תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

בדרך לרכב המשומש - החיפוש

שפע לוחות המכירה שעומד לרשותכם וכמות הרכבים האדירה המוצעת בכל אחד מהם למכירה בהחלט יכול לבלבל גם את הקונה הממוקד ביותר. במדריך זה ננסה לעזור לכם לחפש רכב משומש בצורה טובה וממוקדת יותר. החלק השני בסדרה.

  • 13-06-2010
  • מאת: מערכת CarsForum

לאחר שהחלטנו על סוג ודגם הרכב אותו אנחנו מחפשים (בדרך לרכב המשומש - צעדים ראשונים) הגיע הזמן לשוטט באתרי מכירת הרכב השונים ולחפש את מכונית החלומות. בלוח הרכב שלנו, ובאתרים נוספים ברשת, תוכלו למצוא בכל רגע נתון עשרות אלפי רכבים משומשים מדגמים שונים שמוצאים למכירה, כך שחשוב מאוד לא להתפזר בחיפוש אחר רכבים מדגמים ויצרנים רבים ולמקד את החיפוש בדגמים ובשנתונים הרלוונטיים עבורנו. רוב אתרי המכירה מציעים אפשרות להפעלת "סוכן חכם" שיעדכן אתכם במייל או בהודעת SMS ברגע שמפורסמת מודעה חדשה המתאימה לחיפוש שלכם. במידה ולא מצאתם רכב הקולע לטעמכם בחיפוש הראשון, כדאי להפעיל את הסוכן החכם ולהישאר עם אצבע על הדופק. רכבים טובים נמכרים במהירות.

דרך נוספת לחפש רכב היא במגרשי המכירה של חברות הליסינג וההשכרה. מגוון הדגמים והשנתונים שמציאות חברות אלו למכירה מצומצם יחסית, אולם מי שמחפש רכב משומש בן שנתיים-שלוש בהחלט יכול להעזר בשירותיהם של חברות הליסינג וההשכרה הגדולות. לכולן יש מגרשי מכירה גדולים בכל רחבי הארץ עם שפע של מכוניות העומדות לרשותכם ולחלקן יש גם אתרי אינטרנט מסודרים המאפשרים להתרשם ממגוון הרכבים שעומד למכירה בלי לצאת מהמשרד או מהבית. חשוב לשים לב שלמרות הכל עדיין מדובר ברכישה של רכב משומש מסוחר רכב, ולכן יש להקפיד על כללי הזהירות הדרושים. בנושא זה אנו ממליצים לכם לקרוא את המדריך שלנו בנושא רכישת רכב ממגרשי וסוחרי רכב שיעלה בקרוב לאתר.

דאגו גם לחפש רכבים פוטנציאלים מתחת לפנס. לא תאמינו כמה רכבים טובים ויפים שעומדים למכירה תוכלו למצוא ממש בשכונה שלכם. נצלו את הסיבוב הלילי עם הכלב המשפחתי וחפשו בחניות רכבים עם מודעות מכירה.

רכישה מחבר או קרוב משפחה גם כן אפשרית ובוודאי שלא אחת ניתן למצוא בדרך זו מציאות של ממש, אבל רכישות כאלו בעייתיות מאוד ועלולות להיגמר בריבים וסכסוכים על נושאים כספיים. קחו זאת לתשומת לבכם אם בכל זאת החלטתם לרכוש רכב מאדם קרוב.

ממש בונבונבייריה

כדי שלא תבזבזו זמן וכסף מיותרים על בדיקה של רכבים לא כל כך טובים, חשוב להתחיל את סינון הרכבים הפוטנציאלים כבר בשלב השיחה הטלפונית הראשונה. אם תדאו לשאול את השאלות הנכונות תחסכו לעצמם עוגמת נפש רבה. מה כדאי לשאול בשיחת הטלפון הראשונה?

