תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סאנגיונג
  • סאנגיונג רודיוס
  • סאנגיונג רודיוס החדש – מבחן דרך

    סאנגיונג רודיוס

    הרודיוס מעולם לא היה הרכב היפה ביותר בקטגוריה, אבל זה לא הפריע לו להיות אחד מהשימושיים בקטגוריה. ואיך הדגם החדש? לקחנו אותו למבחן דרך ויצאנו לבדוק את זה.

    • 24-12-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    סאנגיונג רודיוס הוא סוג של עוף מוזר. אני לא כותב את זה רק בגלל איך שהוא נראה מבחוץ. גם אחרי יומיים במחיצתו לא הצלחתי להבין לגמרי מי הוא ומה הוא בעצם מנסה להיות. זה כנראה לא יפתיע את הקוראים שמכירים את הרכבים של יצרן הרכב הקוריאני הקטן הזה, שמעולם לא היה קונפורמיסטי במיוחד. בעבר זה עבד לו לא רע, בשנים האחרונות זה עבד קצת פחות והוא נקלע למצוקה כלכלית ועמד על סף פשיטת רגל. מהינדרה&מהינדרה ההודית הייתה זו ששלחה לו גלגל הצלה והזרימה את המזומנים הנחוצים. עם רוח גבית ובעל בית חדש עדכנה סאנגיונג את היצע הדגמים שלה. הרקסטון, הקורנדו והאקטיון ספורט עברו כולם מתיחות פנים כהכנה לדגם החדש הראשון שצפוי להופיע במהלך שנת 2015 ויתחרה ברכבי הפנאי הקומפקטיים.

    אבל עכשיו אנחנו מדברים על הרודיוס, מיניוואן לא-קומפקטי עם 7 מקומות ישיבה שעבר גם הוא מתיחת פנים משמעותית בשנה שעברה ונחת לפני מספר שבועות רשמית בישראל. הרודיוס מעולם לא הצטיין בכל מה שקשור לעיצוב חיצוני והדגם טרום מתיחת הפנים תפס לא פעם ולא פעמיים מקום של כבוד ברשימת ה"רכבים המכוערים ביותר". מתיחת הפנים בהחלט שיפרה את המצב אך עדיין מדובר ברכב שהוא מאוד מאוד מאוד לא שגרתי בעיצובו. ספק רב אם מתיחת הפנים תהיה זו שתצליח לחלץ אותו מאותן רשימות לא ממש מחמיאות.

    סאנגיונג רודיוס החדש

    סאנגיונג רודיוס הולך על הקו הדק שבין מיניוואן משפחתי לוואן הסעות. מצד אחד, הוא גדול מכל מיניוואן 7 מקומות סטנדרטי שקיים בשוק. עם בסיס גלגלים באורך של 300 סנטימטרים ואורך כללי של 513 סנטימטרים, הוא ארוך ממכוניות כמו פורד גלקסי וקטן רק במעט מהקרייזלר גרנד-וויאג'ר. כתוצאה מכך מרווח הפנים שלו מזכיר יותר וואן הסעות כמו שברולט סאוונה או יונדאי i800 ומזכיר פחות את המיניוואנים 7 מקומות הרגילים בקטגוריה, כמו סיאט אלהמברה.

    סידור המושבים כאן שונה מהמקובל במיניוואנים מתוצרת אירופה. שורת המושבים השנייה מורכבת משני מושבים נפרדים בגודל מלא, כשהמעבר אל שורת המושבים השלישית נמצא באמצע. מאחור מותקן למעשה ספסל עם שלוש מקומות ישיבה. כל המושבים נעים קדימה-אחורה על מסילות, כוללים אפשרות לכיוון זווית משענת הגב ומתקפלים. הכל מתבצע בצורה קצת פחות קלה ואינטואיטיבית מכפי שהתרגלנו במיניוואן האירופאיים, וגם משטח ההטענה המתקבל לאחר קיפול המושבים אינו שטוח.

