פורד מונדאו החדשה לשנת 2013 תושק באיחור של כחצי שנה מהמועד המקורי בו תוכננה השקתה. פורד חשפה את המונדאו החדשה בגרסתה האירופאית כבר בתחילת השנה הנוכחית ותכננה להתחיל את שיווקה זה מכבר. אך בשל "בעיות איכות" נאלצה לדחות את ההשקה שוב ושוב. כעת מאמינים בפורד כי הבעיות נפתרו והדגם החדש של המונדאו מוכן לשיווק באירופה. גולת הכותרת - מנוע בנזין צנום בנפח של ליטר אחד בלבד!
פורד מונדאו החדשה שתושק ב-2013 תהיה אחת מהמכוניות הראשונות שיזכו לקבל את מנוע ה-1 ליטר אקו-בוסט החדש של פורד, ובוודאי תהיה הגדולה והכבדה ביותר שמקבלת אותו. מדובר במנוע טורבו-בנזין קטן ועמוס טכנולוגיה - תזמון שסתומים משתנה כפול, מגדש טורבו קטן ומהיר, מערכת הזרקת דלק ישירה וסעפת פליטה המשולבת בראש המנוע. התוצאה - המנוע החדש מצליח להפיק כ-125 כוחות סוס וכ-17 קג"מ במצב הרגיל וכ-20 קג"מ במצב overboost שמאפשר גדישת יתר לזמן קצר. מנוע זה יחליף את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי הנוכחי של פורד, שמשווק בחו"ל כגרסת בסיס. גרסה מוחלשת של אותו המנוע צפויה להופיע גם בפורד פיאסטה 2013 שנחשפה אמש.
החשיפה הרשמית של פורד מונדאו 2013 בגרסתה הסופית תתקיים בתערוכת פריז הקרובה, שתיפתח בסוף החודש. המונדאו החדשה תהיה גדולה (9 סנטימטרים יותר באורך, 5 ברוחב), מאובזרת ונוחה יותר מקודמתה. במהלך 2014 צפויה פורד להשיק גם גרסאות 5 דלתות וסטיישן של המונדאו, ובהמשך אף צפויה להופיע גרסה היברידית נטענת (Plug In Hybrid).