תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 5
  • הנה זה בא – M5 החדשה

    במוו סדרה 5

    במוו חושפת את הגרסה הסדרתית של ה-M5 החדשה. מנוע V8, צמד מגדשי טורבו, 560 כוחות סוס, תיבת הילוכים כפולת מצמדים והנעה אחורית – מתאים לכם?

    • 16-06-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    זוכרים את דגם הקונספט M5 שהציגה במוו לפני כמה חודשים בתערוכת הרכב של שנחאי? בקרוב הוא יהפוך לסדרתי ויופיע על כבישי גרמניה. כצפוי, הדגם הסדרתי שומר על דמיון רב ביותר לדגם הקונספט. המפלטים, כונס האוויר הקדמי והספויילר הקטן מאחור נמצאים גם כאן, ורק חישוקי הסגסוגת הנאים המירו את צבעם משחור לכסוף. אין ספק, היא נראית קרבית למדי.

    החלק החשוב יותר כאן הוא הביצועים. ה-M5 החדשה מגיעה עם הבטחה גדולה בנושא הביצועים וחלק נכבד מההבטחה הזאת נופל על כתפיו של מנוע ה-V8. נפחו 4.4 ליטרים ובעזרת צמד מגדשי טורבו, מערכת פליטה חכמה, מערכת הזרקת דלק ישירה ותזמון שסתומים משתנה הוא מפיק לא פחות מ-560 כוחות סוס. המומנט המרבי, תחזיקו חזק, עומד על 69 קג"מ ומגיע כבר ב-1500 סל"ד. בעיות סחיבה לא יהיו כאן. מהצד השני, השימוש במנוע בנזין קטן ומודרני יותר (בדגם המוחלף היה V10 אטמוספרי בנפח 5 ליטרים) אפשר לבמוו לחסוך כ-30 אחוזים בצריכת הדלק בהשוואה ל-M5 היוצאת. האחרונה עומדת כעת על כ-10 קילומטרים לליטר בממוצע.

    במוו M5

    תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים מעבירה את כל הכוח הזה אל צמד הגלגלים האחוריים. הזינוק מאפס למאה קמ"ש אורך 4.4 שניות בלבד. זינוק למאתיים קמ"ש - 13 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ע"י המחשב ל-250 קמ"ש, למרות שגרסאות מיוחדות יאפשרו הסרה של ההגבלה ואז תוכל ה-M5 להגיע עד ל-305 קמ"ש. מערכת אלקטרונית תאפשר לנהג לבחור בין מצבי נהיגה שונים תוך שהיא מפקחת על הדיפרנציאל האחורי מוגבל ההחלקה, על הבולמים האקטיביים, על בקרת היציבות ועל ניהול המנוע. האמיצים יוכלו גם לנתק את בקרת היציבות לחלוטין.

    במוו M5

    במוו M5

    במוו M5

    dddd