לדור השני של פולקסווגן גולף היו נעליים גדולות למדי להיכנס אליהן. הוא הושק בשנת 1983, שמר על קווי העיצוב הכללים של קודמו ונראה כמו המשך טבעי של הגולף דור ראשון. אך הדור השני היה גדול משמעותי מקודמו כמעט בכל פרמטר אפשרי - אורך, רוחב וכמובן בסיס הגלגלים. הגדלת הממדים הגדילה כצפוי את משקלה של המכונית, אך תרמה רבות לשיפור מרווח הפנים ואיכות החיים של הנוסעים. יחידות ההנעה נלקחו היישר מהדגם הקודם, כך שביחד עם המשקל העצמי הגבוה יותר נפגעו במעט גם הביצועים. תא הנוסעים של פולקסווגן גולף דור שני הציע שיפור משמעותי באיכות החומרים לעומת קודמו, כמו גם שיפור ברמת האבזור. בשלב מאוחר יותר הצטרפו להיצע הדגמים גם גרסאות מיוחדות. הבולטת שבהן הייתה כמובן ה-GTI הספורטיבית, שהייתה זריזה ומהנה מאוד לנהיגה. גרסת ה-GTI16V הציעה מנוע עוד יותר חזק (139 כוחות סוס) ולה כבר היו ביצועים מעולים. בהמשך הציעה פולקסווגן גרסה מוגבהת ובעלת הנעה כפולה של הגולף, שקיבלה את הכינוי "גולף קאנטרי". היא נמכרה במספרים קטנים למרות שהייתה ייחודית, מוצלחת ומרשימה למדי. ב-1993 הוחלפה המכונית על ידי הגולף דור 3, שלא זכתה לאותה הצלחה;
התנהגות כביש; איכות חומרים; גרסת ה-GTI הנהדרת;
ביצועים בגרסאות הבסיס; עיצוב מיושן;
6.3 מיליון לקוחות לא טועים, כנראה שהגולף דור 2 הייתה מכונית מעולה לזמנה;
הוסף את חוות הדעת שלך ותחלוק את הידע שלך עם אחרים
כתוב חוות דעת על פולקסווגן גולףבדור השני של הגולף שמה פולקסווגן דגש על נושאים כמו מרווח הפנים ורמת האבזור. התוצאה הייתה מוצלחת למדי. סקירה היסטורית של פולקסווגן גולף MK2 מאת חן פרחי.