תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס CL
  • מרצדס מותחת פנים ל - CL-Class

    מרצדס CL

    מרצדס משדרגת את עיצוב מכונית הקופה היוקרתית שלה, מחליפה את הצע המנועים ומוסיפה מערכות אלקטרוניות חדשות.

    • 13-07-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    פסטיבל המהירות של גודווד תמיד מעניק שפע של הפתעות והצהרות מצד יצרניות הרכב האירופאיות הגדולות. בסוף השבוע האחרון היה זה תורה של מרצדס, שהציגה את מתיחת הפנים שביצעה לדגמי הקופה היוקרתיים, הCL-Class. תחילת השיווק צפוי להתחיל לקראת סוף השנה הנוכחית.

    נתחיל את הסקירה בקנקן ולא במה שיש בו. במרצדס עדכנו את חזית הרכב וכעת היא בעלת חזות מעט אגרסיבית יותר. שימו לב לשימוש הנרחב בפנסי לד - פסי לד במקום פנסי הערפל, פסי לד בתחתית הפנסים הראשיים (לטובת תאורת DRL), נורות לד במאותתים. גם החלק האחורי עודכן קלות וקיבל פנסים חדשים, לא ברור אם גם שם יהיו לדים.

    בתוך תא הנוסעים שמחה מרצדס להציע לרוכשים הפוטנציאלים אפשרות בחירה בין ארבעה שילובים שונים של עץ ועור. חובבי איכות הסביבה יכולים להיות רגועים, כל העצים שנכרתים לטובת ייצור הקופה הנ"ל מגיעים מיערות מתחדשים.

    מרצדס CL

    ואם כבר פנינו אל חובבי איכות הסביבה, נזכיר גם את חטיבת הכוח החדשה והידידותית לסביבה שתקבל הCL550. מדובר במנוע V8 בנפח 4.6 ליטר בעל שני מגדשי טורבו ושלל טכנולוגיות מתקדמות שמשפרות את היעילות שלו, הגדלת ההספק וכמובן הפחתת פליטת המזהמים. בין היתר אפשר למצוא בCL550 טכנולוגיית הזרקת דלק ישירה מתקדמת, הצתה רב נקודתית (בדומה לTwin-Spark של אלפא, אבל עם ארבע מצתים!) וגם מערכת קירור חדשה ויעילה יותר. כל אלו מספקים 430 כ"ס ו 71 קג"מ, ואם נתון הקג"מ המפלצתי הזה לא הרשים אתכם, כנראה שתשמחו לקרוא שפליטת הCO2 של המכונית פחתה ב23% וצריכת הדלק הממוצעת השתפרה ב10%.

    ויש גם, כמובן, שלל מערכות אלקטרוניות חדשות לעזרתו של הנהג.

    מערכת הActive Lane Keeping תוודא שהנהג אינו קו הפרדה רצוף. במידה והמערכת תזהה שהנהג עומד לחצות את קו ההפרדה היא תשגר רטט אל גלגל ההגה במטרה להתריע בפני הנהג. במידה והנהג יתעלם ויחצה את קו ההפרדה, המערכת תפעיל את מערכת הESP ותחזיר את הרכב לנתיב.

    יש גם מערכת רדאר שעוזרת לנהג לזהות רכבים שנמצאים בשטח המת שבצידי הרכב. המערכת מתריעה כאשר הנהג מנסה לעבור נתיב בצורה שעלולה לסכן אותו, ויודעת גם לבלום את המכונית במידה והנהג מתעלם ותאונה עומדת להתרחש.

    ויש גם מערכת שמזהה אוטומטית את שלטי הגבלת המהירות שבצידי הדרך ומגבילה את מהירותה של המכונית אוטומטית, מערכת שמזהה הולכי רגל בחשכה, מערכת שבולמת את הרכב אוטומטית במקרי חרום, מערכת למניעת הרדמות הנהג ועוד רבות אחרות.

    כמובן שיש גם מערכת שמע משולבת עם מערכת ניווט ונגן DVD, עם שלל חיבורים וממשקים לעולם החיצון.

    מרצדס CL

    dddd