יונדאי סונטה לא התחרתה על ראשות קבוצת המשפחתיות הגדולות מעולם, אלא התיימרה להציע חבילה מאוזנת במחיר זול משל מתחרותיה (או חבילה בעלת נתונים טובים ביותר במחיר דומה). היא הצליחה בכך חלקית – הממדים והמרווח הפנימי בהחלט מרשימים, רמת האבזור גבוהה ואיכויות הנסיעה לא רעות, כאשר מנוע ה-3.3 ל' חזק ביחס למחיר, ה-2.4 חלש ביחס לנפח וה-2.0 של אחרי מתיחת הפנים כבר לא מרשים ביחס למנועי המתחרות. הבעיה של הסונטה היא שהמתחרות מרגישות מודרניות יותר מבחינת איכות החומרים, נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית. הסונטה מכונית לא רעה, אך גורם המשיכה שלה נמוך יחסית ועל-כן היא זכתה להצלחה בינונית בלבד בארץ. באמצע 2008 הגיעה מתיחת פנים משמעותית ששידרגה מאוד את המכונית, אך עם הזדקנותה והתחדשות המתחרות, הייתה זו הארכת חיים קצרת-טווח בלבד.
ממדים ; אבזור ; מנוע 3.3 ; מחיר
נוחות ; איכות ; התנהגות כביש
קוריאנית אמריקאית לשוק הישראלי?
: רכב מנהלים נוח ומרווח שונה מהעדר. תת דגם:2.4 אוטומט Luxury
המלצה -נאה למדי, עיצוב פנים זוועתי עד מתיחת הפנים ב-2008, אז העיצוב השתדרג אך עדיין לא בהתאם למתחרות מאותן שנים. מרווח מאוד, מרכב ארוך שמשדר "יוקרה" ואלגנטיות (הכל יחסי, כמובן), עם פנסים קשוחים - מלבניים, צרים ורחבים שמלווים את קווי המתאר.
לחיוב - נוחה, חזקה יחסית בדגם 2400, וחזקה עוד יותר בדגם ה-6 צילינדרים. עלויות אחזקה נמוכות יחסית לקטגוריה, עם מוניטין אמינות גבוה ועלויות טיפולים לא גבוהות במיוחד. תא מטען גדול ונוח.
לשלילה - חוסר מורגש בהילוך חמישי, מזגן לא חזק במיוחד, לא נפוצה כמו רכבי מנהלים אחרים מהקטגוריה, ועל כן יתכן קושי מסויים להשיג חלפים שאינם חדשים. שוק יד שניה גרוע עד לא קיים. קשה למצוא רכב שמור עם נתונים טובים. צריכת דלק די גבוהה - בממוצע 9-10 ק"מ לליטר.
: תמורה מלאה תת דגם:2.4 אוטומט Luxury
המלצה -רכב אלגנטי חזק ונוח בעל אמינות גבוהה
לחיוב - אמינות ביצועים מרחב חסכוני
לשלילה - צמיגים
נאה למדי, עיצוב פנים זוועתי עד מתיחת הפנים ב-2008, אז העיצוב השתדרג אך עדיין לא בהתאם למתחרות מאותן שנים. מרווח מאוד, מרכב ארוך שמשדר "יוקרה" ואלגנטיות (הכל יחסי, כמובן), עם פנסים קשוחים - מלבניים, צרים ורחבים שמלווים את קווי המתאר.
נוחה, חזקה יחסית בדגם 2400, וחזקה עוד יותר בדגם ה-6 צילינדרים. עלויות אחזקה נמוכות יחסית לקטגוריה, עם מוניטין אמינות גבוה ועלויות טיפולים לא גבוהות במיוחד. תא מטען גדול ונוח.
חוסר מורגש בהילוך חמישי, מזגן לא חזק במיוחד, לא נפוצה כמו רכבי מנהלים אחרים מהקטגוריה, ועל כן יתכן קושי מסויים להשיג חלפים שאינם חדשים. שוק יד שניה גרוע עד לא קיים. קשה למצוא רכב שמור עם נתונים טובים. צריכת דלק די גבוהה - בממוצע 9-10 ק"מ לליטר.
כחצי שנה לאחר תחילת שיווקה באירופה, תגיע יונדאי i40 (מחליפת הסונטה) לישראל כבר במהלך החודשים הקרובים. מה צפוי לנו?
יונדאי i40 סדאן, מחליפה של הסונטה הוותיקה, נחשפת בתמונות ופרטים ראשונים.