תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה יטי
  • סקודה יטי 1.8 ליטר 4X4 – מבחן דרך

    סקודה יטי

    גרסת ה-1.8 ליטר החדשה של סקודה יטי מקבלת מערכת הנעה כפולה ומתברגת בפסגת היצע הדגמים של היטי. מה היא באמת שווה? מבחן דרך.

    • 13-12-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    לפעמים אין ברירה וצריך לחדש. זה גם המקרה עם דגמי הבנזין החדשים של סקודה יטי שהגיעו לא מזמן ארצה. היטי הוא רכב הפנאי הקומפקטי של סקודה ולמעשה הוא גם רכב הפנאי הקומפקטי של קבוצת פולקסווגן כולה. לסיאט אין עדיין רכב כזה ורכבי הפנאי הקומפקטיים של פולקסווגן או אודי יקרים ואינם מתחרים על לב הקטגוריה. בקבוצת פולקסווגן נאלצת סקודה אם כך להחזיק, כמעט לבדה, את הקרב על סגמנט "המתחרים של ניסאן ג'וק" ובשנה האחרונה אף עושה זאת בהצלחה יחסית. סקודה השיקה מחדש את גרסאות ה-1.2 ליטר של היטי במחירים אטרקטיביים וההצלחה לא איחרה להגיע.

    באמצע השנה עדכנה המדינה את נוסחאות המיסוי הירוק והעלאתה באופן משמעותי את מחירי כל מכוניות הדיזל שנמכרות בישראל. דגמי הדיזל של היטי, שמראש היו יקרים יחסית, הפכו לממש לא רלוונטיים בשוק המקומי. כתגובה לכך ביצעה צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, ריענון להיצע המנועים שמגיע לישראל. מנוע הדיזל, שהיה היחיד שנמכר בגרסאות ההנעה הכפולה, יצא ואת מקומו תפסו שני מנועי בנזין חדשים - 1.4 ו-1.8 ליטר טורבו-בנזין (TSI). הגרסה הבכירה מבין השתיים, זו שהתכנסנו כאן לכבודה, מצוידת במערכת הנעה כפולה קבועה ומחליפה במידה מסוימת את גרסת הדיזל היוצאת.

    סקודה יטי 1.8 ליטר 4X4

    את גרסת הבסיס של סקודה יטי פגשנו בשנה שעברה ולא נפלנו ממנה, בלשון המעטה. מנוע ה-1.2 היה קצת קטן על רכב הפנאי הקומפקטי ואיכות ההרכבה לא הרשימה אותנו במיוחד. אני חייב לציין ששתי סוגיות אלו נפתרו כמעט לחלוטין ברכב הנבחן. המנוע הוא מנוע ה-1.8 ליטר טורבו-בנזין של הקבוצה, כאן בגרסה שמפיקה 153 כוחות סוס ומשודכת לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים הישנה והטובה של הקבוצה (שישה הילוכים, DSG6). התוצאה נהדרת.

    ביחד עם מערכת ההנעה הכפולה, מתקבלת מכונית מהירה. אולי אפילו מהירה מידי, בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב פנאי עירוני. נתון של 9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש מעביר רק חלק מהסיפור. הרכב מזנק מצוין בכל מצב, מאיץ נהדר והתאוצה ממשיכה להפתיע גם במהירויות שהשתיקה יפה להן. בתוך העיר גיר ה-DSG6 הוותיק מתגלה כנוח יחסית ונעדרים ממנו חלק מאי הנעימויות שמאפיינות את הדגמים עם ה-DSG7. אבל לכל דבר יש מחיר ובמקרה הזה מדובר בצריכת הדלק, שנעה בין 8 ל-9 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת.

    סקודה יטי 1.8 4X4

    תא הנוסעים של סקודה יטי 1.8 ליטר מציג איכות חומרים והרכבה משופרת בהשוואה לזאת שפגשנו בגרסת הבסיס. חבילת ה-Adventure הוסיפה לתא הנוסעים גלגל הגה עטוף עור שחור ונעים למגע, מושבים איכותיים יותר בריפוד עדיף ונגיעות קלות של אלומיניום. גם רוב הקרקושים ואיכות ההרכבה הנמוכה של גרסאות הבסיס נעלמו וללא ספק מדובר ברכב שמרגיש איכותי ונעים יותר. סימני הגיל של היטי ניכרים כאן, בעיקר בכל הקשור לקונסולה המרכזית. מערכת השמע אמנם כוללת מסך מגע ושליטה מההגה, אבל העיצוב שלה מיושן והתפעול שלה לא נוח כמו במערכות השמע המודרניות יותר. מסגרת מתיחת הפנים של היטי, שתגיע ארצה בתחילת השנה הבאה, אמורה לטפל בבעיה זו ולעדכן את תא הנוסעים. נקווה שבמסגרתה יוסיפו גם בקרת שיוט לדגמים הבכירים, שקצת חסרה לי ברכב שעולה כ-170 אלף ₪.

