תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד אדג'
  • בקרוב: פורד אדג' חדש

    פורד אדג'

    הקונספט העיצובי נחשף כעת, הדגם הסדרתי יופיע לקראת שנת 2015. הצצה ראשונה אל הדגם הבא של פורד אדג'.

    • 26-11-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    פורד אדג' הנוכחי הוא אחד מרכבי הפנאי-שטח המצליחים ביותר בארצות הברית, שם מחזיקה פורד בראש טבלת המכירות בסגמנט זה. בפורד העולמית מעוינים לשמור על מעמדם בסגמנט צומח זה, שצפוי לטענתם להכפיל את היקף מכירותיו עד לשנת 2017. איך עושים את זה? ממשיכים לחדש ולהתפתח. לצד פורד אקו-ספורט הקטנטן ופורד קוגה הבינוני שהתחדשו לאחרונה מציגה כעת פורד את הקדימון לדור הבא של האדג', רכב הפנאי-שטח הבינוני-גדול שלה (לפורד יש גם את האקספלורר, רכב הפנאי שטח הגדול מהאדג').

    פורד אדג' קונספט

    הפרטים הטכניים אודות הדגם החדש מועטים בשלב זה ובפורד מתמקדים בהצגת הקונספט העיצובי והטכנולוגי. ככל הידוע בשלב זה יקבל הדגם החדש מנועי טורבו-בנזין חדשים מסדרת ה-EcoBoost של היצרנית, כולם עם מערכת Start&Stop להפחתת פליטת המזהמים ושיפור צריכת הדלק. בנוסף מתמקדת פורד בהצגה של מגוון טכנולוגיות עזר לנהג שאמורות להגיע גם לדגם הסדרתי. בין היתר ניתן למצוא כאן מערכת חניה אוטומטית חדשה שפועלת גם בשלט רחוק, כך שהנהג יוכל להוציא את הרכב מחניה צפופה מבלי להשתחל פנימה.

    העיצוב החיצוני של פורד אדג' החדש כולל את הגריל הקדמי האופייני לדגמי פורד החדשים, עם פנסי LED מלאים. תא הנוסעים נראה קרוב מאוד לייצור ועיצובו אינו עתידני ומנותק מהמציאות כמו בדגמי קונספט אחרים. לדברי פורד צפוי תא הנוסעים להתבסס על חומרים איכותיים ונעימים, כולל ריפוד עור להגה, למושבים ולחופת לוח השעונים. מערכת שמע עם מסך מגע בגודל 10 אינטש' מסדרת MyFord Touch תוצע גם היא.

    שיווקו הסדיר של הדגם צפוי להתחיל בעולם בעוד כשנה, כלומר לקראת סוף שנת 2014 או תחילת 2015. ובישראל? אל תצפו יותר מידי. דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, מתמקדת בשנים האחרונות בשיווק של רכבים לציי רכב, אותם היא ממהרת להשיק בסמוך להשקתם בעולם (כמו למשל במקרה של מאזדה 3 החדשה). רכבים המיועדים בעיקר ללקוחות פרטיים, כמו פורד אדג', מתעכבים בדרך כלל הרבה מאוד זמן וגם אז מגיעים לארץ במפרט אחד ולא מרשים במיוחד.

    פורד אדג' 2015

    dddd