תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אודי חוגגת חמישה מיליון דגמי קוואטרו

    אאודי

    דגמי ההנעה הכפולה (Quattro) של אודי זוכים להצלחה עם עלייה בהיקפי המכירות. הרכב ה-5 מיליון במספר יצא השבוע מפס הייצור.

    • 25-03-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    למעלה מ-30 שנה חלפו מאז הציגה אודי את דגם ההנעה הכפולה הראשון שלה בתערוכת ג'נבה של 1980. הייתה זו אודי קוואטרו, מכונית ההנעה הכפולה הראשונה של היצרן שאף העניקה למערכת ההנעה הכפולה של היצרן את שמה. פיתוחה של הקוואטרו החל עוד בשנת 1978, תוך שימוש ברצפתה של אודי 80 המיתולוגית, ובמהרה היא הפכה ללהיט מכירות של ממש עם למעלה מ-11 אלף מסירות במהלך העשור בו יוצרה וזאת בניגוד לתוכניותיה של אודי לייצרה בכמויות מוגבלות. במקביל החלה הצלחתו של דגם הראלי במרוצי ה-Group B המיתולוגיים, מה שכמובן רק הגביר את הצלחתו של הדגם.

    אודי קוואטרו

    מאז השקיעה אודי רבות בפיתוח מערכת ההנעה הכפולה שלה וכיום משווקים כמעט כל הדגמים של אודי עם אופציה למערכת הנעה כפולה וקהל הרוכשים הפוטנציאלי אוהב אותם. באודי מספרים כי בשנת 2012 לבדה היו אחראים דגמי הקוואטרו לכ-43 אחוזים מהיקף המכירות של המותג בעולם, נתון שמבטא עלייה של כחמישה אחוזים בביקוש לדגמי ההנעה הכפולה במהלך השנתיים האחרונות. רכב הקוואטרו ה-5 מיליון במספר ירד מפס הייצור בשבוע שעבר והיה לא אחר מאשר אודי A6 סטיישן בגרסת ה-3 ליטר טורבו-דיזל.

    תחת שם המותג קוואטרו מציעה כיום למעשה אודי שלוש מערכות הנעה כפולות שונות, כל אחת מתאימה לסוג אחר של רכבים. המערכת הבסיסית מיועדת לרכבים קטנים בעלי מנוע רוחבי, כדוגמת ה-Q3, ה-TT ובהמשך גם בדגמי ההנעה הכפולה של אודי A3 החדשה. גרסה שונה של המערכת מותקנת ברכבים בהם מותקן מנוע אורכי, כדוגמת ה-A6, ה-A7, ה-A8 ועוד. הגרסה המתקדמת ביותר של המערכת נשמרת לדגמי ה-RS-5 וה-RS-4, בה מסוגלת המערכת לחלק את הכוח לכל אחד מהגלגלים האחוריים בצורה נפרדת ומדויקת.

    dddd