תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • חשיפה - פורד GT החדשה

    פורד

    פורד GT החדשה מקבלת מנוע אקובוסט בנפח 3.5 ליטר, עזרים אווירודינמיים אקטיביים וגם מערכת מולטימדיה חדשה

    • 13-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    נראה שתערוכת דטרויט של 2015 תיחקק בזכרון עולם הרכב כ"שנה בה חזרו הקלאסיקות". מוקדם יותר סיפרנו לכם על הונדה NSX שזכתה לחשיפתו של הדור השני, וכעת פורד מקבלת את קדמת הבמה עם הצגתה של ה-GT החדשה, גם היא דור בדור שני.

    פורד GT החדשה

    אוקי, נכון, היא לא בדיוק הדור השני. כי ה-GT40 המקורית נולדה בשנת 1966. אבל ה-GT החדשה היא הגלגול המודרני השני וכאשר שיווקה יחל, ב-2016, גם ימלאו 50 שנה לניצחונה הראשון של הסבתא המיתולוגית במירוץ 24 השעות בלה-מאן. אז היא קטפה את שלושת המקומות הראשונים והמשיכה לזכות במקום הראשון גם בשלוש השנים לאחר מכן. למעשה, אם אתם עוקבים אחרי ההתפתחויות בספורט המוטורי, החשיפה הנוכחית היא לא בדיוק הפתעה עבורכם, שכן מוקדם יותר השנה פורד כבר הודיעה כי היא רשמה את ה-GT הנוכחית למירוץ המפורסם.

    בניגוד מוחלט ל-GT הקודמת, זו הנוכחית מהווה אבולוציה משמעותית גם בפן העיצובי, בעוד קודמתה עוצבה על מנת לדמות ככל האפשר למכונית המקורית, הדור השני זונח את מראה הרטרו לטובת עיצוב חלק ומודרני הרבה יותר. עם זאת, הדמיון נותר ברור, בין אם זו צורת הפנסים - שממשיכים מלפנים את העיצוב המקורי ומאחור ממשיכים להיות עגולים בדיוק כמו בדגמים הקודמים, האגזוז הכפול שבוקע ממרכז הפגוש או סימן ההיכר של ה-GT40 המקורית, שני השקעים במכסה תא המטען (הקדמי) שהופכים אותו לחסר תועלת לחלוטין.

    פורד GT החדשה

    שאר העיצוב מבטא אבולוציה של המכונית והוא פונקציונאלי לעילא. הוא כולל לא פחות מארבעה ספוילרים אקטיביים המשולבים לתוך חלקו האחורי של המרכב, פתחי יניקת אוויר עצומים מאחורי הדלתות ופתח יניקת אוויר לקירור הבלמים הקדמיים בפגוש הקדמי.

    אך האבולוציה לא נגמרת בספוילר כזה אחר שצומח מתוך עכוזה של המכונית עת עולה המהירות, אלא היא שורצת בכל פינה של המכונית. גולת הכותרת היא המנוע, לא עוד V8 בזבזני אלא V6 "צנום" בנפח של 3.5 ליטר "בלבד" מסדרת אקבוסט, שנעזר בשני מגדשי טורבו על מנת להפיק "מעל ל-600 כוחות סוס". המנוע שלוח את הכח לגלגלים האחוריים דרך תיבה רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים אותם יוכל הנהג להעביר ממשוטים שימוקמו מאחורי ההגה עטור הכפתורים בסגנון F1 שמקבלת ה-GT.

    פורד GT החדשה

    שאר הצעצועים של ה-GT החדשה כוללים מערכת מתלים אקטיבית מתכווננת ובלמים קראמיים, מרכב שעשוי ממיטב החומרים האקזוטיים, והיות ובסופו של דבר בהגה אוחז בן תמותה, גם מערכת מולטימדיה חדשה לחלוטין העונה לשם Sync3 ולוח מחוונים דיגיטלי עם אפשרות התאמה אישית של המידע המוצג בו.

    dddd