תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה NSX חוזרת

    הונדה

    הונדה מחזירה את האגדה לחיים, הפעם המתכון קצת שונה. היא עדיין מכונית על עם מנוע V6 כפול מגדשים, אך לחגיגה מצטרפים גם שלושה מנועים חשמליים

    • 13-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    סוף סוף. אחרי כמעט שנתיים שהונדה משחררת טיזרים, מפזרת הבטחות, ודוחקת את תאריך היעד עוד ועוד אל עבר העתיד, היא כאן. בערך. ה-NSX החדשה, שנחשפת כמו קודמתה תחת המותג אקורה בשלב זה, היא דור שני למכונית העל שחובבי מירוצים, שיפורים ואקזוטיקה כאחד יוכלו להסכים שהיא אחת המכוניות הנחשקות ביותר שיצאו מיפן. זה כשלעצמו הוא הישג לא קטן, שכן שלושת המחנות שהוזכרו לרוב מזכירים בערגה רכבים שונים לחלוטין אחד מהשני.

    הונדה NSX 2015

    הראשונים לבטח יברברו על איכויות הניהוג וקלות השליטה של דגמי לוטוס השונים, אלה השניים כנראה יבחרו להוציא את ממונם על אימפרזה מוגדשת כזאת או אחרת ואילו האחרונים ידועים באמירה ש"הטוב או כלום" דווקא היה צריך להיות הסלוגן של פרארי. אבל על דבר אחד כאמור, כל אלה מסכימים - הונדה NSX היא מכונית שהם היו רוצים בחניה.

    הונדה NSX 2015

    את חשיפתה של ה-NSX החדשה פותחת הונדה באמירה כי תהיה זו מכונית שתספק "חווית ספורט חדשה", אבל היא ממהרת להבטיח שגם היא, כמו האמא המיתולוגית שלה, תשמור על המתכון שהפך את זו האחרונה למה שהיא היום. המתכון של ה-NSX כולל מנוע מרכזי, כאן מדובר על V6 בנפח של 3.6 ליטר עם שני מגדשי טורבו. אבל עם ה-NSX החדשה לוקחת הונדה את מכונית העל שלה אל עבר המאה ה-21 (באיחור אופנתי יש לציין) ושותלת בה לא פחות משלושה מנועים חשמליים - אחד על כל גלגל קדמי ואחד נוסף לפני מנוע הבנזין. התוצאה, כך עפ"י הונדה, היא "מערכת ההינע הטכנולוגית והחכמה ביותר בעולם מכוניות העל". כמה הספק מפיקה אותה "מערכת טכנולוגית ומתקדמת"? את זה הונדה בוחרת שלא לספר. אך ההערכות ברשת עומדות על כ-550 כוחות סוס.

    הונדה NSX 2015

    גם נתוני ביצועים הונדה לא ממהרת לספק, אך נראה של-NSX לא בדיוק יחסר כח, או כישורי פניה. כדי לפצות על נתון הכח הפחות ממרשים, ייצרה הונדה את המרכב של המכונית מתמהיל מורכב של חומרים אקזוטיים שכולל אלומיניום, סגסוגות מתכת קשיחות במיוחד והמון סיבי פחמן. את כל החומרים מחברת הונדה יחדיו בתהליך ייצור חדשני שכולל יציקה יחד עם חישול קר וחם שאמורים לספק ל-NSX יחס משקל לקשיחות גבוה במיוחד.

    הונדה NSX 2015

    הונדה NSX החדשה כאמור כאן רק "בערך". היא אמנם הוצגה אמש אך הונדה מוסרת כי פנקס ההזמנות של המכונית יתפח רק בקיץ הקרוב. המפעל שהוקם במיוחד לכבודה של המכונית באוהיו יחל בייצור המכונית בעוד מספק חודשים ומכוניות ראשונות צפויות להימסר לרוכשיהן המאושרים ככל הנראה ברבעון האחרון של השנה.

    dddd