סוף סוף. אחרי כמעט שנתיים שהונדה משחררת טיזרים, מפזרת הבטחות, ודוחקת את תאריך היעד עוד ועוד אל עבר העתיד, היא כאן. בערך. ה-NSX החדשה, שנחשפת כמו קודמתה תחת המותג אקורה בשלב זה, היא דור שני למכונית העל שחובבי מירוצים, שיפורים ואקזוטיקה כאחד יוכלו להסכים שהיא אחת המכוניות הנחשקות ביותר שיצאו מיפן. זה כשלעצמו הוא הישג לא קטן, שכן שלושת המחנות שהוזכרו לרוב מזכירים בערגה רכבים שונים לחלוטין אחד מהשני.
הראשונים לבטח יברברו על איכויות הניהוג וקלות השליטה של דגמי לוטוס השונים, אלה השניים כנראה יבחרו להוציא את ממונם על אימפרזה מוגדשת כזאת או אחרת ואילו האחרונים ידועים באמירה ש"הטוב או כלום" דווקא היה צריך להיות הסלוגן של פרארי. אבל על דבר אחד כאמור, כל אלה מסכימים - הונדה NSX היא מכונית שהם היו רוצים בחניה.
את חשיפתה של ה-NSX החדשה פותחת הונדה באמירה כי תהיה זו מכונית שתספק "חווית ספורט חדשה", אבל היא ממהרת להבטיח שגם היא, כמו האמא המיתולוגית שלה, תשמור על המתכון שהפך את זו האחרונה למה שהיא היום. המתכון של ה-NSX כולל מנוע מרכזי, כאן מדובר על V6 בנפח של 3.6 ליטר עם שני מגדשי טורבו. אבל עם ה-NSX החדשה לוקחת הונדה את מכונית העל שלה אל עבר המאה ה-21 (באיחור אופנתי יש לציין) ושותלת בה לא פחות משלושה מנועים חשמליים - אחד על כל גלגל קדמי ואחד נוסף לפני מנוע הבנזין. התוצאה, כך עפ"י הונדה, היא "מערכת ההינע הטכנולוגית והחכמה ביותר בעולם מכוניות העל". כמה הספק מפיקה אותה "מערכת טכנולוגית ומתקדמת"? את זה הונדה בוחרת שלא לספר. אך ההערכות ברשת עומדות על כ-550 כוחות סוס.
גם נתוני ביצועים הונדה לא ממהרת לספק, אך נראה של-NSX לא בדיוק יחסר כח, או כישורי פניה. כדי לפצות על נתון הכח הפחות ממרשים, ייצרה הונדה את המרכב של המכונית מתמהיל מורכב של חומרים אקזוטיים שכולל אלומיניום, סגסוגות מתכת קשיחות במיוחד והמון סיבי פחמן. את כל החומרים מחברת הונדה יחדיו בתהליך ייצור חדשני שכולל יציקה יחד עם חישול קר וחם שאמורים לספק ל-NSX יחס משקל לקשיחות גבוה במיוחד.
הונדה NSX החדשה כאמור כאן רק "בערך". היא אמנם הוצגה אמש אך הונדה מוסרת כי פנקס ההזמנות של המכונית יתפח רק בקיץ הקרוב. המפעל שהוקם במיוחד לכבודה של המכונית באוהיו יחל בייצור המכונית בעוד מספק חודשים ומכוניות ראשונות צפויות להימסר לרוכשיהן המאושרים ככל הנראה ברבעון האחרון של השנה.