    אבל, מדובר בתא נוסעים מרווח ברמה שהאירופאים פשוט אינם מכירים. אין שום בעיה להושיב שני מבוגרים בשורת המושבים השלישית ובוודאי שלא בשורת המושבים האמצעית. בניגוד למיניוואנים האירופאיים, בהם שורת המושבים השלישית מיועדת בעיקר לילדים, כאן יש שפע של מרווח ראש ומרווח ברכיים גם לאדם מבוגר. ואם כל זה לא מספיק, אז נציין שבניגוד למיניוואנים הקטנים יותר כאן יש תא מטען בנפח מכובד מאוד גם כשכל שבעת המושבים בשימוש.

    סאנגיונג רודיוס החדש

    במסגרת מתיחת הפנים קיבל סאנגיונג רודיוס עדכון גם לרשימת האבזור ולתא הנוסעים. ועדיין, בסאנגיונג מתעקשים שלא ליישר קו עם המקובל בתעשיית הרכב הקוריאנית. תיכנסו לכל רכב קוריאני אחר, בין אם זה רכב של יונדאי, קיה או אפילו שברולט-קוריאה, וכמעט מיד תדאו לתפעל את כל מערכות הרכב. כאן, בסאנגיונג, נדרשת תקופת הסתגלות. יש כאן המון כפתורים לא מוכרים שצריך ללמוד מה הם עושים ובעיקר כיצד. מי יחשוב שהמתג הקטן שעל ידית ההילוכים אחראי על הורדת הילוכים ידנית? גם איכות הפלסטיקה אינה אחידה והפקדים, ברובם, עשויים פלסטיק קשיח, פשוט ולא נעים למגע.

    בראש הקונסולה המרכזית נמצא לוח שעונים ענק, שיושב בדיוק באמצע הרכב כדי שכולם יוכלו לראות שעומד להיגמר הדלק ולהזכיר לאבא להיכנס לתדלק. יש גם לוח שעונים משני, שכולל מד מהירות דיגיטלי ומחשב רכב בסיסי, שממוקם במקום הטבעי מאחורי ההגה. מתחת ללוח השעונים הגדול נמצאת מערכת השמע המקורית של הרכב. עם צג שחור-ירוק עיצובה מיושן למראה ונראה שגם בסאנגיונג לא היו ממש בטוחים כיצד להתאים אותה לעשור הנוכחי, אחרת אי אפשר להסביר את העובדה שכדי לעבור להזרמת שמע דרך הבלוטות' צריך ללחוץ על כפתור שכתוב עליו CD. גם שקע ה-USB המקורי מתנהג מוזר והוא אינו מספק באופן קבוע מתח להטענת מכשירים סלולאריים. מתחת למערכת השמע נמצא צג הפיקוד של מערכת בקרת האקלים, אך אבוי - הוא אינו קריא כלל בשעות בהן השמש בשמיים.

    אפשר לכתוב עוד כמה וכמה פסקאות על המוזריות הקטנות של תא הנוסעים, אבל בואו נדבר על מה שכן יש בו - המון תאי אכסון, כולל תא מטען קטן שמסתתר מתחת למשענת היד המרכזית. יש שלל מחזיקי כוחות, כולל שני מחזיקי כוסות שנשלפים מתוך הקונסולה המרכזית (אחד מהם שימושי במיוחד כמעמד לטלפון נייד). יש מזגן מפוצל עם שליטה נפרדת על היחידה הקדמית והאחורית, כולל פאנל שליטה נפרד ליושבים מאחור. יש גם שולחנות טיסה חביבים שנשלפים מתוך גב המושבים הקדמיים לנוחות היושבים בשורה האמצעית. רק דבר אחד הציק לי במיוחד - מישהו צריך לעדכן את סאנגיונג שהיום זה כבר לא משנה אם אתה בן 6 או בן 40, לא תוכל להעביר נסיעה ארוכה בלי להטעין את הטאבלט או הסמארטפון. שני שקעי כוח בחזית של רכב גדול כל כך זה פשוט לא מספיק.

