Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהם ההבדלים בעלויות אחזקה של מאזדה 2 לעומת 3?


moshebe
שימו לב! השרשור הזה בן 4755 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני בשלב ההתלבטות לפני קניית רכב. מלכתחילה חשבתי לקנות רכב קטן כי אני רווק וחשבתי שרכב קטן הוא חסכוני יותר. לאחר שיחות עם חברים אמרו לי שרכב קטן לא בהכרח יותר זול משמעותית מרכב משפחתי (המנוע קטן והוא מתאמץ יותר ואולי יתקלקל יותר)

 

אשמח אם תוכלו לפרט לי מה יהיו ההבדלים באחזקה בין מאזדה 2 ל- 3 (הרכבים שאני מתלבט ביניהם) כאשר שניהם לצורך העניין יד שניה - מודל 2008.

 

הבנתי שה-2 חסכוני יותר בדלק (1:13 לעומת 1:10), האם תיקונים זולים יותר? ביטוח? טסט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי תיקונים אני לא בטוח, אבל כנראה שיש תיקונים ספציפיים בהם המאזדה 3 זולה יותר בגלל שהיא נפוצה יותר (ואז יש יותר חלפים תחליפיים זולים) ויש מקרים בהם ה-2 זולה יותר. מאזדה 2 נמצאת בקבוצת רישוי 2 לעומת מאזדה 3 שנמצאת בקבוצה 3 ולכן הטסט של ה-2 זול יותר. ביטוח מקיף למאזדה 2 קצת יותר זול ממאזדה 3.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון ההבדל בין רכב גדול לרכב קטן מכיל בתוכו הרבה בדיות בחלק גדול מאוד מהמקרים אבל בסופו של דבר מדובר בשאלה של צורך כמעט באותה מידה שמדובר בשאלה של כדאיות כלכלית.



 

אתה צריך לעשות את השיקולים הנכונים ולהחליט איזה רכב לרכוש

 

אם אתה רווק שחי בתוך עיר צפופה שגם ככה למצוא בה חניה זה סיוט, רוב הנסיעות הן קצרות ובפקקים -

 

אין שום סיבה לרכוש רכב בגודל שהיה גורם למנו ספנות לשקול את הרכישה שלו.

 

נסיעות קצרות, אין צורך לרכב נוח במיוחד (אלא אם כן אתה סובל מבעיות אורטופדיות וגם לזה למען האמת יש פתרונות כמו כסא משודרג של אספיר וכו' וכו'...)

 

בעיה למצוא חניה? רכב קטן מן הסתם יועיל לך.

 

מצד שני - עד כמה הרכב קטן? האם הוא קטן בצורה שהיא כבר לא פרקטית עבורך? - תא מטען קטן מידי לדברים שאתה בדרך כלל מעביר איתך או לוקח איתך... שיקול עתידי להתרחב למשפחה - האם יש מקום לעגלת תינוק? וכו' וכו'...

 

בדיוק בצורה ההפוכה - אם אתה איש משפחה או שמרבה לנסוע עם חברים בתוך הרכב, יש גם נסיעות ארוכות או שאתה מבלה הרבה זמן בתוך הרכב - רצוי לקחת משהו קצת יותר מרווח ונוח מאשר לנסוע כל הזמן בצימוק ולצאת מהרכב כאילו שבזה הרגע ברחת מתא עינויים של החמאס...

 

--------

 

מנוע - מה ההגיון לבחור מנוע בנפח ליטר אם אתה כל יום עולה את הקסבה? - נקודה למחשבה - מה היא הנסועה הממוצעת שלך ואיזה סוג של שטח?

 

לגבי חסכון בדלק - אתה תהיה מופתע לגלות שהרבה מאוד רכבים קטנים בתנאים מסויימים דווקא יהיו פחות חסכוניים מרכבים עם נפחי מנוע הרבה יותר גדולים מהם דווקא בגלל שמנוע גדול יותר מתאמץ פחות.

 

תעשה שיעורי בית - תברר כמה עולה לעשות טיפול קטן וכמה עולה לעשות טיפול גדול במוסכים מורשים של סוגי הרכב שאתה שוקל לרכוש, תראה אם יש שוק חלפים טוב לאותו הרכב (רכב נפוץ יותר מן הסתם יהיה נגיש יותר לחלקים זולים יותר), תבדוק כמה עולים הביטוחים ובאמת תשאל את עצמך איזה גודל של רכב באמת יתאים לצרכים שלך.

 

אם זה רק בגלל החסכון בדלק - כמו שכבר אמרתי - זה יכול להיות מטעה לפעמים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכוונה לא רציתי להיכנס לשיקולים של צורך כי זה רעיון לשירשור אחר. ובצורך ברור לי מהם השיקולים. וכאשר אני משקלל את הנתונים שלי יוצא שרכב גדול יותר טוב. השאלה היא מה ההפרש בעלות.

 

בכוונה לקחתי דוגמא מרכבים נפוצים, מאזדה 2 ו-3 כך שלשניהם אמור להיות שוק חלפים טוב.

 

אני אברר לגבי עלויות טיפולים. מה לגבי עלויות של תיקונים? תיקונים של מנוע בנפח קטן אמור לעלות יותר זול לא?

מנסיון מהיר באתרים של חברות ביטוח רכב יצא לי הפרש של 2500 לשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו לי את שני הרכבים, אין הפרש משמעותי בהוצאות, מציע שתלך עם הרכב שמתאים לצרכיך.

 

מזכיר לך שמזדה 2 עם מנוע 1500 סמ"ק בהספק דומה לזה של ה-3 וצריכת דלק דומה מאד (לא יודע מאיפה הנתונים שלך).

