תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס ES החדשה בדרך לשנגחאי - טיזר

    לקסוס

    לקסוס משחררת טיזר ראשון ל-ES החדשה שתחשף במלואה ב-20 לאפריל

    • 12-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    לקסוס ES, אחותה היוקרתית של טויוטה אבאלון (מאז הדור האחרון, לפני כן הייתה מבוססת על הקאמרי) אמנם לא משווקת בישראל אבל היא ללא ספק אחד הדגמים החשובים ביותר של לקסוס בשווקים אחרים ובראשם ארה"ב, שם הייתה ה-ES אחת משתי המכוניות - יחד עם ה-LS - שהיוו את הולדת היצרנית.

    למרות ממדים כמעט זהים לאלה של לקסוס GS, ה-ES היא עדיין אחת המכוניות החשובות ביותר של לקסוס. בניגוד ל-GS שמנסה לכוון ללקוחות שרוצים מכונית הנעה אחורית ספורטיבית יותר, כזו שמתחרה בעיקר בבמוו סדרה 5 או אינפיניטי Q70, ה-ES מתחרה במכוניות רגועות יותר דוגמת מרצדס E קלאס. היא מציעה נוחות נסיעה מעט גבוהה יותר מזו של ה-GS, בידוד טוב יותר מהסביבה וחשוב לא פחות גם הנעה קדמית שלא גוזלת מקום במושב האחורי.

    במהלך סוף השבוע שחררה לקסוס תמונת טיזר ראשונה שחושפת - בהתאם לאופנה הנוכחית של לקסוס - את הפנס של ה-ES החדשה. לתמונה היא צירפה הודעה קצרצרה לעיתונות שמספרת על שיפור משמעותי של איכות החומרים ושימת דגש מיוחדת לפרטים הקטנים. לקסוס אפילו מרחיקה ואומרת שה-ES החדשה תציע לרוכשים "איכות מעבר לציפיות ויוקרה ללא תחרות".

    לקסוס ES החדשה

    בתמונה שפרסמה לקסוס ניתן לראות את חתימת האור האופיינית של היצרנית עם פנס תאורת יום LED בצורת ה-L האופיינית, אך בניגוד ל-NX החדש וה-IS הנוכחית, פנס תאורת היום מהווה חלק אינטגרלי מיחידת התאורה הראשית ואינו גוף נפרד. בצד התמונה בולט גריל שעון החול האיקוני (והענק) של היצרנית ובתחתית התמונה מבצבץ משהו שנראה כמו עיטור כרום לפנס הערפל.

    לקסוס לא חושפת בשלב זה פרטים טכניים, אלה יתפרסמו לצד חשיפתה ההמלאה של המכונית. עם זאת, לא צפויים שינויים פורצי דרך וגם ה-ES החדשה תמשיך ככל הנראה לעשות שימוש במערכת ההיברידית של היצרנית אשר מבוססת על מנוע בנזין 2.5 ליטר יחד עם מנוע חשמלי, או מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר. היצע תיבות ההילוכים צפוי לכלול תיבה רציפה או אוטומטית עם שמונה הילוכים.

    למרות הפופולריות של לקסוס ES בארצות הברית, לא ידוע לנו בשלב זה על תוכניות של חברת לקס מוטורס ליבאה לישראל. אנחנו נצטרך כנראה להמשיך ולהסתפק באחות בפחות מתורבתת, האמת? זאת פשרה שאנחנו מוכנים לעשות. 

    dddd