תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט מפצלת כוחות לקראת 2016

    פיאט

    פיאט תחלק את קו המוצרים שלה לשניים - קו רציונלי שיציע רכבים זולים וקו אמוציונלי שיציע רכבים יקריים ומעוצבים יותר.

    • 07-05-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    פיאט מתכוונת לחלק את היצע הדגמים שלה לשניים. במסיבת העיתונאים שערכה אמש קבוצת פיאט (אמרו מעתה FCA, על משקל Fiat-Chrysler Automobiles) נחשפה תוכנית העבודה של המותג לשנים הקרובות, ביחד עם תוכנית החומש של אלפא-רומיאו אותה כבר סקרנו. מהמצגות שדלפו לרשת עולה כי בכוונת ראשי פיאט לפצל למעשה את קו המוצרים של פיאט לשני חלקים – "החלק הרציונלי" ו"החלק האמוציונלי".  

    תוכנית חומש פיאט

    מהצד הרציונלי והזול יותר של הסקאלה אפשר למצוא דגמים מוכרים כמו פיאט פנדה או פונטו אך גם דגמים חדשים שיושקו בשנים הקרובות. הבולט שבהם הוא רכב משפחתי חדש שיושק בתצורת סדאן כבר ב-2015, כשתצורות האצ'בק וסטיישן שלו יוצגו ב-2016. גם מחליפת הפונטו הוותיקה צפויה להופיע בשנת 2016, כשדגם פנאי-שטח המבוסס על אותם המכלולים יוצג ב-2017. גם הפנדה הוותיקה תתחדש בעתיד, כששנת 2018 נמצאת על הכוונת של FCA.

    הדגמים החדשים צפויים להיות זולים מבעבר, כשהפעם נמצא על הכוונת של פיאט יצרן רכב אחר שעושה בימים אלו חיל באירופה – דאצ'יה. הדגמים החדשים יחלקו מכלולים רבים זה עם זה, במטרה להוזיל את עלויות הייצור ובהתאם גם את המחיר לצרכן.

    תוכנית חומש פיאט

    מהצד האמוציונלי של הסקאלה אפשר יהיה למצוא שני דגמים עיקריים שיצטרפו אל ה-500 המצליחה. הראשון הוא ה-500X, רכב פנאי קומפקטי המבוסס על ג'יפ רנגייד (שנחשף לפני כחודשיים). הוא צפוי להופיע בתצורתו הסופית עוד השנה, כששיווקו באירופה יחל בתחילת השנה הבאה (2015) ובהמשך אותה השנה הוא יגיע גם לארצות הברית.

    הדגם האמוציונלי השני שתשיק פיאט יהיה מכונית ספורט חדשה, שתצטרף ככל הנראה למשפחת האברת'. מדובר במכונית ספורט עם הנעה אחורית שמפותחת בימים אלו בשיתוף פעולה עם מאזדה ותשמש בסיס גם למאזדה MX-5 החדשה.

    dddd