תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה ראפיד
  • סקודה ראפיד – כל התמונות והפרטים

    סקודה ראפיד

    המפרט המלא של סקודה ראפיד נחשף ביחד עם תמונות נוספת. צפויה להגיע ארצה בתחילת 2013.

    • 15-07-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    כחודש לאחר שנחשפה לראשונה, נחשפת סקודה ראפיד החדשה בתמונות חדשות ובפרטים הטכניים המלאים. בסקודה מבטיחים כי הראפיד החדשה תהיה נאמנה עד מאוד לערכי המותג ותציע תמורה מרבית לכסף - בין אם במרווח הפנים, בין אם בעיצוב ובין אם במחיר. הראפיד היא גם הראשונה מבין דגמי סקודה שתקבל את שפת העיצוב החדשה של המותג, שצפויה להמשיך עם רכבי המותג עד לשנת 2018 לפחות. הראפיד היא גם המכונית הראשונה במתקפת הדגמים החדשה של סקודה, שמבטיחה "רכב חדש בכל חצי שנה", במטרה להגדיל את מכירותיו של המותג בשווקים שמחוץ לשוק האירופאי.

    סקודה ראפיד

    מידותיה של הראפיד נדיבות למדי. עם בסיס גלגלים של כ-260 סנטימטרים, אורך של כ-448 סנטימטרים ורוחב של 171 סנטימטרים קרובה סקודה ראפיד במידותיה ואף גדולה במעט ממובילות הקטגוריה יונדאי i25 וקיה ריו סדאן. תא המטען שלה גדול בכל קנה מידה, גם בהשוואה למשפחתיות-סדאן בגודל מלא, ועומד על כ-550 ליטרים. קיפול של שורת המושבים האחורית תוכל להגדיל אותו למקסימום של כ-1,500 ליטרים. תא המטען יכלול גם ריצפה מתרוממת, מתחתיה יסתתר תא אכסון נוסף.

    סקודה ראפיד

    מבחר המנועים של סקודה ראפיד יתבסס בעיקר על מנועי ה-1.2 ו-1.4 ליטר של קבוצת פולקסווגן. הגרסה החשובה ביותר בעבור השוק הישראלי תהיה כמובן גרסת ה-1.2TSI, שתצויד כסטנדרט בתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) אך צפויה לכלול גם אופציה לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG). מנוע זה, בהספק מרבי של 105 כוחות סוס משמש מגוון רחב של דגמים בקבוצה, ביניהם גם את סקודה פאביה. צריכת הדלק הממוצעת של גרסה זו תעמוד על כ-18.5 קילומטרים לליטר בממוצע (בדגם הידני).

    אל מנוע זה יצטרפו מספר מנועים נוספים. גרסת הבסיס תצויד במנוע 3 צילינדרים קטן בנפח 1.2 ליטר, ללא טורבו. זה מפיק כ-75 כוחות סוס מרביים אך ישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. בנוסף תוצע גם גרסה מוחלשת של מנוע ה-1.2TSI, בהספק מרבי של 86 כוחות סוס שתשודך גם היא לתיבת הילוכים ידנית בלבד. את היצע גרסאות הבנזין תסגור גרסת ה-1.4TSI, שתהיה הבכירה בהיצע הדגמים. זו מצוידת במנוע שהספקו המרבי הוא 122 כוחות סוס וצריכת הדלק שלו עומדת על כ-17.5 קילומטרים לליטר בממוצע.

    סקודה ראפיד תוצע גם עם שני מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר. החזק מביניהם, בהספק מרבי של 105 כוחות סוס, יוצע כבר עם השקתו של הדגם וישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. צריכת הדלק שלו תעמוד על כ-22.7 קילומטרים לליטר. בהמשך צפויה להצטרף אליו גרסה מוחלשת של אותו המנוע, בהספק מרבי של 90 כוחות סוס, שתצויד גם בתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים.

    סקודה ראפיד

    תא הנוסעים של הראפיד מציג עיצוב פשוט אך פונקציונאלי למדי ויוצע במבחר של שלושה שילובי צבעים - שחור ושחור, שחור ובז' ושחור וסאטן. רשימת האבזור המדויקת תותאם בהתאם למדינת היעד אך התבוננות ברשימת האופציות מראה כי סקודה אכן התמקדה בעיקר בפונקציונאליות ופחות באבזור. סקודה ראפיד תשווק כסטנדרט עם בקרת יציבות (ESP) ועם מערכת ABS, אך תכלול רק ארבע כריות אוויר ולא שש כמקובל כיום. עוד יוצעו אופציות למערכת בקרת אקלים (אך גם למזגן מכאני רגיל), מערכת שמע מקורית ופנסי ערפל עם תאורה עוקבת פניה.

    שיווקה של סקודה ראפיד יחל בצ'כיה ובגרמניה בסוף השנה הנוכחית. אלינו צפוי הדגם להגיע רק בתחילת שנת 2013.  

    סקודה ראפיד

    dddd