 

ממליץ על מזדה 2 כרכב לרווק או זוג ללא ילדים באופק. הוא קטן מדי לשינוע משפחה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא יודע למה אנשים נוטים לחשוב שרכב קטן יותר יהיה עשוי מחלקים זולים יותר - הוא בסה"כ קטן יותר.



 

הטסט יהיה קצת יותר זול זה כן ואולי גם הביטוח יהיה טיפ טיפה יותר זול.

 

מעבר לתצרוכת דלק שיכולה להיות טובה יותר בסביבה עירונית ויכולת למצוא חניה, יכולת שליטה יותר קלה ברכב (בייחוד אם מדובר באשה או גבר שיש להם תפיסת מרחב שגויה) - אני לא מוצא שום יתרון נוסף לרכב קטן.

 

היתה לי פיאסטה

היתה לי לאנוס

יש לי קורולה ויש לי אוונסיס

 

הפיאסטה דווקא היתה באופן יחסי - היקרה מכולן לתחזוקה והנפח מנוע שלה היה הכי קטן, היא גם היתה למעט הלאנוס (אולי גם יותר מהלנוס) הזללנית שבחבורה והנפח שלה היה 1.1 ידנית... מה שכן הטסט היה זול יותר והביטוח פחות או יותר אותו הדבר אבל החלקים היו כל כך יקרים לעומת מה שאני רגיל היום. (היא היתה תוצרת גרמניה ולא תוצרת ספרד - יש הבדל באמינות אבל גם בעלות של החלקים).

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי המאזדה 2 טובה רק לליסינג, היא בולעת דלק ומרגישה מאוד זולה מבפנים, אני מדבר אמנם מנסיון לא ארוך אלא של 100 ק"מ בערך, אבל לדעתי במחיר שלה עדיף משהו אירופאי עם איבזור ואיכות תא נוסעים גבוה פי 2.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולעת דלק אם אתה לא מפסיק ללחוץ על דוושת הגז. בתקופה האחרונה אני נוהג הרבה יותר רגוע מבעבר, והממוצע כרגע עומד על (כולל פקקים, נסיעות בינעירוניות ועירוניות, הכל ביחד) 1 ל-12.5 ק"מ לליטר (בדוק, בדקתי כבר 3 פעמים), ולא, לא נסיעה של סבתא, אלא נסיעה חכמה (מתאים את הנהיגה לתנאים). בכל אופן, כדי לקבל איכות פי 2 בתוך הרכב עצמו, הוא יצטרך לקנות אאודי A3, כי פה אתם כבר מגזימים. הפולו לדוגמא בפנים לא איכותית פי 2 מהמאזדה. אולי המראה קצת פלסטיקי, אבל הכל עדיין במקום, חזק ולא נופל. הגזמתם.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוגמא של מאזדה2 אל מול מאזדה3 היא קצת בעייתית כי ההבדל העיקרי בתחשיב הכללי הוא החיסכון בדלק עקב בחירה ברכב קטן יותר עם מנוע בנפח קטן יותר שמביא לצריכת דלק טובה יותר.

בשורה תחתונה אני משער שההפרש השנתי יהיה באיזור ה-5K ש"ח ויכול להגיע עד 10K ש"ח חסכון בשנה. וזה כולל הפרשים בירידת ערך, ביטוחים, דלק, אגרת רישוי וטיפולים (חוץ מצריכת דלק ההפרשים הם יחסית זניחים אך קיימים).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי משה,

 

בשורה התחתונה - הכל שאלה של צורך. אם אתה רווק, נוסע בעיקר נסיעות עירוניות ואין לך "מטען" רב לשאת בתא המטען - מאזדה 2 תספיק לך.

עלויות התחזוקה לא שונות משמעותית, כנ"ל לגבי הטסט והביטוח (עד שינוי שיטת המיסוי - שתי המכוניות היו באותה קבוצה, קבוצה 2),

והמנוע לא אמור להתאמץ יותר במידה משמעותית. גם מכוניות עם נפח מנוע והספק נמוך יותר אמורות לעמוד ללא בעיה בנסיעות בין עירוניות לא ארוכות במדינה מישורית כמו ישראל.

אם אתה עומד לנסוע ברכב בעיקר נסיעות בין עירוניות - שווה לשקול לרכוש את מאזדה 3 - הרכב יציב יותר, חזק יותר, ובנסיעה כזו צריכת הדלק שלו אמורה להיות טובה יותר.

בכל מקרה מדובר בשתי מכוניות טובות, אמינות, וישרתו אותך נאמנה. כשמדובר במודל 2008, סביר שתמצא יותר מאזדה 3 מאשר מאזדה 2 (לאור הכמויות הגדולות שקיימות בחברות ליסינג),

ועל כן גם רמות המחיר יהיו דומות (הנחה גבוהה יותר על מאזדה 3 מאשר על מאזדה 2).

עצתי לך - תחפש את שתיהן, וכשתמצא רכב כזה במצב טוב, עם קילומטרז' סביר, תערוך לו בדיקה מקיפה ועצמאית, ותקבל עליו אחריות ומימון נוח - תרכוש, ופחות משנה אם זו מאזדה 2 או 3.

בהצלחה,

גיל מאוויס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לכולם שמזדה 2 בעלת מנוע 1.5 ליטר בהספק זהה למנוע של המזדה 3.

 

הרכב קל הרבה יותר מהמזדה 3 ומעולם לא הרגשתי איתו נחיתות כלשהי בדרך בין עירונית.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4755 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...