כמה שנים לאחר מותה של הדמיו, הגיע לארץ הדור השני של מאזדה 2 והחזיר לחיים את תחושת הסופר-מיני של פעם. ה-2 קלילה וזריזה, נמרצת ומחוספסת. שילוב המנוע-גיר הוא מאוד תזזיתי והתנהגות הכביש מהנה ומתגמלת, על אף רמת אחיזה לא גבוהה. הביצועים טובים יחסית לרוב הרכבים המתחרים, אבל המחיר הוא צריכת דלק גבוהה יחסית בתנאי אמת. העיצוב החיצוני נאה יחסית, גם כיום לאחר כמה וכמה שנים על הכביש. תא הנוסעים, לעומת זאת, לא הרגיש מודרני במיוחד כשהושק הרכב בשנת 2008 ובוודאי לא מרגיש מודרני כיום. גם נוחות הנסיעה של מאזדה 2 אינה מרשימה במיוחד והמתלים נוטים להתרסק על שיבושים בינוניים ומעלה.
קלילות וזריזות; התנהגות כביש;
תא נוסעים פשוט וזול; צריכת דלק גבוהה;
זריזה, מהנה לנהיגה אבל לא חסכונית
: רכב לנסיעות בפרברים - זריז במהירות נמוכה, אוחז כביש לא רע על יבש בלבד אבל לא חסכוני בדלק ולא נוח. תת דגם:1.5 אוטומט Active
המלצה -מנוע אנמי, גיר מסרס שלא מגיב, צריכת דלק גבוהה, קוטר סיבוב כמו לרכב גדול.רכב מיושן, רוב המתחרות מקטגוריה עדיפות בהרבה בכל מובן.
לחיוב - אחיזת כביש על יבש, מנוע שקט בשיוט, קורא MP3, יש כניסת AUX
לשלילה - בידוד רעשים לקוי, מושבים לא נוחים, בגירסא בסיסית לא מאובזר, עצבני מידי לתגובת גז במהירות נמוכה, מנוע לא גמיש במהירויות שיוט, גיר פרימיטיבי שלא מגיב ולא חלק.
: zoom-zoom, לא נחה לרגע תת דגם:1.5 אוטומט Dynamic
המלצה -
לחיוב - זריז, מהנה לנהיגה, נראה טוב.
לשלילה - אוכל דיי הרבה דלק אם לא נוהגים רגוע, קירקושים, איכות הפלסטיקה ברכב, מעט אולי צפופה מאחור.
מנוע אנמי, גיר מסרס שלא מגיב, צריכת דלק גבוהה, קוטר סיבוב כמו לרכב גדול.רכב מיושן, רוב המתחרות מקטגוריה עדיפות בהרבה בכל מובן.
אחיזת כביש על יבש, מנוע שקט בשיוט, קורא MP3, יש כניסת AUX
בידוד רעשים לקוי, מושבים לא נוחים, בגירסא בסיסית לא מאובזר, עצבני מידי לתגובת גז במהירות נמוכה, מנוע לא גמיש במהירויות שיוט, גיר פרימיטיבי שלא מגיב ולא חלק.
מאזדה מציגה גרסה חשמלית עם מאריך טווח המבוסס על מנוע רוטורי (וונקל). תוכניות לייצור? לא בשלב זה.
דלק מוטורס מודיעה היום על תחילת שיווקה של גרסת הסדאן למאזדה 2. כמו כן, יתחיל שיווקה של המאזדה 5 החדשה.
ה"סדר החדש" שעשה משרד האוצר בחישוב שווי השימוש של רכבי ההטבה (רכבי ליסינג) עורר מחדש את פלח השוק של הרכבים הקטנים הנמכרים בליסינג.