DC100

לנדרובר DC100

בלנדרובר החליטו שלא לבצע שינויים קיצוניים בדגם המיתולוגי ואט אט מרגילים את קהל הלקוחות לרעיון השדרוג ע"י טפטוף הדרגתי של פיסות מידע אודות הדגם החדש. למרות שהשקתו של הדגם החדש צפויה רק בתחילת 2015, החליטה לנדרובר להציג שני דגמי קונספט חדשים המציגים את הכיוון העתידי של הדיפנדר. שניהם מבוססים על אותה פלטפורמה חדשה וקלת משקל העשויה סגסוגת אלומיניום ולשניהם אותו בסיס גלגלים - 100 אינטש (2547 מילימטרים). ה-DC100 הוא הקשוח שביניהם, ה-DC100 Sport הוא סוג של גרסת פנאי-ביצועים נטול גג ל-DC100 שאמורה להמחיש את הפוטנציאל הגלום בדיפנדר החדש.

עיון במפרט הטכני של שני הדגמים מגלה שני מנועי 2 ליטר, דיזל ב-DC100 ובנזין ב-Sport. לשניהם, כך מדגישים בלנדרובר, אופציה לשידוך עתידי עם מערכת הנעה היברידית. אך גם טרם הגעתה של המערכת ההיברידית צפוי הדיפנדר החדש להציג שיפור ניכר בצריכת הדלק ופליטת המזהמים בזכות תיבת הילוכים אוטומטית חדשה (8 הילוכים), מערכת Start&Stop ודיפרנציאל מרכזי חדש המבוקר ע"י מחשב.

לנדרובר DC100

לאלו יצטרפו שלל מערכות חדישות שיקלו את הנהיגה בשטח ומחוצה לו.
מערכת ה-Wade Aid מבוססת הסונאר תמדוד את גובהם של מעברי מים ותחסוך התלבטויות לגבי עומקו של המכשול. במידת הצורך תסגור המערכת באופן אוטומטי פתחי יניקת אוויר, תגביה את מתלי האוויר של הרכב, תוריד הילוך או שניים כדי לשמור על סל"ד גבוה ותציג את מהירות החצייה המומלצת.
מערכת נוספת המבוססת על ארבע מצלמות בכל אחת מפינות הרכב תבצע מיפוי דינמי של נתיב הנסיעה (Intelligent Terrain Mapping), תזהה מכשולים ותעזור לנהג להחליט מהו הנתיב הטוב ביותר לחציית מכשול. מערכת זו תפעל גם בסביבה עירונית ותזהה הולכי רגל וסכנות אחרות שעלולות להיכנס לנתיב הנסיעה.
בדגם הקונספט מותקנים גם צמיגים עם קוצים נשלפים. צמיגים אלו מאפשרים לנהג להפוך את הצמיגים לצמיגי שלג בלחיצת כפתור וחוסכים את הצורך בסט צמיגים נוסף.

לנדרובר DC100