תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיג'ו T16 חוזרת, תתחרה בפייקס-פיק

    פיגו

    פיג'ו חוזרת למרוץ הפייקס-פיק המפורסם עם גרסה מודרנית לאייקון מפורסם לא פחות. קבלו את פיג'ו 208T16 במלוא הדרה.

    • 23-04-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    כמעט 15 שנים לאחר שניסתה בפעם האחרונה פיג'ו לכבוש את פסגת הפייקס-פיק וכמעט 27 שנים לאחר ששלחה היצרנית למרוץ את ה-205T16 המיתולוגית, חוזרת היצרנית למרוץ - ובגדול. את ה-205 וה-405 האגדתיות תחליף לא אחרת מאשר ה-208T16, מכונית שאולי דומה מבחינה חיצונית לפיג'ו 208 הסדרתית שנמכרת כאן מזה כמה חודשים, אבל למעט הדימיון החיצוני אין לה דבר וחצי דבר משותף עם רכב הכביש הסדרתי.

    פיג'ו חשפה הערב את המפרט הטכני של ה-208T16, שנוצרה במטרה ברורה - לטפס במעלה הידוע לשמצה בזמן הקצר ביותר. בפיג'ו לא משאירים דבר ליד המקרה ולצד המפרט הטכני המרשים גייסו למשימה את סבסטיאן לואב, נהג המרוצים המפורסם. בעבור לואב, ה-208T16 תהיה מכונית הראלי החזקה ביותר בה נהג, מה שאומר כנראה דבר או שניים על רצינות הכוונות של פיג'ו במרוץ הקרוב.

    פיג'ו 208T16

    המפרט הטכני של פיג'ו 208T16 כולל מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.2 ליטרים שהותקן במקור במכונית המרוץ פיג'ו 908. הספקו המרבי לא פחות ממרשים - 875 כוחות סוס. הוא ישודך למערכת הנעה כפולה ולתיבת הילוכים סיקוונסית עם 6 הילוכים. ביחד עם משקל עצמי נמוך במיוחד (875 קילוגרמים), מסוגלת המכונית הזאת לספק ביצועים שהם לא פחות ממדהימים. מעמידה ל-100 קמ"ש ב-1.8 שניות, מעמידה ל-200 קמ"ש ב-4.8 שניות ומעמידה למהירות מרבית של 240 קמ"ש ב-7 שניות בלבד.

    מתחת לעיצוב המוכר של ה-208, שנבנה מחדש מסיבי פחמן, מסתתרת שלדת צינורות פלדה קלה וחזקה במיוחד. מערך המתלים שודרג לחלוטין וכמובן גם מערכת הבלימה, שקיבלה דיסקים מאווררים ענקיים, גם הם עשויים מפחמן. וכמובן, אי אפשר לפספס את הכנף הענקית שהותקנה בחלק האחורי של המכונית, שהושאלה גם היא מה-908.

    המכונית תטפס במעלה הפיקס-פיק בסבב המרוצים הקרוב (30 ביוני) ותתחרה בקטגוריית ה-Unlimited הבכירה. בפיג'ו מסבירים כי מנוע הטורבו אמור לעזור למכונית להתגבר על ירידת הספק המנוע עם העלייה בגובה, שנגרמת כתוצאה מירידה בלחץ האוויר.

    dddd