תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי אאוטלנדר
  • מיצובישי אאוטלנדר החדש 2013 – מבחן דרך

    מיצובישי אאוטלנדר

    האאוטלנדר החדש של מיצובישי מבטיח (וגם מקיים) צריכת דלק נמוכה. אבל מה בנוגע לכל השאר? מבחן דרך.

    • 05-02-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    על פי כל הסימנים, מיצובישי אאוטלנדר החדש לשנת 2013 הוא הסיפתח לאחת מהשנים המעניינות ביותר של המותג מיצובישי בישראל. כמעט ארבע שנים חלפו מאז השיקה כאן מיצובישי דגם חדש, ארבע שנים בהם הלכו והתקדמו המתחרים עם שלל דגמים חדשים אך מיצובישי דרכה במקום (ואף נסוגה לאחור, עם הפסקת שיווקו של הגרנדיס הוותיק). כל זה אמור להשתנות במהלך 2013, עם לא פחות משלוש השקות חדשות ורלוונטיות ביותר לשוק הישראלי. הראשונה שבהן היא של האאוטלנדר החדש, אותו אספנו לנסיעת מבחן ויצאנו לתהות על קנקנו.

    במיצובישי מספרים שההאוטלנדר החדש הוא נושא הבשורה של היצרנית, שמתחילה לשים דגש חזק מאוד על אלמנטים כמו שמירה על פליטת מזהמים נמוכה ושיפור צריכת הדלק. אבל הדבר הראשון שמבחינים בו הוא העיצוב החיצוני. מיצובישי אאוטלנדר החדש הוא הראשון שמקבל את קו העיצוב החדש של החברה, שנוטש את חזית הג'טפייטר הקרבית שאפיינה את הדור הקודם ומאפיינת את הלנסר הנוכחית. בזמן שהמתחרים מיפאן מתחרים זה בזה עם עיצובים קרביים במיוחד לג'יפונים שלהם, במיצובישי הלכו על קו עגלגל וסולידי הרבה יותר. זה אומר שמדובר ברכב שהוא הרבה פחות מוחצן מניסאן ג'וק או מאזדה CX-5 ואני באופן אישי לא בטוח שזאת החלטה נכונה בסגמנט הזה.

    מיצובישי אאוטלנדר החדש

    נכנסים פנימה אל תא הנוסעים של מיצובישי אאוטלנדר 2013. כאן ללא ספק הוקדשה מחשבה רבה לנושא איכות החומרים והשימושיות. אך גם כאן, העיצוב מאוד סולידי ואף מעט מיושן. רכב המבחן, מרמת הגימור הבסיסית Instyle, כולל למשל מערכת שמע מקורית עם כל החיבורים האפשריים (USB, AUX, הזרמת שמע דרך בלוטות') שמפיקה איכות שמע נהדרת. אבל בזמן שהמתחרים עברו למסכי מגע או לתצוגות LCD צבעוניות, במיצובישי נשארו עם תצוגת DOT MATRIX מיושנת ולא מזמינה. גם בחירת הצבעים שנעשתה בתא הנוסעים לא מחמיאה לרכב, עם שילוב של ארבעה גוונים שונים (בז', שחור, שחור מט וקרבון) והרבה יותר מידי בז' לטעמי.

    ההתחלה אם כך, אינה מרשימה במיוחד. מיצובישי אאוטלנדר החדש הוא פשוט לא אחד מאותם רכבים שנותנים את תחושת ה-"וואוו" עוד לפני שיוצאים מהחניון הצפוף של מיצובישי בתל-אביב. עם צבירת הקילומטרים מתגלים גם כמה יתרונות לא מבוטלים.

    מיצובישי אאוטלנדר החדש

    תא הנוסעים של מיצובישי אאוטלנדר החדש מרווח ונוח מאוד. צמד המושבים הקדמיים נוחים, תומכים ונעימים גם לנסיעות ארוכות. שורת המושבים השנייה נעה קדימה-אחורה על מסילה וכוללת אפשרות לכיוון קל של זווית משענת הגב. שורת המושבים השלישית מיועדת ללא ספק בעיקר לילדים אך מסוגלת לאכלס גם מבוגר ממוצע קומה לנסיעות קצרות. כהרגלם של רכבים בסגמנט הזה, נפח תא המטען נע בין ענק לקטן, בהתאם למצב המושבים בשורה השלישית.

    רשימת האבזור של גרסת הבסיס נדיבה. יש כאן בקרת שיוט, מגביל מהירות, מנופים לשליטה ידנית על תיבת ההילוכים מאחורי ההגה, בקרת אקלים מפוצלת ימין-שמאל, דיבורית בלוטות' עם שליטה קולית ואפילו וילון נגלל לכיסוי תא המטען. אך למרות הנדיבות היחסית בולטים בהעדרם כמה פריטי אבזור חשובים במיוחד. מי שמתכנן להשתמש ברכב הזה כמוביל נפשות משפחתי צריך לדעת שההאוטלנדר אינו מגיע עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור וכיוון שהמבחן נערך ביום חורף קריר, קשה לדעת כיצד יצליח לקרר המזגן את חלקו האחורי של הרכב. עוד בולטים בהעדרם - חיישני רוורס והרמה בלחיצת כפתור לכל ארבעת החלונות (יש רק בחלון הנהג).

