תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 208
  • פיג'ו 208 ידנית – מבחן דרך

    פיגו 208

    עם ה-208 מקווה פיג'ו לחזור למקורות ולמשוך את לקוחות המותג המסורתיים, שהפכו את ה-205 וה-206 לדגמים הנמכרים ביותר של היצרנית. האם הצליח להם קצת יותר מידי?

    • 20-02-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    את מבחן הדרך של פיג'ו 208 אני מתחיל בסוג של חשש. בעבר החזקתי, במשך תקופה ארוכה למדי, את הסבתא-רבה שלה - ה-205. זאת הייתה רכישה מצוינת ומהנה, עד כדי כך שהמחליפה הטבעית שלה אצלי הייתה ה-206, מכונית טובה לא פחות. על ה-207 דילגתי, וכנראה שלא רק אני. ה-205 הייתה המכונית הנמכרת ביותר של פיג'ו במשך שנים, לפחות עד שהגיעה ה-206 והדיחה אותה מהבכורה. ה-207, לעומתן, נחשבה לכישלון ולא הצליחה לשחזר את ההצלחה. בפיג'ו עשו בדק בית ובשנה שעברה הציגו את ה-208 תוך שהם מבטיחים שהיא תחזיר עטרה ליושנה.

    פיג'ו 208 ידנית

    הצליח להם? כנראה שכן. פיג'ו 208 היא מכונית שפשוט רוצים לנהוג בה. זה מתחיל כבר בעיצוב החיצוני, שמתכתב עם דגמי העבר של פיג'ו אך משלב גם אבולוציה אל קו העיצוב הנוכחי של היצרנית. די להסתכל על פנס הערפל האחורי או על פס הפלסטיק הכסוף עם הכיתוב "PEUGEOT"' שמותקן על דלת תא המטען, שני אלמנטים שללא ספק הושאלו מה-206, כדי להבין על מה אני מדבר. ה-208 לא רק נראית צעירה ורעננה מה-207 אותה היא מחליפה, היא גם קטנה וקלה יותר. האורך הכללי, למשל, קוצץ בכמעט 7 סנטימטרים והמשקל העצמי בלמעלה מ-150 קילוגרמים.

    אך לא רק בנושא העיצוב חוזרת פיג'ו 208 אל המקורות, גם בתחום התנהגות הכביש חוזרת פיג'ו אל המקורות הישנים והטובים. למרות שהגרסה אותה בחרנו לנסיעת המבחן היא החלשה והזולה ביותר בהיצע הדגמים, מדובר במכונית שנהיגה בה מעלה בנהג לא מעט חיוכים. המכונית מגיבה בצורה מיידית לכל הפניה של ההגה, נכנסת ברצון רב אל תוך הסיבוב ואף משתפת פעולה עם פרובוקציות מכוונות מצד הנהג. ההגה החשמלי אמנם לא מתקשר (ומשקלו גם קל מידי רוב הזמן) אך השלדה הטובה והמתקשרת מפצה על כך במידה מסוימת. זו ללא ספק אחת מהסופר-מיני החדשות המהנות ביותר לנהיגה שנמכרות כיום ומעניין יהיה לפגוש את גרסת ה-GTi שאמורה להגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית. עם קצת יותר מיץ ביצועים מהמנוע, היא תוכל לאתגר את המכונית הזו טוב יותר.

    ועם כבר הזכרנו את המנוע, כמה מילים על יחידת ההנעה שמשמשת את דגם הבסיס של ה-208. מדובר במנוע בנזין, 3 צילינדרים, בנפח 1.2 ליטר ובהספק מרבי של 81 כוחות סוס. אני לא חובב גדול של מנועי 3 צילינדרים, שנוטים לסבול מרעידות מוגזמות בסל"ד סרק ומחוסר סחיבה ממשי בסל"ד ביניים ומטה. אך גם כאן מגיעים לפיג'ו שבחים על מנוע מצוין, מהטובים בקטגוריה. הוא כמעט ואינו רועד בסל"ד סרק ובנוסף גם מספק ביצועים מפתיעים למדי, תוך שמירה על צריכת דלק מצוינת. בסיום קטע הנהיגה המשולבת מציג מחשב הדרך נתון צריכת דלק ממוצע של כמעט 15.5 קילומטרים לליטר. ואני, סקפטי שכמותי, מסרב להאמין למחשב ונכנס לתחנת הדלק רק כדי לתדלק ולראות שגם החישוב הישן מניב תוצאה דומה.

