תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

האיש שהחליף למבורגיני ביונדאי

מנפרד פיצ'גרלד, ששימש כמנהל מותג למבורגיני ב-12 השנים האחרונות יצטרף לצוות הניהול הבכיר של מותג היוקרה החדש מיונדאי – ג'נסיס

  • 29-12-2015
  • מאת: קינן כהן, צילום: יח"צ

אחרי שב-12 השנים האחרונות, תחת כנפי פולקסווגן, כשהוא משמש במגוון תפקידים הצליח פיצ'גרלד (52) להפוך את למבורגיני מיצרנית מכוניות ספורט נחשקות אך איזוטרית על מפת היוקרה העולמית למותג מוביל ונחשק עם ייחוד ואופי, והביא אותה לזינוק במכירות ורווחיות. כעת הוא מתמנה לסגן נשיא חטיבת היוקרה של יונדאי בקריאת התיגר שלה על עולם היוקרה של המכוניות הפרטיות.

למעשה הוא יהיה אחראי על בניית ויישום אסטרטגיות השיווק של המותג החדש וכן מיזמים נוספים הקשורים אליו בדרך למצב את ג'נסיס כאלטרנטיבה למותגי היוקרה המסורתיים עם דגש של תמורה למחיר.

הוא מצטרף לשורת בכירים אירופים שמגיעים מלב התעשייה הוותיקה וספציפית מקונצרן פולקסווגן והצטרפו זה מכבר לתאגיד הדרום קוריאני. קדמו לו פיטר שרייר שהייה מעצב הבית של אודי ופולקסווגן וכן לוק דונקרוולקה הבלגי שמגיע מבנטלי וגם אלברט ביירמן מב.מ.וו.

נכון לעכשיו הדגם הראשון שתוציא החברה יהיה ה-G90 (שתיקרא EQ900 בשוק הדרום קוריאני) שתתחרה בקטגוריית הפאר כשהיא מצוידת בשורת מנועים החל ב-3.8 ליטר בתצורת V6 עם 315 כ"ס, 3.3 ליטר מוגדש שגם הוא בתצורת V6 ועם 370 כ"ס ובפסגת ההיצע מנוע V8 בנפח 5 ליטרים עם 425 כ"ס. ההנעה תהייה אחורית או כפולה כאופציה, כנראה בגרסאות החזקות. עם 520 ס"מ לאורך, 191 ס"מ לרוחב ו-316 ס"מ בבסיס הגלגלים מדובר במכונית גדולה מאוד שגם תועמס במיטב הטכנולוגיה והגאדג'טים שיש ליונדאי להציע.

השיווק בשוק הביתי מתוכנן לתחילת 2016 כאשר שאר השווקים האמריקניים והאסיאתיים יקבלו אותה במחצית השנייה של השנה הבאה. כרגע אירופה ובכללה ישראל לא באופק.   

dddd