תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה CX-3 נחשף

    מאזדה

    ה-CX-3, הג'יפון החדש של מאזדה, נחשף לקראת השקתו במהלך השנה הבאה. מבוסס על מאזדה 2 ויתחרה בניסאן ג'וק ודומיו.

    • 19-11-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    אי אפשר להפריז בחשיבותו של מאזדה CX-3 החדש, שתמונותיו הראשונות נחשפות כעת, בעבור השוק הישראלי. לאחר שנים ארוכות של קיפאון מצד יצרנית הרכב היפאנית הקטנה, מגיע דגם חדש לחלוטין שיגדיל את היצע הדגמים של היצרנית. עד כה התמקדה מאזדה בשנים האחרונות בחידוש היצע הדגמים הנוכחי שלה, עם דגמים כמו ה-3 החדשה שכבר הגיעה ארצה וה-2 החדשה שתגיע בקרוב. ה-CX-3 הוא דגם חדש לחלוטין בעבור היצרנית, ואחד כזה שאמור להתחרות בסגמנט החם ביותר בשוק הרכב האירופאי – ג'יפונים קטנים בסגנון ניסאן ג'וק. אפשר רק לנחש כמה חשוב הרכב הזה בעבור דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, שכבר מיהרה להודיע כי ה-CX-3 החדש יגיע ארצה במהלך המחצית הראשונה של השנה הבאה (2015).

    מאזדה CX-3

    מאזדה CX-3 החדש מבוסס בכבודות על מאזדה 2 החדשה שנחשפה לאחרונה וקל לראות את הדמיון העיצובי ביניהם. ל-CX-3 יש אורך כללי של 427.5 סנטימטרים, רוחב של 176.5 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 257 סנטימטרים. אם תרצו להשוות לדגם הג'וק המוכר, אז ה-CX-3 יהיה ארוך בכ-13 סנטימטרים וישב על בסיס גלגלים שגדול בכארבעה סנטימטרים לעומת הג'וק, מה שאמור להבטיח מרווח פנים טוב יותר.

    מפרט המנועים ותיבות ההילוכים המלא לא נחשף בשלב זה. במאזדה אישרו כי הדגם ישווק בארצות הברית עם מבחר של שני מנועים – 2.0 ליטרים בנזין ו-1.5 ליטר טורבו-דיזל. בשני המקרים תהיה אופציה לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, שתיהן עם שישה הילוכים. במאזדה יציעו כאופציה גם דגם עם מערכת הנעה כפולה, עם מערכת שמתבססת על זו שקיימת כיום ב-CX-5 הגדול יותר.

    הדגם "הישראלי" של מאזדה CX-3 ייחשף ככל הנראה בהמשך ויוצע עם מנוע בנזין בנפח של 1.5 ליטר, תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים ומערכת הנעה קדמית שמקורם ב-2 החדשה.

    מאזדה CX-3

    תא הנוסעים של מאזדה CX-3 מבוסס גם הוא בכבודות על זה של ה-2 החדשה, שמבוסס בעצמו על תא הנוסעים של ה-3 החדשה. העיצוב החדש של מאזדה כולל מסך צבעוני גדול שיושב בחלק העליון של הקונסולה המרכזית שעליו מוצגת מערכת השמע, כשהתפעול שלה מתבצע בעיקר דרך גלגלת מרכזית בין המושבים.

    רשימת האבזור כוללת אופציות למערכת תצוגה עילית, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, התראה על רכבים בשטחים המתים ומערכת בלימה אוטומטית.

    מאזדה CX-3

    dddd