    פיג'ו 208 ידנית

    עד כאן זוכה פיג'ו 208 בעיקר לשבחים. אך כמו כל סופר-מיני צרפתית מהעשורים הקודמים גם היא זוכה למנה גדושה של מוזריות קטנות, מהסוג שהעניק מאז ומעולם לרכבים של קבוצת PSA  אופי משלהם. זה מתחיל מתנוחת הנהיגה שבהחלט דורשת תקופת הסתגלות, עם לוח השעונים שבולט מעל לקו הדש-בורד. זה ממשיך גם אל תוך לוח השעונים עצמו, עם מד טמפרטורת המנוע שעולה קצת מעל לקו האמצע גם כשהכל תקין. ידית ההילוכים לא מתאפיינת במהלך קל או חלק במיוחד וגם הסרבנות האופיינית של רכבי פיג'ו הידניים בזמן השילוב להילוך אחורי נוכחת כאן. וזה עוד לפני שהזכרתי את דוושת המצמד שמפרידה בנקודה גבוהה מידי או את ידית השליטה על הרדיו שנמצאת מאחורי ההגה. כאלו הם רכבי הסופר-מיני הצרפתיים, קצת מוזרים אבל מלאי אופי.

    פיג'ו 208 ידנית

    וזה גם מוביל אותי אל נקודת החולשה הבאה של פיג'ו 208. הדגם הידני אותו אספתי לנסיעת המבחן הוא מרמת האבזור הבסיסית ביותר והיא אכן בסיסית למדי. בימים בהם גם הזולות שבמכוניות משווקות עם ארבע חלונות חשמל, כיוון מראות חשמלי או תאורת DRL קצת קשה להצדיק את העובדה שה-208 הידנית לא כוללת אף לא אחד מאלו. גם האבזור שהיא כן מגיעה איתו לא בהכרח איכותי במיוחד, כמו למשל מערכת השמע המקורית שאינה מצטיינת באיכות שמע גבוהה. לזכותה של ה-208 יש לציין אבזור בטיחותי מלא הכולל את כל האבזור המקובל בקטגוריה וכן מושבים נוחים עם תמיכה מצוינת.

    ובכלל, פיג'ו 208 היא מכונית נוחה למדי. בפיג'ו התגאו בעבר בנוחות הנסיעה המצוינת שסיפקו הרכבים שלהם, נוחות שהגיעה בנוסף ולא במקום התנהגות הכביש המשובחת. זה גם בדיוק המקרה כאן, כשמלבד המושבים הנוחים גם המתלים עושים עבודתם נאמנה ומבודדים היטב את פגעי הדרך. מרווח הפנים, למרות צמצום ממדיה של המכונית, נותר בגדר הממוצע וארבעה מבוגרים יוכלו לשבת בה בנוחות (למעט מרווח ראש מצומצם ליושבים מאחור). תא המטען אמנם אינו עמוק במיוחד אך מציע נפח הטענה מכובד.

    פיג'ו 208 ידנית 

     

    פיג'ו 208 - סיכום

    פיג'ו 208 היא המכונית הנכונה ביותר שפיג'ו יכלו להציג. יש בה את כל מה שאהבו הלקוחות הוותיקים של פיג'ו ב-205 וב-206, עם טוויסט מודרני ועיצוב נאה הרבה יותר. היא מהנה לנהיגה, גם בגרסת הבסיס החלשה הזו ובוודאי תהיה מהנה גם בגרסאות הבכירות יותר שיושקו בקרוב. היא נוחה מאוד לנסיעה, במיוחד אחרי שתצליחו להתרגל למיקום לתנוחת הנהיגה הלא שגרתית.

    אבל בסעיף התמורה למחיר אנחנו נתקלים בבעיה. יהיה קשה לשכנע את אלו שאינם מעריצים שרופים של הדורות הקודמים לשלם 86 אלף ₪ על רכב שמגיע עם שני חלונות חשמל בלבד, ללא כיוון חשמלי למראות או תאורה למראות האיפור. אם היינו מגזין כלכלה וצרכנות כנראה שהיינו ממליצים לכם ללכת על בחירה מאובזרת, מרווחת או זולה יותר. אבל אנחנו מגזין של חובבי הגה ואנחנו נוטים לנכות לה שליש על התנהגות כביש טובה.

    פיג'ו 208 ידנית בקטלוג הרכב של CarsForum
    פיג'ו 208 - מפרט טכני להורדה

    פיג'ו 208 ידנית

    dddd