תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A5
  • אאודי A5 - מנוע ומחיר כניסה גדולים יותר

    אאודי A5

    אאודי ישראל מחליפה את גרסת ה-1.4 ליטר בגרסת 2.0 מוחלשת שתהיה יקרה יותר

    • 23-04-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לפני קצת יותר משנה, השיקה אאודי ישראל גרסת כניסה חדשה ל-A5 שקיבלה מנוע 1.4 ליטר עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ של מומנט שמעידים על תיבת הילוכים עם מצמדים יבשים. כעת מודיעה צ'מפיון כי היא מחליפה את הגרסה הזו בגרסת כניסה חדשה עם מנוע 2.0 ליטר עם אותו הספק אך עם מומנט של 27.5 קג"מ - מעל רף המומנט (25.5 קג"מ) של התיבה היבשה. מספר ההילוכים נותר ללא שינוי - שבעה.

    שני החסרונות הגדולים של הגרסה החדשה הם המיאוץ למאה קמ"ש, שהורע - 9.1 שניות במקום 8.5. ככל הנראה בגלל הגיר הרטוב האיטי יותר ובטוח בגלל שהיא כבדה ב-95 ק"ג. וצריכת הדלק - 16.9 ק"מ לליטר במקום 17.5 בנסיעה משולבת.

    אאודי A5 2019

    אבל מעבר לכך, למנוע הגדול יש בעיקר יתרונות - רצועת הכוח שלו הרבה יותר רחבה כאשר המומנט המרבי מושג בין 1350 ל-3900 סל"ד בניגוד ל-1500-3500 במנוע הקודם ורצועת ההספק המרבי שלו גובלת במדויק עם רצועת המומנט ב-3900-6000. זאת בניגוד לרצועה צרה וגבוהה במנוע המוחלף - 5000-6000 סל"ד בלבד. מה זה אומר בפועל? שבנהיגה יומיומית, למרות ההספק הזהה ונתון המיאוץ הגרוע יותר, ה-A5 עם המנוע החדש כנראה תרגיש חזקה יותר ובטוח תתאמץ פחות כדי להגיע לאותו קצב.

    בנוסף, ההספק היחסי (כ"ס לליטר) הנמוך יותר משמעותית, פותח אפשריות שיפור גדולות הרבה יותר. צריך רק לזכור - כמובן - שזה מבטל את האחריות, ולא חוקי, וכל הבלה-בלה-בלה הזה...

    אאודי A5 2019

    גם המחיר עלה, מ-299,000 ₪, ל-314,000 ₪. אבל בתמורה אתם מקבלים את חבילת לקשרי שמגיעה כאן כסטנדרט הפעם, בניגוד לגרסת ה-1.4 ליטר, שם היא דרשה תוספת של 30,000 ₪. החבילה הזו כוללת כמה שיפורים משמעותיים כמו בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע משודרגת של באנג אנד אולפסן, שמשות אחוריות כהה, וכמה פריטים די מטופשים שלא ברור איך הם לא קיימים כסטנדרט במכוניות של יותר מ-300 אלף שקל כמו מחשב דרך צבעוני חבילת תאורת פנים מורחבת. כאן תוכלו לקרוא את המפרט המלא ואת המחירון של אאודי A5.