בתחילת שנות ה-90 הגיעה ארצה סובארו SVX, מכונית קופה מרשימה למדי. ה-SVX הוצגה על ידי סובארו כניסיון ראשון לפרוץ את גבולות הקטגוריה העממית ולהפוך ליצרנית של רכבי פרימיום ויוקרה. היא החליפה את הסובארו XT המיתולוגית בהיצע הדגמים של היצרנית והייתה גדולה ממנה. כמו ה-XT ה-SVX הציגה עיצוב עתידני שנראה מעולה גם כיום, אך בניגוד ל-XT היא הייתה עגלגלה יותר. המנוע היה, כהרגלה היצרנית, בתצורת בוקסר רק שכאן הוא היה בנפח של 3.3 ליטרים ובהספק מרבי של 230 כוחות סוס - המנוע הגדול ביותר שיצרה סובארו עד לאותה תקופה. הביצועים היו טובים למדי אך סובארו SVX צוידה כסטנדרט בתיבת הילוכים אוטומטית עם הילוכים ארוכים, שנועדו לשפר את יכולת השיוט של המכונית בכבישים בין עירוניים. ואכן, מדובר בשייטת אוטוסטרדות נהדרת שמציעה נוחות נסיעה טובה, אך אינה מצטיינת בכבישים מפותלים או בהתנגות כביש חדה. לאחר כ-5 שנים בייצור הפסיקה סובארו את ייצורה של ה-SXV לאחר שהפסידה מיליון דולרים על ההרפתקאה הזאת. ל-SVX לא הוצגה מחליפה ישירה והאימפרזה טורבו נחשבת למחליפה הלא-רשמית שלה;
עיצוב; ייחודיות;
התנהגות כביש;
מצאתם אחת? קנו אותה ושמרו אותה לאספנות!