תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • KERS – גלגל התנופה שיחסוך לכם דלק

    וולוו

    וולוו בוחנת את השימוש בטכנולוגיות ה-KERS המאפשרת אגירה של אנרגיה מכאנית לזמן קצר וחוסכת בצריכת הדלק העירונית.

    • 01-06-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    כדאי שתכירו את המושג החם הבא בתחום החיסכון בדלק. לדבר החם הבא קוראים KERS,
    ראשי תיבות של Kinetic Energy Recovery System (מערכת אגירה לאנרגיה קינטית). טכנולוגיה זו אמורה לצמצם משמעותית את צריכת הדלק בנסיעות עירוניות פקוקות וכן לשפר בצורה משמעותית את ביצועי המכונית בזינוק מהמקום. בניגוד למערכות היברידיות שנפוצות קיום, מערכת ה-KERS קלת משקל ואינה דורשת  שימוש במצברים כבדים ומזהמים. יתרונות אלו לא חמקו מעיניי הממשלה השוודית, שהעניקה לחברת וולוו 6.6 מיליון קורונות שוודיות לטובת מחקר של המערכת לקראת הכנסתה לשימוש סדרתי.

    אז איך בעצם זה עובד?
    הטכנולוגיה של וולוו מבוססת על גלגל תנופה קל משקל המותקן על הסרן האחורי של המכונית. בזמן בלימה, הופכת התנועה של המכונית לאנרגיה סיבובית שמסובבת את גלגל התנופה. כיוון שגלגל התנופה עשוי סיבי פחמן משקלו קל ביותר והוא יכול להגיע למהירויות של עד 60 אלף סיבובים בדקה. ברגע שהנהג מעוניין להתחיל לנסוע, מסובב גלגל התנופה את הגלגלים האחוריים ומזניק את המכונית קדימה. מנוע הבנזין נכבה כבר בתחילת הבלימה וחוזר לפעולה רק כאשר האנרגיה האגורה בגלגל התנופה אוזלת, דבר שמאפשר חיסכון נוסף בדלק.

    טכנולוגיה זו יעילה במיוחד בנסיעות הדורשות עצירות ובלימות רבות ותכופות, כיוון שהאנרגיה האגורה בגלגל התנופה יעילה לפרקי זמן קצרים יחסית. מערכת ה-KERS אותה מפתחת וולוו שונה ממערכות קודמות שהוצגו בעבר והיא הראשונה בה גלגל התנופה מניע את הסרן האחורי בעוד מנוע הבנזין מניע את הסרן הקדמי. בוולוו מאמינים שהמערכת תוכל לחזק את ההספק הכולל של המכונית ב-80 כוחות סוס לפרקי זמן קצרים אך חשוב מכך, מצהירים כי המערכת יכולה לחסוך כ-20 אחוזים מצריכת הדלק העירונית. בצירוף עם טכנולוגיית ה-DRIVe של וולוו המאפשרת חיסכון בדלק בנסיעות בין עירוניות, אמורה להתקבל מכונית חסכונית וירוקה במיוחד.

    וולוו DRIVe

    dddd