תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

יגואר F-Pace החדש בישראל – איפה עובר הגבול?

יגואר F-Pace ה... שני נוחת בישראל ומעלה שוב את השאלה "איפה עובר הגבול" בין מתיחת פנים לדור חדש. יגיע עם מנועי בנזין ו-PHEV, ויושק במסגרת אירוע מכירות

  • 15-02-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, אז לא יהיה נכון להאשים את יגואר ב"הטעיה". כי למען הדיוק ההיסטורי היא עצמה בכלל לא משתמשת במילה "דור" ומתייחסת ל-F-Pace המעודכן/חדש/מחודש פשוט כ"חדש" – ביטוי מקובל בתעשייה למתיחות פנים. היחידה שמשתמשת במינוח "דור שני" היא היבואנית בהודעתה לעיתונות, דבר שבאופן טבעי מעלה מיד תגובת "עובדים עלי" כמעט פבלובית (אין קשר לח"מ).

אבל אחרי מעבר מדוקדק יותר על המידע ששחררה היצרנית אודות הדגם הנוכחי, התחושה שמחלקת השיווק לא נותנת לעובדות לבלבל אותה מתעמעמת קצת ומתחלפת בתהייה על איפה בכלל צריך לעבור הגבול בין מתיחת פנים לדור חדש. ובכלל, כאמור, זה לא כאילו שהם הראשונים שעושים את זה.

יגואר F-Pace 2021

באופן מסורתי, החלוקה הייתה מאוד ברורה, מאוד דיכוטומית, היה קל מאוד "לעלות" עליה – שינוי באורך בסיס הגלגלים, משמעו פלטפורמה חדשה, ופלטפורמה חדשה = דור חדש. כל השאר, לא. תקראו לזה עדכון, תקראו לזה רענון או מתיחת פנים, או מה שבא לכם, רק אל תיגעו לנו ב"דור חדש". אבל היום, כשמרבית היצרניות עברו להשתמש בפלטפורמות מודולריות שאפשר להתאים לפחות או יותר כל שימוש בין קורקינט חשמלי לנושאת מטוסים, השיטה הזו עפה מהחלון. הרי חברה א' יכולה לשנות את אורך בסיס הגלגלים ע"י שינוי מינורי וקל של הפלטפורמה, או לחלופין לפתח פלטפורמה חדשה עם אותו בסיס גלגלים (כי כמה ארוך כבר באמת צריך להיות בסיס גלגלים של משפחתית?). מי מהמכוניות האלה תחשב לדור חדש ומי לא? שאלה טובה.

זה בדיוק הסיפור של יגואר F-Pace, שהדגם החדש/מחודש שלו נחת היום בישראל. ה-F-Pace הושק לראשונה ב-2016, כלומר לפני 5 שנים – זמן קצר יחסית להחלפת דור מלאה, אבל לא משהו שמעולם לא קרה. מאידך, תא הנוסעים שלו עבר שינוי דרסטי והוא – בגדול – חדש לחלוטין, ויחידות ההנעה שלו שודרגו מהותית ונוספו יחידות הנעה היברידיות. לצד שלל השיפורים והחידושים שעובר כל רכב במהלך כל חידוש, האם הדברים האלה לא מספיקים כדי לקבל את הכינוי "דור" חדש?

יגואר F-Pace 2021

לעניינו, ה-F-Pace כאמור עדיין נשען על אותה פלטפורמת D7a, הידועה גם בכינוי iQ[AI] הקליט להחריד, אותה הוא חולק עם ה-XE וה-XF של יגואר, והריינג' רובר וולאר. אז הממדים החיצוניים והפנימיים שלו לא השתנו אבל לא מעט חלקים חיצוניים הוחלפו – מכסה המנוע, הפגושים, הפנסים ועוד.

בפנים כאמור השינוי מהותי הרבה יותר, ומהותי מאוד בפני עצמו. במקום למנות את השינויים, אפשר פשוט להסתפק במילה "הכל". יחד עם זאת, ישנם שלושה שינויים עיקריים. ההגה, שמקבל עיצוב חדש עם כיתוב כפתורים ש"נעלם" כשהרכב כבוי, בדומה למה שניתן למצוא ב-i-Pace החשמלי וגם משוטי העברת הילוכים מסגסוגת אבץ. חוגת ההילוכים הוחלפה לידית מסורתית מעט יותר עם אופי פעולה דומה לזה של שאר ידיות ההילוכים שמשודכות לאותה תיבת ZF8 פלנטרית. מסך המולטימדיה גדל מ-10.2 ל-11.4 אינץ' והוא כעת "צף" מחוץ לדשבורד ולא מוטמע בתוכו.

יגואר F-Pace 2021

גם יחידות ההנעה המגוונות הקיימות – אחת בנזין, ו-3 דיזל – התעדכנו, ונוספו גם גרסאות PHEV ו-MHEV. אלינו יגיעו שני מנועים – 2.0 ליטר בנזין עם 250 כ"ס שיוצע בשתי רמות הגימור, ויחידת הפלאג-אין הייבריד עם 404 כ"ס המוכרת מדגמי ריינג' רובר שיוצע רק בגרסה הבכירה. את רשימות האבזור המלאות ונתוני הביצועים תוכלו לקרוא במפרט הטכני, כאן.

מחיריו של ה-F-Pace יתחילו ב-458,000 ₪ לגרסת S, ויעלו ל-488,000 ₪ לגרסת S פלוס עם מנוע בנזין ו-532,000 ₪ ל-S פלוס הייבריד.

לרגל השקת ה-F-Pace תערוך היבואנית אירוע מכירות בתאריכים 17-19 לפברואר במסגרתם יוצג גם הדיפנדר הקצר שנחת בישראל לאחרונה.

 

dddd