תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 1 קופה
  • חברה חדשה במשפחת ה-M

    במוו סדרה 1 קופה

    במוו מצרפת אחות קטנה ושובבה למשפחת ה-M המורחבת. סדרה 1 קופה, בקרוב גם בגרסת M חזקה ומרשימה.

    • 10-12-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    אין ספור טיזרים, תמונות ריגול ורמיזות בסרטוני פרסומת פוזרו ברשת במהלך השנה האחרונה. כעת, לאחר כמעט שנתיים של עבודה, חושפת במוו באופן רשמי את החברה החדשה במשפחת ה-M, סדרה 1 קופה. לאולמות התצוגה היא תגיע רק באמצע השנה הבאה (2011), וגם אז תשווק בכמות קטנה ועם רשימת אופציות קצרה במיוחד. כמה קצרה? הנה דוגמא מייצגת - ה-M1 תוצע בשלושה צבעים בלבד - לבן, שחור וכתום מטאלי.

    ממדיה של ה-M1 דומים לאלו של גרסאות הקופה המוכרות. היא מעט ארוכה יותר (5 מילימטרים), מעט רחבה יותר (53 מילימטרים) ואפילו מעט גבוהה יותר (13מיליטרים). למרות שגדלה מעט במימדיה, היא קלה יותר מגרסת ה-135i (שהייתה הבכירה בהיצע עד כה) ב-35 קילוגרמים שלמים ומשקלה עומד על כ-1495 ק"ג, בעיקר בזכות גג חדש וקל יותר ושימוש נרחב בחלקי אלומיניום במתלה הקדמי. החצאית הקדמית המקורית הוחלפה בחצאית קרבית ומוחצנת יותר, ובבמוו מבטיחים שהיא לא רק נראית קרבית, אלא גם תורמת באופן ממשי להפחתת התנגדות האוויר.

    במוו M1

    החלק החשוב באמת בגרסאות ה-M השונות נמצא מתחת לשכבות הפח, וגם כאן מציגים במוו כמה שדרוגים מעניינים בהשוואה לגרסאות "הפשוטות". המתלה הקדמי הושאל מהאחות הגדולה, ה-M3, וכוייל במרכז הניסויים של במוו בנורבורינג. מערכת הבלימה שודרגה אף היא, וכעת היא כוללת צלחות מחורצות ומאווררות בקוטר 360 מילימטרים מלפנים ו-350 מילימטרים מאחור. שני כפתורים המוכרים מגרסאות אחרות של סדנת M נוכחים גם כאן - כפתור ה-M Drive שמחדד תגובת המצערת וכפתור ה-
    M Dynamic שמאפשר חופש פעולה גדול יותר מצד הבקרות האלקטרוניות. חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש' שהושאלו אף הם מה-M3 משלימים את החבילה.

    לא שכחנו, יש גם מנוע. בנזין בנפח 3 ליטרים מוגדש ע"י צמד מגדשי טורבו, בהספק מרבי של 335 כוחות סוס ומומנט של
    כ-46 קג"מ, שמגיע לשיא רגעי של 51 קג"מ עם הפעלת האובר-בוסט. תיבת ההילוכים תהיה ידנית, בעלת 6 הילוכים. במספרים, זה אומר שהזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש אורך פחות או יותר 4.9 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

    במוו M1

    במוו M1

    dddd