תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אלפא
  • אלפא רומיאו – אין דגמים חדשים בקרוב

    אלפא

    הדגם הראשון במסגרת תוכנית החומש החדשה של אלפא-רומיאו יהיה הג'ולייה, שתושק רק בסוף שנת 2015. בהמשך יוצגו גם שני רכבי פנאי ומכונית על חדשה.

    • 07-05-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    אחת לשנה מכנסת הנהלת אלפא-רומיאו מסיבת עיתונאים ומספרת על תוכנית העבודה שלה לשנים הקרובות. לפחות בשנים האחרונות נראה שרוב תוכניות העבודה של היצרנית לא ממש יצאו לפעול ונשארו בעיקר במצגות ה-PowerPoint של בכירי החברה. הפעם, משום מה, התוכניות החדשות של אלפא-רומיאו נשמעות ריאליות מתמיד, אולי בגלל שהם לא כל כך אופטימיות.

    מילים רבות נשפכו על המצב הנוכחי של המותג אלפא-רומיאו בשוק, חלקן אפילו ממש בימים האחרונים בפורום שלנו. על פי המצגת שחשפו בכירי קבוצת פיאט אמש, המצב הנוכחי לא צפוי להשתנות בשנה ומשהו הקרובות. היצע הדגמים הנוכחי של אלפא-רומיאו כולל שני דגמים עיקריים – המיטו והג'ולייטה. שניהם די מיושנים ושניהם צפויים לרדת בקרוב מפס הייצור. בנוסף מייצרת אלפא את ה-4C, אך מדובר במכונית קיצונית שתימכר בכמויות קטנות מאוד (15 מכוניות בלבד בישראל).

    תוכנית החומש אלפא רומיאו

    הדגם החדש הבא של אלפא-רומיאו יושק על פי תוכנית העבודה החדשה רק בסוף שנת 2015. מדובר בג'ולייה, מכונית סדאן קומפקטית שהייתה אמורה להחליף את ה-159 של אלפא כבר בשנת 2012 אך שיווקה נדחה שוב ושוב (ועכשיו שוב).

    לאחר מכן, בין השנים 2016 ל-2018 צפויה אלפא להשיק מספר דגמים חדשים. בין היתר ניתן למצוא ברשימת ההבטחות שני רכבי פנאי-שטח חדשים, משהו שבאלפא מדברים עליו כבר משנת 2003, כשחשפו דגם תצוגה בשם "קאמאל" (בתמונה) שמעולם לא הגיע לייצור למרות הבטחות חוזרות ונשנות (ונשנות שוב).  
    עוד ברשימת ההבטחות – מחליפת הג'ולייטה הוותיקה שתיחשף אי שם בשנת 2018 ומכונית על נוספת שתצטרף אל ה-4C. בנוסף מבטיחים באלפא-רומיאו מבחר של שישה מנועים חדשים – ארבעה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, בתצורות של 4 או 6 צילינדרים.

    אלפא קאמאל

    בתוכנית העבודה החדשה לא תמצאו זכר למחליפה של אלפא מיטו, מכונית הסופר-מיני הקטנה של המותג. זו משווקת כמעט ללא שינויים מאז שנת 2008, עם מתיחת פנים קלה בתחילת 2014. אך זו צפויה להיות ככל הנראה מתיחת הפנים האחרונה של המיטו, שתרד בשנה-שנתיים הקרובות מפס הייצור. בין השורות אפשר להבין כי המיטו לא ממש מתאימה לרוח המותג, שהולך לכיוון של מכוניות יוקרתיות יותר עם הנעה אחורית ומנועים גדולים יותר.

    תוכנית חומש אלפא רומיאו

    dddd