אלפא ספרינט הוצגה לראשונה בשנת 1976 כגרסת הקופה של אלפא-סוד. בשנת 1984 עברה המכונית מתיחת פנים משמעותית (זה הדגם שמופיע כאן) והיא עברה להשתמש במכלולי האלפא 33. הדגמים ישנים יותר הציעו התנהגות כביש מצוינת וזכו להצלחה יחסית בשוק. אך המעבר למכלולי ה-33, שבוצע משיקולים של עלות (אלפא הייתה שרועה אז במשבר כלכלי ונזקקה למזומנים, לכן חיפשה דרכים להוזיל את עלויות הייצור), פגע בהתנהגות הכביש של המכונית. בהתאם החלו לצנוח גם המכירות, והצגתה של גרסת 1.7 ליטר עם 118 כ"ס (לעומת 105 כ"ס בדגם ה-1.5 ליטר) לא ממש שיפרה את המצב. לכל אלו נוספו גם תלונות רבות על רגישות לחלודה ממנה סבלה אלפא ספרינט, מה שגרר בעיות רבות והוריד את המוניטין של הדגם לקרשים.
עיצוב;
חלודה; התנהגות כביש בדגמים החדשים;
עוד דגם מפוספס של אלפא רומיאו;
ייעוץ ברכישה של אלפא ספרינט למישהו שחשובים לו הביצועים.