    סאנגיונג רודיוס החדש

    קשה לדבר על התנהגות הכביש של סאנגיונג רודיוס במונחים של רכב פרטי, גם אם לרוב הוא מרגיש כזה. המתלים רכים יחסית, בוודאי להשוואה למתלים המקובלים במסחריות מן השורה שנוטים לחבוט בנהג כשהרכב אינו עמוס. כאן אין בעיות כאלו ונוחות הנסיעה בסך הכל די טובה. ההגה ארוך, עם כמעט 3.5 סיבובים מנעילה לנעילה. זה אומר שצריך לסובב הרבה את ההגה כדי לפנות פניה הדוקה ועל פניות פרסה צפופות אין בכלל מה לדבר. אבל בסך הכל, יחסית לרכבים אחרים בגודל הזה, הרודיוס הוא רכב קל לתמרון עירוני בזכות תנוחת ישיבה גבוהה (מאוד!) וראות טובה לכל הכיוונים.

    במסגרת מתיחת הפנים עודכנה גם יחידת ההנעה של הרודיוס ואת מנוע ה-2.7 ליטרים טורבו-דיזל הוותיק של סאנגיונג החליף מנוע 2.0 ליטרים חדש. ההספק המרבי ירד מ-165 ל-155 כוחות סוס אבל זמינות המומנט דווקא שופרה (36.6 קג"מ ב-1,500 סל"ד לעומת 34 קג"מ ב-1,800 סל"ד). הביצועים בסך הכל סבירים. גם אם בעליה קשה, כשהרכב עמוס ושני המזגנים פתוחים הרכב יתקשה להאיץ, רוב הזמן הוא נוסע בסדר גמור. אך מנוע ה-2 ליטר הזה מרגיש מחוספס ורועש יחסית למקובל במנועי הדיזל המודרניים של המתחרות, וטרטור הדיזל נוכח בתא הנוסעים לאורך כל הנסיעה. צריכת הדלק שופרה ועמדה בתנאי המבחן שלנו על 10.3 קילומטרים לליטר. לא רע בכלל יחסית לגודלו של הרכב.

    סאנגיונג רודיוס החדש

    סאנגיונג רודיוס החדש - סיכום

    קצת קשה לאכול אותו, את הרודיוס. מצד אחד, הוא שימושי, מרווח ובאופן מפתיע גם לא יקר במיוחד. 210 אלף ₪ זה הרבה פחות ממה שיעלו המתחרים הישירים שלו. העיקרי שבהם הוא כמובן הקרייזלר גרנד וויאג'ר שהוזכר כאן קודם, ומחירו מתחיל בכ-270 אלף ₪. עם מנוע בנזין בנפח 3.6 ליטר, אתם יכולים להיות בטוחים שהוא יהיה פחות חסכוני בדלק אבל גם יכולים להיות בטוחים שהוא יהיה יותר מפנק. מתחרה אחר, מסגמנט ה"אני נראה כמו ג'יפ אבל בעצם אני מיניוואן ענק" הוא שברולט טראוורס. גרסת הבסיס החדשה שלו מציעה ממדים דומים, 8 מקומות ישיבה ומחירה עומד על 220 אלף ₪. אבל גם כאן, כמו בקרייזלר, יש את עניין מנוע הבנזין הגדול שבוודאי יעיק על מי שנוסע הרבה.

    וזה בעצם העניין עם הרודיוס. הוא רחוק מלהיות רכב מושלם וסובל מלא מעט חסרונות - יחידת ההנעה המחוספסת, העיצוב החיצוני השנוי במחלוקת, תא הנוסעים שאינו מודרני ועוד. אבל מי שצריך אותו - יקנה אותו, כי אין לו אלטרנטיבות של ממש. על התפר הדק שבין וואן הסעות למיניוואן משפחתי, הרודיוס ימשיך לשבת על נישה משלו ולקסום לבעלי משפחות גדולות שנוסעים הרבה או לחברות השכרה שזקוקות לרכב עם 7 מקומות גדול ואופי שהוא לא מסחרי לחלוטין.

    סאנגיונג רודיוס בקטלוג הרכב של CarsForum
    סאנגיונג רודיוס - מפרט טכני להורדה

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת סאנגיונג רודיוס חדש או משומש מהמומחים של CarsForum

    סאנגיונג רודיוס החדש

    dddd