* בתחילה, נסו להתחמק משאלות ממוקדות על הרכב ונסו לשאול שאלות כלליות ככל האפשר. סוחרי רכב לא מורשים ("חאפרים"), המחזיקים ברשותם כמה רכבים שעומדים למכירה באותו רגע עלולים להתבלבל בלשונם ולחשוף את עצמם. אין סיבה לוותר באופן מיידי על רכב שמוצע למכירה אצל סוחר מורשה והגון שחושף כבר בתחילת השיחה את הקלפים ומודיע לכם שהגעתם לסוחר, אבל אין לנו סיבה להאמין שמי שמתנהג בחוסר יושר כבר מהרגע הראשון ישנה את התנהגותו בהמשך.

* יש לשאול, ישר ולעניין, כמה בעלים קודמים יש לרכב ("איזה יד הרכב?"), כמה קילומטרים עבר ומי הבעלים של הרכב (מי רשום ברישיון). אתם מצפים לתשובה מדויקת וחד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים. רשמו לעצמכם את התשובות שקיבלתם לשאלות אלו, ודאגו לאמת אותן במידה והמשכתם הלאה והגעתם לבדוק את הרכב. גם כאן, חוסר הגינות של המוכר צריך לגרום לכם לחשד רציני ולסימני אזהרה.

* כדאי להתעניין בנושאים כלליים שקשורים לרכב, גם אם הם לא ממש רלוונטים אליכם. שאלות כמו "כמה עולה לך ביטוח מקיף?" או "איך תצרוכת הדלק של האוטו מחוץ לעיר?" הם שאלות שכל מי שמחזיק ברכב באופן פרטי יוכל לענות עליהן בקלות, אבל מי שמחזיק ברכב תקופה קצרה ורק מנסה להיפטר ממנו יתחיל לגמגם ולהתפתל כשישאל אותן.

* שאלו על שגרת הטיפולים והתיקונים של הרכב. היכן טופל הרכב? האם נשמרו קבלות וחשבוניות מהמוסך? האם בוצעו לאחרונה תיקונים או טיפולים גדולים לרכב ומתי מועד הטיפול הבא? גם כאן, מי שמוכר רכב שאינו שלו ייפול בלשונו ולא יוכל לספק תשובות מדויקות. זכרו שהדרך הבטוחה ביותר לקבוע את עתידו של הרכב היא להתבונן בעברו. היסטוריית טיפולים ותיקונים מסודרת תעזור לכם לקבוע כמה הפתעות צפויות לכם בעתיד. טיפול גדול שבוצע לאחרונה ברכב יחסוך לכם כסף וזמן בביצוע הטיפול בעצמכם.

* נסו לקבוע עם המוכר פגישה בשעות היום ובמקום המגורים או העבודה שלו. בדקו האם הוא מתחמק ולא קובע אתכם במקום ובשעה ספציפית ללא סיבה של ממש. סוחרי רכב רבים חוששים לחשוף את מקום מגוריהם האמיתי (ובצדק) ולכן מנסים לקבוע את אזור ושעת הפגישה באופן כללי ומאוחר יותר לכוון את הקונה לנקודה ספציפית.

לא להתבייש, להתקשר!

לסיום, חשוב להדגיש שאתם רוכשים רכב משומש ולא יוצרים קשר חברי עם מוכר הרכב. המטרה של שיחת הטלפון הראשונה היא לא לקבוע אם מדובר באדם נחמד אלא לקבוע אם מדובר בסוחר רכב, אם הפרטים שמופיעים במודעה אכן נכונים ואם כדאי לבזבז זמן כדי להגיע ולראות את הרכב.

אם שאלתם את השאלות הנכונות וקיבלתם את התשובות הנכונות, אפשר להמשיך הלאה ולהגיע לבדוק את הרכב. כמו שאמרו חז"ל, אין טוב ממראה עיניים.

לא יודעים מה לבדוק ועל מה להסתכל? קראו את המדריך הבא בסדרה - איך בודקים רכב משומש לפני קניה.

מומלץ לקבל ייעוץ בחינם בנושא קניית רכב משומש מהמומחים של CarsForum  

dddd