תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי ASX
  • מיצובישי ASX המחודש בישראל

    מיצובישי ASX

    מיצובישי ASX המחודש, שנראה כאילו עבר רק שדרוג עיצובי פשוט, כולל בחובו גם כמה שינויים טכניים משמעותיים, ובשורה למשתמשי מערכת ה-Connected של כלמוביל

    • 05-11-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי, יצרן

    מיצובישי ASX חייב את חייו, לפחות את אלה בישראל, לרכב אחר שהוא אמנם אנונימי, איזוטרי וחסר חשיבות לחלוטין, אבל הוא יצר בשוק קונספט (ומאז זנח אותו) שעליו רוכב ה-ASX ועליו מבוסס חלק לא מבוטל מהצעת הערך שלו. לרכב "ההוא" קוראים קיה ספורטאז', והקונספט הוא "קרוסאובר במחיר של משפחתית". למעשה, זה פחות או יותר בדיוק הסלוגן איתו הושק ה-ASX, וגם הדבר שעבר הכי מעט שינויים עם מתיחת הפנים שהושקה היום.

    ה-ASX המחודש נוחת כאמור תחת אותו סלוגן ועם רעיון תמחור לא פחות – אם לא יותר - אגרסיבי אפילו יותר מקודמו. המחיר אמנם עלה במעט – מ-133-144 אלף שקלים בהשקת ה-ASX הקודם ל-136-148 היום, אבל ביחס למכוניות משפחתיות, שהתייקרו בשיעור גדול אפילו יותר מאז הושק ה-ASX במחוזותינו לראשונה ב-2017, הוא פתאום נראה זול אפילו יותר.

    ולמען האמת, זה די הגיוני. כי בעוד בגזרת המשפחתיות הדגמים שהתייקרו היו כאלה שהושקו להם דורות חדשים – כמו מאזדה 3 או טויוטה קורולה – ה-ASX מסתפק במה שנראה על פניו כמו מתיחת פנים קוסמטית ושטחית לחלוטין שכוללת חזית, פנסים ופגושים חדשים. אבל בפועל מסתתרים מתחת לפח כמה שדרוגים משמעותיים מאוד.

    מיצובישי ASX 2020

    בראש ובראשונה נמצאת יחידת הנעה חדשה לחלוטין. אבל לפני שאתם צועקים עלי ש"זה עדיין 2.0 ליטר עם 150 כ"ס וגיר רציף!!!", תנו לי להסביר. זה נכון, אין כאן מעבר למנוע טורבו או תיבת הילוכים מתקדמת, ואפילו מערכת מיקרו-היברידית אין כאן, אבל למעשה המנוע והתיבה שונים כמעט לחלוטין מאלו ששווקו עם הדגם הקודם.

    אני לא אלאה אתכם בפרטים וחפירות שיגרמו לכם לקפוץ מהחלון עוד לפני שתסיימו לקרוא חצי, אז נסכם ונגיד שהמנוע מקבל מערכת ניהול שסתומים חדשה וגל זיזים יחיד במקום כפול (MIVEC דור 9 למי שבכל זאת רוצה לדעת), ולמרות שההספק והמומנט לא השתנו כמעט ועדיין עומדים על 150 כ"ס (זהה) ו-19.9 קג"מ (במקום 20.1), הוא אמור לספק ביצועים טובים יותר – בין היתר בגלל התיבה – וצריכת דלק טובה משמעותית מזו של הדגם המוחלף.

    תיבת ההילוכים גם היא שונה מזו שהוצעה בדגם הקודם (INVECS 3 לעומת INVECS 1 למעוניינים לחפור) ומציעה כעת מצב ספורט ו"אקו", ויחסי ההעברה רחבים יותר – מה שאומר שהאצה במהירויות נמוכות תהיה נחושה ומהירה יותר, ושיוט ייעשה בסל"ד נמוך יותר. התוצאה היא צריכת הדלק מוצהרת ששופרה מ-11.3 ל-14.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, וכשלוקחים בחשבון את ההשפעה של המעבר לשיטת המדידה של WLTP, מדובר בהבדל לא פחות מקולוסלי. ואם אתם בכל זאת בקטע של לחפור, נשמח לספק לכם את הכמיהה בדיון בפורום.

    מיצובישי ASX 2020

    שיפור נוסף מגיע במערכת המולטימדיה של ה-ASX. המערכת היא אותה מערכת Connected מוכרת של כלמוביל, אבל עם השקת הרכב היא מקבלת גם שדרוג משמעותי בדמות מערכת זיהוי קולי מלא שפועל בעברית ומאפשר שליטה על אפליקציות שונות בהן הניווט, הטלפון ועוד.

    אחרי ההבדלים הללו, שינויים כאלה ואחרים באבזור, כמו פנסי לד או סאנרוף נראים זניחים למדי, אז אתם מוזמנים לקרוא אותם במפרט המלא. נאמר רק שה-ASX המחודש, כמו קודמו, יוצע בשלוש רמות גימור כאשר הבסיסית ביותר תקבל מערך בטיחות אקטיבית כמעט מלא (עם התראה בלבד על סטיה מנתיב) ודגם פרימיום הבכיר יוסיף גם ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה ברוורס.

     

    dddd