    המושב האחורי מציע מרווח סביר לשני מבוגרים. מרווח הברכיים טוב ומרווח הראש הוא כמעט אף פעם לא בעיה ברכבי פנאי גבוהים. במרכז המושב אחורי אין משענת יד סטנדרטית אבל המושב המרכזי יכול להתקפל כולו ולהפוך למעיין שולחן קטן עם שני מחזיקי כוסות - חביב אבל פחות שימושי ממשענת יד לדעתי. תא המטען קטן בפועל מכפי שהוא נראה בתחילה, בעיקר בגלל כיסוי הבד המתרומם שמגביל מאוד את גובהו. נקודת התורפה העיקרית כאן היא לדעתי המושבים. הם לא מספיק נוחים, לא מלפנים ולא מאחור. שני נוסעים שהצטרפו לחלק מהמסע הסכימו איתי שמשהו בתנוחת הישיבה בהם לא עובד, לא משנה מה תעשה עם כיוונון הגובה או הזווית.

    סקודה יטי 1.8 4X4

    על הכביש מרגישה סקודה יטי 1.8 ליטר טוב. המתלים קשיחים וצמיגי הענק (225/50R17) מבטיחים אחיזת כביש גבוהה בזמן שמנוע הטורבו-בנזין מספיק ביצועים מרהיבים. הכל מרגיש קשיח, אולי אפילו קשיח מידי כשנוהגים על שבילים לא מהודקים, אבל על הכביש היטי הזה מרגיש כתוצאה מכך יציב ונשלט מאוד. בידוד הרעשים לא מלהיב. בזמן עמידה מרגישים חספוס קל מצד המנוע ובנסיעה מהירה נשמעים יותר מידי רעשי כביש וצמיגים. שום דבר שחצי סיבוב נוסף של כפתור הווליום לא יכול לפתור, אבל בכל זאת ראוי לציון.

    ואז ירדנו, ממש קצת, לשטח. חשוב לציין שכשמדובר בג'יפונים רכים אני נוהג לגשת לפרק השטח בזהירות. לא פעם ולא פעמיים מצאתי את עצמי נתקע על חריצים שכל רכב שטח אמיתי היה חוצה בזלזול מופגן. לשמחתי הרבה עם היטי 4X4 זה לא קרה. למרות שמערכת ההנעה הכפולה אוטומטית לחלוטין ואם שום אפשרות לנעילת דיפרנציאל מסוג כלשהוא (לא מדומה ובוודאי שלא אמיתית), בפועל היא מצליחה להתגבר על הצלבות מזדמנות בצורה נאה ולטפס שבילים דרדרתיים בקלות יחסית למקובל אצל חלק מהמתחרים. זה לא רכב שטח וזהירות (וגם קצת עזרה ממכוון חיצוני) נדרשת כאן בכל חציה בעייתית של מכשול, בעיקר כדי לשמור על קישוטי הפלסטיק הקרביים. תוכלו להגיע איתו קצת יותר רחוק מאשר עם הרכב המשפחתי שלכם, אבל לא הרבה יותר.

    סקודה יטי 4X4 1.8

    סקודה יטי 1.8 ליטר 4x4 - סיכום

    אם מסכמים את כל הנקודות שציינתי במבחן הזה אפשר לחשוב שהיטי 1.8 היא מכונית גרועה. אז תנו לי לעצור לרגע ולחדד - היא לא. נכון, תא הנוסעים מרגיש קצת מיושן ונוחות הנסיעה היא לא מהמצטיינות בקטגוריה. נכון, צריכת הדלק לא נמוכה במיוחד וגם בידוד הרעשים יכול להיות טוב יותר. אבל מנוע ה-1.8 ליטר הזה מצוין וביחד עם מערכת ההנעה הכפולה, תיבת ההילוכים כפולת המצמדים המצוינת ואחיזת הכביש הגבוהה מתקבל ג'יפון שדי כיף לקחת איתו את המשפחה לטיול מהיר מחוץ לעיר, ואז לעצור לפיקניק קטן באמצע היער.

    הבעיה העיקרית בגרסה זו של היטי היא בעיקר המתחרים. עם תג מחיר של 170 אלף ₪, הוא נושק לרכבים בקטגוריות גבוהות ממנו. מיצובישי אאוטלנדר יעלה לכם פחות, יהיה חסכוני יותר וגם מרווח יותר (וגם יציע 7 מקומות ישיבה). ב-170 אלף ₪ לא תוכלו לקנות את גרסת ההנעה הכפולה, אבל בתכלס, כנראה שאתם לא באמת צריכים אותה. הגדלה קטנה של התקציב תביא אתכם אל טויוטה ראב4 החדש, שיהיה גדול, מרווח ובעיקר עם מקדם פוזה גדולים יותר. אבל, אם אתם לא באמת זקוקים לכל הגודל הזה ומחפשים רכב עם קצת יותר פלפל, בעיקר יכולת שטח בסיסית וביצועי כביש נהדרים - היטי 1.8 ליטר תוכל להתאים לכם.

    סקודה יטי 1.8 ליטר 4X4 בקטלוג הרכב של CarsForum
    סקודה יטי - מפרט טכני להורדה

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת יטי חדש או משומש מהמומחים של CarsForum

    סקודה יטי 1.8 ליטר 4X4

    dddd