פיאט 500 חוגגת יום הולדת מיליון. כחמש וחצי שנים לאחר שהחל שיווקה, הודיעה השבוע פיאט כי המכונית המיליון במספר מסדרת ה-500 החדשה ירד מפס הייצור. ה-500 החדשה הוצגה לראשונה בשנת 2007 ומאז הפכה לאחד מהדגמים המצליחים ביותר של פיאט. כל כך מצליחים, שלאחרונה הכריזה פיאט על כוונתה להרחיב את היצע הדגמים של משפחת ה-500 עם גרסת מיקרו-וואן (שזכתה לשם פיאט 500L) ובהמשך צפויה להשיק גם גרסת מיני-וואן עם 7 מקומות (שתקבל ככל הנראה את השם פיאט 500XL). דגמים חדשים אלו צפויים להצטרף אל גרסאות דמויות הקבריו (500C) והאברת' שכבר משווקת היום, ואל שלל גרסאות האבזור והצביעה בהם נמכרת כיום ה-500.
אך בזמן במפעל הפולני של פיאט חוגגים את ההצלחה הנאה של פיאט 500, דווקא באיטליה המצב טוב הרבה פחות. סוכנות הידיעות רוייטרס מדווחת כי פיאט עתידה להשבית את קו הייצור של הפונטו לתקופה של כחודש ימים. החברה צפויה להוציא את 5,000 העובדים שמפעילים את פס הייצור של הפוטו בדרום איטליה לחופשה כפויה החל מה-17 לדצמבר ועד ל-13 בינואר. החדשות הרעות האלו מגיעות לאחר חודשים ארוכים בהם פועלים רוב קווי היצור של פיאט בתפוקה של 50 אחוז בלבד.
חולשתו של המותג ניכרת גם בשוק הישראלי והיקף המכירות של פיאט הולך ומתדרדר גם כאן. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב נמכרו בישראל מתחילת השנה ועד לסוף החודש שעבר כ-3,000 רכבי פיאט בלבד, ירידה של כ-20 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מאז תחילת השנה נמכרו בישראל כ-480 רכבי פונטו, שזה לשום השוואה חצי ממה שמכרה יונדאי i20 בחודש אוקטובר בלבד. ה-500, שמצליחה כל כך באירופה, היא הדגם השלישי הנמכר ביותר של פיאט בישראל עם כ-460 מסירות מאז תחילת השנה.