פיג'ו 205 נחשבת לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר של היצרנית עד היום. סיפור הצלחתה היה גדול כל כך, שהיא נשארה בייצור במשך יותר מ-10 שנים והפכה לדגם הנמכר ביותר של היצרנית (עד שהופיעה מחליפתה, ה-206). ה-205 זכתה לעיצוב חיצוני נאה ומודרני יחסית לזמנה, לצד נוחות נסיעה מצוינת שגובתה בהתנהגות כביש מעולה. לתדמית המהוללת שלה תרמה גם גרסת ה-GTi הספורטיבית שצוידה במנועי 1.6 ו-1.9 ליטר בנזין, שהפכה לאייקון של ספורט מוטורי ולרכב נחשב למדי עד ימנו. רוב האנשים קנו את הדגמים השגרתיים יותר של פיג'ו 205, שצוידו במנוע בנזין קטנים בנפח של 1.1 או 1.4 ליטר בנזין, למרות שלארץ הגיעו גם גרסאות בודדות עם מנוע 1.6 ליטר בנזין וגיר אוטומטי. עם הזמן הפכה המכונית לנדירה, בעיקר בגלל איכות חומרים נמוכה שגרמה להרס מהיר של הפלסטיקים בתא הנוסעים.
התנהגות כביש; נוחות נסיעה;
תא נוסעים מתפרק; רמת בטיחות נמוכה;
תשמרו לנו GTi אחת לאספנות!
Chiefos: זריזה,זולה ומהנה תת דגם:1.4
המלצה -TopXri
לחיוב - עלויות זולות, מאוד זריזה, כסאות נוחים. חלונות חשמל, נעילה מרכזית, פנסי ערפל.
לשלילה - פלסטיקה שבירה.
Tzvika-Pick: 205GTI לעניים תת דגם:1.4
המלצה -Top XRi
לחיוב - עיצוב חיצוני מושך, היגוי מעולה, התנהגות כביש טובה, תצרוכת דלק טובה.
לשלילה - תא נוסעים מיושן ומתפרק, מנוע חלש ועם ביצועים שאינם מספקים, בעיות חוזרות עם האלטרנטור ומערכת המיזוג.
TopXri
עלויות זולות, מאוד זריזה, כסאות נוחים. חלונות חשמל, נעילה מרכזית, פנסי ערפל.
פלסטיקה שבירה.
בתחילת 1983 הוצגה לראשונה פיג'ו 205, שהפכה במהרה לאחת מהמכוניות המוצלחות ביותר של פיג'ו. סקירה היסטורית לרגל יום ההולדת ה-30 לדגם.