תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יגואר
  • יגואר XF
  • יגואר XFR-S – נמר בעור יגואר

    יגואר XF

    מה קורה כשמשדכים אל יגואר XF מנוע V8 מוגדש על בהספק של 540 כ"ס? ביגואר מציגים את התשובה ושמה XFR-S.

    • 03-12-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    יגואר XFR-S היא הצגת תכלית מרשימה למדי. ביגואר, יצרנית רכב שראתה כבר ימים יפים יותר, להוטים להראות לעולם חלק מהפוטנציאל של סדרת ה-XF הנוכחית שלהם. לשם כך הציגה החברה בשבוע שעבר את ה-XFR-S, הדגם השני בסדרת ה-R-S האימתנית שלה. ה-XFR-S מבוססת בחלקה על רכיבים שהושאלו מהקופה הספורטיבית XKR-S (שהייתה המכונית הראשונה בסדרת ה-R-S הספורטיבית) ומהקבריולט הנאה יגואר F-Type.

    יגואר XFR-S

    בליבה של המכונית מנוע V8 עם מגדש על בנפח 5 ליטרים שמפיק לא פחות מ-542 כוחות סוס ומומנט של מעל ל-69 קג"מ. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני דרך מנופים מאחורי גלגל ההגה. ההנעה אחורית, עם דיפרנציאל אחורי אלקטרוני שנשלט על ידי מערכת בקרת היציבות האלקטרונית. אלו לבדם מספיקים כדי לשגר את הסדאן השרירית הזאת מעמידה למהירות של 100 קמ"ש ב-4.6 שניות ולהמשיך למהירות מרבית של 300 קמ"ש (מוגבלת מחשב, כמובן). צריכת הדלק הממוצעת לא נוראה כל כך, בין היתר בזכות שימוש במערכת Start&Stop, ועומדת על כ-8.5 קילומטרים לליטר בממוצע.

    יגואר XFR-S

    אבל כוח כידוע לא שווה כלום ללא שליטה ולכן מציגה יגואר XFR-S מגוון שדרוגים לטובת שדרוג היכולות הדינאמיות. מערך המתלים הקדמי כויל מחדש, מערך המתלים האחורי תוכנן מחדש, ההגה כויל מחדש, מערכת הבלימה שודרגה והצמיגים פותחו במיוחד בשיתוף פעולה עם פירלי. לכל אלו יש להוסיף את מערכת ה-Adaptive Dynamics, שמשנה את מאפייני בולמי הזעזועים האקטיביים כ-500 פעמים בשנייה כדי לשמור על יציבות מקסימאלית.

    יצא טוב? צפו בסרטון המצורף ותשפטו בעצמכם.

    dddd