    מיצובישי אאוטלנדר החדש

    יורדים לכביש. מיצובישי אאוטלנדר החדש מצויד במנוע 2 ליטר בנזין ובתיבת הילוכים רציפה, שניהם חדשים ולדברי היצרנית פותחו במיוחד לטובת שמירה על צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד. השורה התחתונה היא שזה עובד. בנסיעת המבחן שלנו, ששילבה נסיעה עירונית ובין עירונית כשמצב ה-Eco Mode פועל ברוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על כ-11.3 קילומטרים לליטר. זה נתון שאולי לא יאיים על משפחתיות ובוודאי שלא על היברידיות קומפקטיות, אך בהחלט מדובר בנתון מצוין בעבור רכב בקטגוריה זו.

    החיסרון העיקרי הוא הביצועים. מנוע הבנזין הקטן מתקשה לספק לרכב ביצועים יוצאי דופן ומי שמתגייסת לעזרתו היא תיבת ההילוכים הרציפה. כל עוד נוהגים באאוטלנדר בצורה רגועה ובמהירות עירונית הוא רכב שקט למדי, עם בידוד רעשי חוץ מצוין. אך כשמנסים לדרבן אותו, תיבת ההילוכים מנסה לסחוט כל טיפת כוח מהמנוע וממהרת להעלות אותו לסל"ד גבוה עם כל לחיצה הגונה על דוושת הגז, תוך שהיא יוצרת רעש מנוע גבוה מהרגיל בתא הנוסעים.

    ועוד כמה מילים על מערכת ה-Start&Stop. הדורות הקודמים של המערכות הללו נטו לעצבן מאוד בזמן נסיעה עירונית, כשהיו נכנסות לפעולה ללא צורך או סתם מתקשות להניע את המנוע מחדש ברגע האמת. מערכת ה-Start&Stop שמותקנת באאוטלנדר היא מהסוג החדש והיא מצטיינת בפעולה חלקה ונעימה, שאינה מציקה כלל. עם קצת תרגול ניתן ללמוד כיצד לשלוט בה טוב יותר (הרמה קלה של הרגל מהדוושה לאחר העצירה תמנע את כניסתה לפעולה, למשל) והיא בהחלט תסייע לחיסכון נוסף בדלק אצל מי שנוסע בעיקר בפקקים.

    מבחינה דינאמית לא נושא מיצובישי אאוטלנדר החדש בשורה של ממש. התנהגות הכביש שלו פושרת והוא ללא ספק אינו מיועד לשעשוע הנהג אלא לנהיגה רגועה ונעימה. המתלים מכוילים עם דגש על נוחות נסיעה טובה ופחות על התנהגות כביש מרשימה. רכב המבחן לא צויד במערכת ההנעה הכפולה כך שהביקור שלנו מחוץ לכביש היה קצר מאוד. כאן מציג ההאאוטלנדר גחון גבוה וחלק יחסית, נקודה שבוודאי תתרום לעבירות של גרסאות ההנעה הכפולה. כל שנותר לנו לקוות הוא הותקנה כאן מערכת הנעה כפולה יעילה שתהפוך את האאוטלנדר לרכב שבילים חביב למדי.

    מיצובישי אאוטלנדר החדש

    מיצובישי אאוטלנדר החדש - סיכום

    האאוטלנדר החדש אינו פורץ דרך בתחומו. הוא לקח צעד אחד נוסף אל עבר רכבי הפנאים הגדולים והתרחק מרכבי הפנאים הקטנים והקומפקטיים, מפנה מקום ל-ASX הקטן ממנו. הוא גם מתרחק מכל אותם אלמנטים שקשורים בפאן. ההאוטלנדר החדש הוא הרבה יותר פרקטי מאשר הוא מרגש. הרבה יותר חסכוני מכפי שהוא זריז, הרבה יותר מרווח מכפי שהוא מהנה לנהיגה.

    עם תג מחיר של 170 אלף ₪ (לדגם המבחן, 7 מקומות ברמת האבזור Instyle), הוא מתחרה ברכבים כמו קיה סורנטו אורבן או ניסאן קשקאי +2 (שיקרים ממנו בכ-20 אלף ₪ לפחות) אך גם במיניוואנים קטנים עם 7 מקומות כמו טויוטה ורסו או שברולט אורלנדו. במידה מסוימת הוא משתלב בצורה נהדרת בין שתי קבוצות אלו, עם נוכחות ותנוחת ישיבה גבוהה שאין במיניוואנים עם צריכת דלק שרכבי הפנאים הגדולים יכולים רק לחלום עליה.

    מיצובישי אאוטלנדר החדש - מפרט טכני
    מיצובישי אאוטלנדר החדש - בקטלוג הרכב של CarsForum
    מתעניינים ברכב זה? הירשמו כאן וקבלו ייעוץ חינם מהמומחים של CarsForum.

    מיצובישי אאוטלנדר החדש

    dddd