תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד מונדאו 2015 יוצאת סוף סוף לאור

    פורד

    באיחור של כשנתיים יחל סוף סוף שיווקה של פורד מונדאו החדשה באמצע 2015, שעברה שדרוג משמעותי ראשון.

    • 24-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    באיחור של למעלה משלוש שנים, מוצגת סוף סוף פורד מונדאו החדשה שתגיע לשיווק בישראל במחצית הראשונה של שנת 2015. הדור הנוכחי של המונדאו משווק מאז שנת 2007, עם מתיחת פנים קלה ב-2011. בפורד חשפו לראשונה את הדור החדש של המונדאו כבר בתחילת שנת 2012 ותכננו להשיק אותה באירופה (ובישראל) כבר בתחילת 2013, אך השיווק נדחה שוב ושוב בגלל המשבר הכלכלי באירופה ובגלל בעיות באיכות הייצור. כעת חושפת מחדש פורד את הדגם לקראת תחילת שיווקו באירופה בסוף השנה הנוכחית. כמו שאומרים – עדיף מאוחר מאשר אף פעם.

    כמו בדגם הקודם תוצע המונדאו החדשה בשלוש תצורות מרכב – סדאן 4 דלתות, האצ'בק 5 דלתות וסטיישן 5 דלתות. כל שלושת תצורות המרכב צפויות להגיע ארצה.

    פורד מונדאו הנוכחית - מבחן השוואתי

    פורד מונדאו החדשה

    פורד מונדאו החדשה תמשיך להתבסס על הפלטפורמה של המונדאו הנוכחית, שעברה שדרוג קל. לכן לא מפתיע לגלות שהממדים של הדגם החדש יהיו דומים לאלו של הדגם היוצא, עם בסיס גלגלים באורך דומה וגובה מעט נמוך יותר. בפורד מבטיחים שלדה קשיחה יותר בזכות שימוש בטכנולוגיית ריתוכים חדשה, משקל עצמי נמוך יותר בשל שימוש נרחב יותר במגנזיום ושימוש נרחב יותר בפלסטיק ממוחזר שנוצר מבקבוקי מים משומשים. בעזרת הפלסטיק הממוחזר יוצרים בפורד חומר בשם Xenoy, שמהווה כ-40 אחוזים מהחומר סופג האנרגיה שמותקן בפגוש הקדמי.

    בפורד גם מבטיחים בידוד רעשים טוב מבעבר, בזכות שימוש נרחב יותר בחומרי בידוד וכן צמצום של מספר החורים במרכז. גם מערך המתלים תוכנן מחדש, מה שיתרום גם כן לבידוד הרעשים, אך חשוב מכך יציע שיכוך מהמורות טוב מבעבר.

    פורד מונדאו החדשה

    היצע המנועים של פורד מונדאו החדשה יהיה רחב יחסית ויכלול מספר מנועים מעניינים למדי, אם סביר מאוד להניח שחלקם הגדול לא יגיע ארצה. המנוע החשוב ביותר בהיצע המנועים הישראלי יהיה מנוע ה-2.0 ליטרים טורבו-בנזין (EcoBoost) בהספק מרבי של 203 כוחות סוס, שישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים – מנוע זהה לזה שמוצע בדגם הנוכחי.

    אבל היצע המנועים לא נגמר שם. פורד תציג את הדגם החדש עם גרסה מחוזקת של אותו מנוע 2.0 ליטרים טורבו-בנזין בהספק מרבי של 237 כוחות סוס, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין בהספק מרבי 160 כוחות סוס ועם מנוע חדש ומעניין במיוחד – טורבו-בנזין בנפח של ליטר בודד (3 צילינדרים) בהספק מרבי של 125 כוחות סוס צנועים.

    גרסה מעניינת נוספת תהיה הגרסה ההיברידית, שתהיה המכונית ההיברידית הראשונה שמשווקת פורד באירופה. גרסה זו מצוידת במנוע בנזין בנפח של 2.0 ליטרים ובשני מנועים חשמליים. אחד ישמש להנעת המכונית והשני משמש כגנרטור לטעינת המצברים בזמן בלימה. גרסה זו צפויה להציג צריכת דלק של כ-23 קילומטרים לליטר בממוצע, לצד ביצועים נאים למדי.

    עוד ברשימת המנועים – מבחר של מנועי טורבו-דיזל שכנראה אינם רלוונטיים לשוק הישראלי. רשימת מנועי הטורבו-דיזל כוללת מנוע בנפח 2.0 ליטרים שהספקו המרבי הוא 148, 178 או 207 כוחות סוס. בהמשך תציע פורד גם מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל מסדרת ה-ECOnetic שיציע צריכת דלק נמוכה במיוחד.

    פורד מונדאו החדשה

    תא הנוסעים של פורד מונדאו החדשה יציע גם הוא שיפור משמעותי בהשוואה לדגם היוצא. בפורד מבטיחים שימוש נרחב יותר בחומרים רכים ונעימים לצד שיפור באיכותם. רשימת האבזור תציע שלל פריטים שלא הוצעו בדגם הקודם. בין היתר ניתן יהיה למצוא כאן מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ומסאז' חשמלי. גלגל ההגה יכלול אופציה לכיוון חשמלי עם זיכרון. המונדאו תקבל גם הגה כוח חשמלי שיציע גם שלושה מצבי תגבור בהתאם לדרישת הנהג.

    מערכת השמע המיושנת של הדגם הנוכחי תוחלף במערכת מולטימדיה מקורית חדשה מבית פורד, SYNC 2. מערכת זו כוללת מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינטש', דיבורית בלוטות' עם זיהוי קולי, ניווט GPS מובנה ועוד. פורד תציע את הדגם גם עם מפתח ה-MyKey, המאפשר להגביל את עוצמת מערכת השמע או המהירות המרבית כשהרכב מותנע על ידי אחד מהמפתחות (מפתח דומה מוצע בדגמי פורד פיאסטה הנוכחיים).

    פורד גם תציע את הדגם עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות מבעבר. בין היתר כולל היצע מערכות הבטיחות מערכת לזיהוי הולכי ובלימה אוטומטית, בלימה אוטומטית במקרה של תאונה, בקרת שיוט אקטיבית, התראה על אי שמירת מרחק, זיהוי שלטים אוטומטי והתראה על סטייה מנתיב הנסיעה.

    פורד מונדאו החדשה

    dddd