הדור הראשון של טויוטה ראב-4 הוצג בתחילת שנות ה-90 ונחשב לרכב מהפכני לזמנו. הראב-4 היה אחד מרכבי הפנאי הראשונים שעזבו את השטח והפכו לרכבים רכבים, נטולים יומרות שטח, לאחר שבטויוטה הבינו שרוב הרוכשים של הרכבים האלו מחפשים רק את תנוחת הישיבה הגבוהה והראות הטובה החוצה. ההצלחה הייתה עצומה מהרגע הראשון. הרוכשים אהבו את רכב הפנאי המרובע אך הנאה של טויוטה, שהפך להצלחה מסחררת של המותג בכל רחבי העולם. אלינו הגיע טויוטה ראב4 בשתי תצורות מרכב - קצר 3 דלתות וארוך 5 דלתות. בשני המקרים שודך לרכב מנוע ה-2.0 ליטרים הוותיק של טויוטה, שמקורו בקרינה של אותם השנים. כצפוי אצל רוב דגמי טויוטה רמת האמינות גבוהה עד מאוד והרכבים מזדקנים בצורה יפה. אבל איכות החומרים ונדירות הרכבים על הכביש הישראלי מקשים עלינו להמליץ על הרכב הזה בלב שלם.
עיצוב; אמינות;
נדיר על הכביש; נטול יכולת שטח;
עם הצלחות לא מתווכחים;
בשנת 1994 נחשף לראשונה טויוטה ראב4, רכב שנחשב מהפכני לזמנו ויצר למעשה את קטגוריית הקרוסאוברים. סקירה קצרה לכבוד יום ההולדת ה-20 של הדגם.