תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ג'יפ
  • ג'יפ קומפאס
  • ג'יפ קומפאס מקבל PHEV וגרסאות חדשות

    ג'יפ קומפאס

    סמלת משיקה לא פחות מ-5 גרסאות בנזין ופלאג-אין לג'יפ קומפאס, אבל מדובר עדיין בדגם שלפני מתיחת הפנים

    • 06-01-2021
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בחודש נובמבר האחרון הציגה ג'יפ בתערוכת גואנגז'ו את מתיחת הפנים של ג'יפ קומפאס, הקרוסאובר העירוני שלה שיושב בהיצע מעט מעל הרנגייד וחולק איתו פלטפורמה מודולרית (אבל מידותיו גדולות בפער די משמעותי). לפי חלק מהדיווחים ברשת, הדגם המחודש צפוי להיות מושק בהודו כבר מחר, בעוד אחרים מדברים על תחילת שיווק בארצות אחרות כמודל 2022 – כלומר סביב אמצע השנה. במסגרת מתיחת הפנים ג'יפ נקטה בטקטיקה הפוכה מזו המקובלת ברוב המקרים בעולם הרכב, עדכנה את העיצוב החיצוני בצורה מאוד מינורית, אך עשתה לא פחות ממהפכה רבתי בתא הנוסעים עם סביבת נהג חדשה לחלוטין ושיפור מהותי של איכות החומרים.

    היום מודיעה סמלת, יבואנית ג'יפ לישראל, על תחילת שיווק מספר לא קטן של גרסאות חדשות של הג'יפ קומפאס. בזכות הגרסאות החדשות הקומפאס לא רק מקבל מחיר כניסה חדש של 169,000 ₪, נמוך בכמעט 50 אלף שקלים מאלו של הגרסאות הקודמות, אלא גם נכנס ל"חבורת הפלאג-אין" שם שתי גרסאות היברידיות נטענות. מה שסמלת לא כללה בהודעה לעיתונות, ותחליטו בעצמכם מה המניע, היא העובדה שהגרסאות אמנם חדשות, אבל הקומפאס הוא אותו קומפאס קודם שהושק ב-2016.

    ג'יפ קומפאס PHEV 2021

    למרות העובדה שיש סיכוי לא מבוטל שמדובר על היחידות האחרונות של הקומפאסים מהדגם הזה שייוצרו, ודגמים חדשים ככל הנראה כבר יתחילו לזרום לישראל בחודשים הקרובים דרך כל מיני אפיקי ייבוא שונים, ההבדלים בגרסאות החדשות שסמלת מתחילה להציע אינם זניחים.

    ההבדל הגדול ביותר הוא ביחידות ההנעה. דגמי הבנזין זונחים את מנוע ה-1.4 ליטר מולטיאייר שכבר אפשר לקרוא לו בפה מלא "פרהיסטורי" (הוא הושק לפני למעלה מעשור באלפא ג'ולייטה ומיטו, ופיאט פונטו איבו), ועוברים להשתמש במנועי ה-1.3 ליטר החדשים מסדרת ה"מנוע הגלובלי הקטן" (GSE) של קונצרן FCA. המנוע החדש, למרות הנפח הקטן (שהוא למעשה 1.332 ליטר, ולא 1.3) לא עובר לתצורת שלושה צילינדרים ושומר על הצילינדר הרביעי. המנוע החדש מפיק 150 כ"ס, ירידה של 20 כ"ס מהמנוע הקודם, אבל הוא מפצה ב-2 קג"מ נוספים לסך של 27.5 ומקצץ 3 עשיריות מזמן המיאוץ ל-100 קמ"ש אותו הוא ישלים תוך 9.2 שניות.

    ג'יפ קומפאס PHEV 2021

    נתון צריכת הדלק המוצהר הורע, וירד מ-14.5 ל-14.1 ק"מ לליטר, אבל קשה מאוד להאמין שגם בעולם האמיתי צריכת הדלק תהיה פחות טובה, גם לאור המעבר לתקן WLTP המחמיר יותר, גם בגלל המעבר להנעה קדמית במקום כפולה, וגם כי המנוע החדש משודך לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמד שכנראה תהיה יעילה יותר מהתיבה הפלנטרית אותה היא מחליפה, למרות שלושה הילוכים פחות.

    דגמי הבנזין יוצעו בשלוש רמות גימור: לונג'יטוד שתעלה 169,000 ₪, לימיטד שתעלה 199,000 ₪ ו-S שתעלה 219,000 ₪. את רשימות האבזור של הגרסאות תוכלו לקרוא במפרט המלא כאן.

    ג'יפ קומפאס PHEV 2021

    לצד אלה, ב-17.1 תתחיל סמלת להציע את הקומפאס גם בגרסת PHEV (היברידית עם חיבור לעמדת טעינה) שתוצע בגרסאות לימיטד ו-S שיעלו 30,000 ₪ יותר מהמקבילות הבנזיניות שלה. בניגוד לדגמי הבנזין, כאן ההבדלים הם לא רק באבזור אלא גם בהספק של יחידת ההנעה. בשני המקרים מדובר על אותו מנוע 1.3 ליטר שמניע את הגלגלים הקדמיים אך כאן הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (פלנטרית), ומנוע חשמלי שמניע את האחוריים ומקבל כוח מסוללת 11.4 קוט"ש. בגרסת לימיטד מפיקה יחידת ההנעה 190 כ"ס ואילו ב-S הבכירה תקבלו 240 כ"ס. 100 קמ"ש יושגו כאן תוך 7.9 ו-7.3 שניות מכובדות בהחלט בהתאמה, ובשתי הגרסאות טוענת היצרנית לטווח חשמלי מרבי של 50 ק"מ ומהירות מרבית של 130 קמ"ש על חשמל בלבד.

    סמלת טרם פרסמה מפרטים מלאים של גרסאות ה-PHEV אך לפי רשימות האבזור שנכללו בהודעה לעיתונות נראה שרשימות האבזור לא בדיוק זהות. כך לדוגמה גרסת לימיטד PHEV לא מקבלת גג פנורמי ובקרת שיוט אדפטיבית, אבל כן מקבלת מושבי עור קדמיים מחוממים (גם ההגה מחומם) וחשמליים (מושב נהג עם זכרונות). יחד עם זאת, רשימות האבזור באופן כללי לא מאוד מרשימות, עם דברים כמו מסכי מולטימדיה בגודל 7 או 8.4 אינץ' בלבד (בתלות בגרסה), היעדר מוחלט של חיישני חניה קדמיים, או קיומם של פנסי קסנון (פריט שהוחלף פחות או יותר אצל כל יצרן אחר בפנסי לד) ותיקון סטיה מנתיב רק בגרסאות S הבכירות.

    ג'יפ קומפאס PHEV 2021

    לאור הנסיבות ובעיקר לאור העובדה שכאמור, דגם מחודש הוצג כבר לפני חודשיים, קשה להכריע בשאלה "האם הגרסאות החדשות של ג'יפ קומפאס שוות את הזמן שלכם". על פניו, בגלל אותו דגם מחודש, לא ממש. בעיקר אם אתם מאלה שחייבים את הכי עדכני (גישה מובנת לחלוטין). מצד שני, אם לא היו מגיעות הגרסאות האלה כנראה שהשאלה הזו בכלל לא הייתה עולה ואם הייתם מתעניינים בקומפאס בכל זאת הייתם משקיעים את הזמן כדי לבדוק אותו, ועכשיו גם יש לכם יותר גרסאות, וגם מחיר הכניסה נמוך יותר. אז זה לא לגמרי רע.

     

    dddd