סקודה פורמן היא למעשה גרסת הסטיישן של הפליסיה, הסופר-מיני המודרנית הראשונה של סקודה. המכונית החלה את דרכה באמצע שנות ה-80 כשאנשי סקודה החליטו שברצונם להגדיל את נתח השוק שלהם גם אל מדינות המערב. לצורך כך נדרשה סקודה הצ'כית לפיתוח של מכונית חדשה ומודרנית, שונה מהותית מהתוצרת המיושנת שהייתה לה עד לאותה התקופה. לאחר שנעזרה בכמה גופים חיצוניים, כמו פורשה שעזרה בשיפור מנוע ה-1.3 ליטר הישן או ברטונה שעזר בעיצוב המכונית, הוצגה הפייבוריט בשנת 1987 כשגרסת הסטיישן הידועה בשמה סקודה פורמן הוצגה בשנת 1990. אלינו הגיעה הפורמן בסוף שנת 1991 (כמודל 1992) על ידי חברת "סכו קאר" שהייתה בבעלות שלמה שמלצר ז"ל (הבעלים של שלמה-סיקסט). כמה שנים מאוחר יותר סיימה קבוצת פולקסווגן את ההשתלטות על סקודה וזיכיון הייבוא עבר אל צ'מפיון מוטורס, בדומה לשאר המותגים של הקבוצה. הפורמן זכתה להצלחה נאה בישראל, בעיקר בגרסת הפורמן + שנחשבה למכונית מסחרית מבחינת מיסוי ולכן זיכתה עצמאיים רבים בהטבות מס. הגרסה העדיפה היא בעלת מנוע ה-1.4 ליטר בנזין, מנוע אמין שהוכיח את עצמו כסוס עבודה.
הסקודה המודרנית הראשונה;
עדיין לא ברמה של הסקודות שאתם מכירים היום;
הצעד הראשון של סקודה בדרך למערב;