לאחר שנים ארוכות התחדש סקודה יטי במתיחת פנים ראשונה. העיצוב נותר קובייתי כבעבר וכמקובל אצל סקודה, שמקפידה על ערך השימושיות יותר מהכל. גם היצע המנועים נותר זהה, כשמנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין הוא עדיין המנוע העיקרי במבחר הישראלי, בשידוך לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים DSG. מה כן התחדש? רמת האבזור של סקודה יטי החדש גבוהה מבעבר וכוללת למשל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני, שליטה מהרדיו על ההגה ואפילו הפעלה אוטומטית למגבים. גם העיצוב התחדש, עם חבילת ה-outdoor שכוללת עיצוב חזית אגרסיבי מבעבר. קצת חבל שנוחות הנסיעה לא שודרגה והיא עדיין קשיחה במקצת, וגם תא המטען עדיין לא מאוד גדול. אך בסך הכל, למרות גילו, היטי הוא עדיין מתחרה רלוונטי מאוד בקטגוריה. זאת אומרת, אם אהבתם את המראה החדש.
אבזור, ביצועים בגרסאות ה-1.4 וה-1.8 ליטר.
נוחות נסיעה, תא מטען קטן.
אוקטביה תהיה פרקטית יותר, אבל סקסית פחות.
: רכב מהנה מאד, מתאים למשפחה עם ילדים קטנים. גודל תא המטען קצת מאכזב. תת דגם:1.2 אוטומט Elegance
המלצה -סה"כ רכב מצוין. צריכת הדלק גבוהה משמעותית ממה שמצוין - כ-10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. הרכב עצמו נוח מאד ונעים לנהיגה, ומתאים למשפחה עם ילדים.
לחיוב - נוחות, מרווח פנים
לשלילה - צריכת דלק, תא מטען יחסית קטן
: נהדר תת דגם:1.2 אוטומט Ambition
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
: נהדר תת דגם:1.2 אוטומט Ambition
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
סה"כ רכב מצוין. צריכת הדלק גבוהה משמעותית ממה שמצוין - כ-10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. הרכב עצמו נוח מאד ונעים לנהיגה, ומתאים למשפחה עם ילדים.
נוחות, מרווח פנים
צריכת דלק, תא מטען יחסית קטן
רכב חיובי מאוד.
אין.
רכב נוח ולמרות תא המטען הקטן, ניתן לקפל מושבים ולהוביל ציוד. משפחה הנוסעת עם ילדים תידרש להתקין גגון לציוד. צריכת הדלק בנסיעה משולבת באזור המרכז בחורף (ללא מזגן) 11 ק"מ לליטר. עם מזגן 10 ק,מ לליטר ואף פחות. מחשב הרכב מעשיר את החוויה ומתוכנן בחוכמה.
עלויות טיפולים ותיקונים. מנגנון הטורבו גורם למחסור בכוח אם נדרש במתפרץ. מולטימדיה (בולרו) שהתקלקלה לפני תום 3 שנים ואין מי שיתן לה שירות.
אחרי שלוש שנים עם סקודה ייטי, מני מסכם. עלויות אחזקה, חוויות, ומחשבות על העתיד.
יוזמה מקורית של סקודה בריטניה הולכת להוציא משלחת של מכוניות סקודה ייטי למסע בעקבות היצור האגדי שעל שמו הוא קרוי בגבול הודו-סין
סיטיגו, פאביה, ראפיד, אוקטביה וגם הייטי – כל אלו יוצעו במחירים מוזלים ללקוחות שיזמינו עד סוף דצמבר
הבריטים אוהבים את לקסוס IS, את ניסאן קשקאי קצת פחות
היטי של סקודה עובר מתיחת פנים ומקבל את חבילת ה-Outdoor. האם הוא עדיין מתחרה רלוונטי בשוק הג'יפונים הלוהט? בהחלט כן! מבחן דרך.
סקודה יטי מתעדכן עם מתיחת פנים לשנת 2014 ומקבל עיצוב חיצוני חדש, תא נוסעים משודרג ותג מחיר זול במעט מבעבר.
מתיחת פנים לסקודה יטי, הכוללת עיצוב חיצוני משודרג ורשימת אבזור משודרגת וגם שתי גרסאות עיצוב חדשות - City ו-Outdoor.