תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • הגיעו לישראל – יונדאי סנטה פה ופליסייד

    יונדאי

    כלמוביל משיקה את מתיחת הפנים של יונדאי סנטה פה ואת ה-SUV 7/8 מקומות הגדול והחדש שלה, הפליסייד. הסנטה פה יתחיל ב-270,000 ₪ והפליסייד ב-320,000 ₪

    • 21-12-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אמ;לק: מתקפת הקרוסאוברים של כלמוביל ויונדאי בישראל ממשיכה ואחרי שהשיקה את הווניו והקונה הייבריד, היא ממשיכה עם מתיחת הפנים של הסנטה פה ועם הפליסייד, הדגם החדש של יונדאי והתאום של קיה טלורייד. הסנטה פה יוצא בשתי רמות גימור ועם מנוע 2.2 ליטר דיזל בלבד במחירים של 279 ו-300 אלף שקלים. הפליסייד יוצע עם מנוע 3.8 ליטר בנזין ושלוש גרסאות שיעלו 320, 335 ו-350 אלף שקלים. מפרט מלא יונדאי סנטה פה 2021 | מפרט מלא יונדאי פליסייד 2021.

     

    בפירוט: מתיחת הפנים של הסנטה פה משנה את העיצוב החיצוני באופן די מהותי עם חזית חדשה כמעט לחלוטין שמוותרת על גריל ה"מפל מים" ומחליפה אותו בגריל אחר ותאורת יום בצורת האות "T" שנראית כאילו היא ממשיכה מזוג הפנסים העליון, "מאחורי" חיפוי הפלסטיק ואל תוך זוג הפנסים התחתון.

    בפנים השינויים קטנים יותר וכוללים בעיקר עיצוב מחדש של הקונסולה המרכזית שמקבלת את מערכת ה"Shift By Wire", או במילים אחרות – העברת הילוכים ע"י כפתורים ולא ידית; ומעבר של אשכול הכפתורים ש"גר" לפני כן מתחת למסך המולטימדיה אל מעל ומסביב לכפתורי ההילוכים.

    יונדאי סנטה פה 2021

    השינוי הכי גדול בסנטה פה בוצע ביחידת ההנעה. לפי היבואנית, התפלגות המכירות של הדגם הקודם נטתה באופן חד ומובהק אל הדיזל ולכן הדגם המחודש ישווק כאן רק עם מנוע הדיזל. נפחו של המנוע הוא 2.2 ליטר והוא מפיק 200 כ"ס ו-45 קג"מ. למרות הנתונים הדומים, המנוע עבר שינויים מהותיים בהם מעבר לבלוק אלומיניום, שאיפשרו קיזוז של כמעט 40 ק"מ ממשקלו. גם תיבת ההילוכים חדשה, והיא כפולת מצמדים (רטובים) עם שמונה הילוכים. התוצאה היא מיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9 ו-9.2 שניות בדגם ההנעה הקדמית והכפולה בהתאמה. צריכת הדלק המוצהרת היא 15.6-15.8 ק"מ לליטר בהתאם לדגם.

    מבחינת אבזור, הסנטה פה המחודש יוצע כאמור בשתי רמות גימור – סופרים עם הנעה קדמית ועילית עם הנעה כפולה. רשימת אבזור הבטיחות די עשירה וכוללת כסטנדרט בנוסף למערכות המקובלות גם ניטור שטחים מתים אקטיבי, התרעת "שטח מת" ביציאה מהרכב, וחיישן שכחת ילדים במושב האחורי שמתריע אחרי דימום הרכב ואם לא נעשה שום דבר, ימשיך ויתריע חזק יותר – באמצעות איתותי חירום וצופר. בגרסה הבכירה יתווספו גם מערך מצלמות היקפי ותצוגת השטחים המתים בזמן איתות (כמו בסונטה). את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    יונדאי סנטה פה 2021

     

    יונדאי פליסייד מגיע כדי להוות חלופה למי שהסנטה פה פשוט קטן מדי בשבילו. הוא ארוך ממנו בכ-20 ס"מ ובסיס הגלגלים ארוך ב-14 וחצי ס"מ. למעשה, הפליסייד הוא בעצם לא ממש כניסה לפלח שוק חדש עבור יונדאי, אלא הוא מחליף הלכה למעשה את הוורה-קרוז והסנטה פה XL (או סתם "סנטה פה" בצפון אמריקה, הדגם שנמכר אצלנו נקרא שם "ספורט" והוא הקטן מבין שניים) שלא נמכרו בישראל, ועוד לפניהם, הטראקאן שדווקא כן נמכר כאן והצליח בכלל לא רע. הפעם, כמובן, מדובר במוביל נוסעים עם יכולת שבילים מסוימת, ולא רכב שטח שבמקרה יכול להושיב שבעה.

    העיצוב החיצוני וסביבת הנהג של הפליסייד מדברים בשפה שמאוד מזכירה את זו של הסנטה פה (ולא בכדי), אבל מהמושבים הקדמיים ואחורה זה עולם אחר לחלוטין, עם אופציה לבחור שני מושבים נפרדים (קפטן) או ספסל עם שלושה מושבים בשורה האמצעית, ושורה שלישית שאשכרה אפשר לשנע בה בני אדם בגודל מלא פחות או יותר בלי להרגיש שהנה אוטוטו יגיעו פעילי זכויות אדם ויקחו אתכם לכלא.

    יונדאי פליסייד

    המנוע בחזיתו של הפליסייד הוא פחות או יותר ההפך הגמור מזה שנמצא בסנטה פה - בנזין אטמוספרי. הוא מפיק 291 כ"ס ו-36 קג"מ, משודך לתיבת שמונה הילוכים פלנטרית, ומאיץ את הפליסייד ל-100 קמ"ש תוך 7.7 או 7.8 שניות (הנעה קדמית, הנעה כפולה, בהתאמה). צריכת הדלק כאן הרבה פחות נעימה לעין מזו שבסנטה פה דיזל והיא עומדת על 9 ו-9.5 ק"מ לליטר בדגמי ההנעה הכפולה והקדמית בהתאמה.

    עוד בניגוד לסנטה פה, אבזור הבטיחות כאן זהה בין כל הגרסאות ומקביל לזה שבסנטה פה הבסיסי. אבזור הנוחות גם הוא מקיף החל מגרסת הכניסה (הנעה קדמית, פרימיום, 320,000 ₪) וההבדלים בין הגרסאות לא גדולים. עיקריים הם גג פנורמי כפול במקום בודד, זכרונות למושב הנהג, אוורור במושבים הקדמיים ובורר מצבי נהיגה עם מצבי שטח בגרסת ההנעה הכפולה (לקשרי, 335,000 ₪), וזוג מושבי קפטן, כוונון חשמלי יחד עם קיפול והרמה חשמליים של גב השורה השלישית בדגם הלימיטד (350,000 ₪). את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    יונדאי פליסייד

     

    dddd