תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 6
  • מאזדה 6 סטיישן
  • מאזדה CX-5
  • מאזדה 6 ו-CX-5 עוברות מתיחת פנים

    מאזדה 6

    יום אחרי שהציגה את הג'יפון העירוני שלה, חושפת מאזדה מתיחות פנים לשני הדגמים הפופולאריים ביותר שלה בארה"ב

    • 20-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אמריקאים אוהבים את המכוניות שלהם גדולות, ואם אפשר שתהיינה גם גבוהות זה בכלל מעולה. אי לכך, אין זה מפתיע שמאזדה בחרה להשיק דווקא בתערוכת לוס אנג'לס, ובדיוק יום אחד לאחר החשיפה הרשמית של ה-CX-3, הגי'פון העירוני שעתיד להסתער על השוק האירופאי, מתיחות פנים לשתי המכוניות הפופולאריות ביותר שלה בשוק הצפון אמריקאי - מאזדה 6 ומאזדה CX-5.

    שני הדגמים הושקו אמנם רק לפני שנתיים, זמן קצר יחסית במונחי אורך חיי דגם, אך מסתבר שבמהלך השנתיים הללו, מחלקות העיצוב וההנדסה של מאזדה חשבו על לא מעט חידושים, והיצרנית החליטה לקצר מעט את ההמתנה ולהשיק את הדגמים המחודשים של שתי המכוניות מספר כבר עכשיו ולהטמיע בהן מספר מערכות חדשות.

    מאזדה 6 2015 החדשה

    מאזדה 6 מקבלת עדכון חיצוני קליל ביותר, שמסתכם דיי הרבה שינויים עדינים מאוד. ה-6 החדשה מקבלת חישוקים חדשים, פגוש קדמי עם פתח יניקה רחב יותר, גריל קדמי עם פסי כרום מודגשים יותר, פנסי חזית עם תאורת LED מלאה (אופציה בתוספת תשלום) ופנסי תאורת יום שמקיפים את הנורות הראשיות - בדומה לעיצוב הפנסים של ה-2 החדשה, ונגיעות כרום על בתי פנסי הערפל.

    השינוי הגדול ב-6 המחודשת הוא מתחת לפני השטח, בערך. העיצוב, גם זה של תא הנוסעים, נשאר דומה למדי ונדרשנו לשניות ארוכות כדי לעמוד על השינויים, אך מאזדה מציינת כי שיפרה משמעותית את "איכות החיים" של נוסעי הרכב. איכות החומרים בתא הנוסעים עברה שדרוג מקיף ובולמי הזעזועים עברו כיול מחדש על מנת לשפר את נוחות הנסיעה.

    מאזדה 6 2015 החדשה

    הדברים שכן נראים לעין כוללים בלם יד חשמלי שמחליף את זה המכאני ומפנה מקום לתא אחסון נוסף, ואת מערכת המולטימדיה, שבדגם היוצא קיבלה תגובות מעורבות לחבות המסך המרכזי שמוקם באופן לא נוח, שודרגה למערכת MZD Connect עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' שעבר למקום הגיוני יותר על הדשבורד.

    במאזדה CX-5 השינויים קטנים אף יותר. העיצוב החיצוני עבר את אותה מסכת שיפורים עדינה כמו ב-6, עם פנסים, שיוצעו עם תאורת LED מלאה גם כאן, גריל, פגוש, וחישוקים בעיצוב חדש אשר יוצעו כאן בקוטר של 18 או 19 אינץ'.

    מאזדה CX-5 2015 החדש

    תא הנוסעים של ה-CX-5 זכה גם הוא לטיפול המסור שלו זכתה המשפחתית הגדולה, ועל אף שעיצובו נשאר כמעט זהה, איכות החומרים שופרה, מערכת המולטימדיה הוחלפה בזו החדשה ובלם היד המכאני הוצא לגמלאות גם כאן.

    עוד מציינת מאזדה כי שתי המכוניות יקבלו מעתה את הדור החדש של חבילת מערכות הבטיחות האקטיביות i-ActiveSense. המערכת כוללת בתארה על עצמים בשטח המת של מראות הצד, בקרת שיוט אקטיבית, התראה על סטיה מנתיב, התראה על עייפות הנהג ובלימה אוטונומית למניעת תאונה או מזעור הנזק.

    מאזדה CX-5 2015 החדש

    מה שנשאר ללא כל שינוי, הוא היצע המנועים, שימשיך להיות מורכב ממנוע 2.0 ליטר עם הספק של 165 כוחות סוס, מנוע 2.5 ליטרים המפיק 192 כוחות סוס ושני מנועי דיזל שלא הגיעו (וכנראה לא יגיעו) לישראל בנפח של 2.2 ליטר עם הספקים של 150 ו-175 כוחות סוס. תיבת ששת ההילוכים האוטומטית נשארה גם היא ללא שינויים.

    שיווקן של מאזדה 6 ומאזדה CX-5 החדשות צפוי להתחיל כבר בתחילת השנה הבאה ואלינו הן יעשו את דרכן לקראת המחצית השניה של 2015.

    dddd