תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן טראנו חוזר

    ניסאן

    ניסאן מקמבקת את הטראנו הוותיק בהודו, כגרסה מאובזרת ומהודרת יותר של דאצ'יה דאסטר.

    • 21-08-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    לצד הפרימרה והסאני, ניסאן טראנו היה אחד מהרכבים הראשונים ששיווקה היצרנית בישראל, אי שם בתחילת שנות ה-90. ב-2005 הוא עזב אותנו ואת מקומו תפס ניסאן פאפת'פיינדר, שמשווק בארץ עד היום (דור חדש שלו נחשף בחו"ל ועתיד להגיע ארצה בקרוב). כעת חושפת השלוחה ההודית של ניסאן דגם חדש של הטראנו, המבוסס על פלטפורמה שהושאלה מדאצ'יה, גם היא חלק מקבוצת רנו-ניסאן.

    מעצבי הבית של רנו עבדו קשה כדי לבדל את הטראנו החדשה מהדאצ'יה דאסטר עליו הוא מבוסס. עיצוב החזית שונה לחלוטין עם פנסים חדשים, גריל קדמי חדש ופגוש חדש. בפרופיל הותקנו חישוקי סגסוגת חדשים ומאחור יחידות תאורה חדשות לחלוטין. תא הנוסעים מבוסס ברובו על תא הנוסעים של הדאסטר אך יציג שיפור קל באיכות החומרים, גלגל הגה בעיצוב חדש, פתחי מיזוג מרכזיים בעיצוב שונה ותא אכסון נוסף במעלה הקונסולה המרכזית. מערכת השמע שודרגה אף היא וכאופציה תוצע גם מערכת בקרת אקלים חדשה (שלא קיימת בדאסטר).

    ניסאן טראנו

    המפרט הטכני יתבסס במלואו על הדאסטר. כלומר, ניסאן טראנו החדש יוצע ללא הילוך כוח וללא יומרות של ממש בשטח טכני הוא יהפוך לרכב פנאי רך. היצע המנועים צפוי לכלול שלושה מנועים - בנזין בנפח של 1.6 ליטר (108 כוחות סוס) ושני מנועי 1.6 טורבו-דיזל (84 ו-105 כוחות סוס).

    שיווקו של ניסאן טראנו בהודו צפוי להתחיל במהלך החודש הבא. בשלב זה אין תוכניות לשווקו מחוץ להודו, כך שהוא אינו צפוי להגיע ארצה. אלינו עשויה להגיע בקרוב הגרסה המקורית מבית דאצ'יה, אם כי טרם התקבל לכך אישור רשמי מצד קרסו מוטורס, יבואנית רנו וניסאן לישראל. הרכב ייוצר בהודו, לצד המיקרה והסאני החדשות.

    dddd