תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיג'ו 208 החדשה בישראל – בנזין וחשמל

    פיגו

    פיג'ו 208 החדשה נוחתת בישראל בגרסאות בנזין מסורתיות וגם אחת חשמלית

    • 12-10-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רונן טופלברג

    אם יש משהו שקשה מאוד לעשות כשמדברים על פיג'ו, זה להפריז בחשיבותה של סדרה 2xx שלה. ואני לא מדבר על ה-206 שהפכה את פיג'ו לשם שגור בכל בית או ה-205 שהייתה לאגדה עוד בימי חייה. אני מדבר על תקופה מוקדמת יותר, מוקדמת בהרבה. בה יצרנית עם היסטוריה עשירה במלחיות ואופניים החליטה לעשות את הצעד שיציל אותה מקריסת הכלכלה שהביא איתו המשבר של 1929. לצעד הזה קראו "פיג'ו 201" והיא מה שמיצב את פיג'ו כיצרנית מאס-מרקט עולמית.

    במרוצת השנים סדרת "200 ו-" עברה המון תהפוכות ועיטרה מכוניות בגדלים שונים, אבל מיותר לציין שלהצלחה הכי גדולה היא זכתה כסופר מיני, שם כיכבו – בין היתר – המכוניות האיקוניות מהפסקה הקודמת.

    פיג'ו 208 2020

    היום מתחיל – ביותר ממובן אחד – פרק חדש בהיסטוריה של סדרה 200 של פיג'ו בישראל. עם השקת ה-208 החדשה, זו הפעם הראשונה בה דור חדש בסדרה לא מקבל שם חדש, וגם הפעם הראשונה בה המכונית משווקת עם יחידת הנעה אלטרנטיבית.

    ה-208 החדשה גדולה במעט (כ-9 ס"מ באורך, שאר הממדים ללא שינוי מהותי) מהדור היוצא, אך בסיס הגלגלים ונפח תא המטען, למרות פלטפורמה המודולרית החדשה, נותרו ללא שינוי (254 ס"מ ו-311 ליטר בהתאמה). מאידך, אותה פלטפורמה חדשה מאפשרת שימוש ביחידת ההנעה החשמלית ללא פגיעה במרווח, בנפח תא המטען ובשימושיות באופן כללי.

    פיג'ו 208 2020

    גרסת הבנזין של ה-208 מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר המוכר של היצרנית, שמפיק כאן 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ מרשימים למדי, ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הביצועים מרשימים כמו שאפשר לצפות ועומדים על 8.7 שניות למאה קמ"ש ו-208 מרביים. מבחינת צריכת דלק, היצרנית מצהירה על 17.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (לפי תקן WLTP).

    אבל עם כל הכבוד (ויש כבוד) ל-130 כ"ס, הגרסה המעניינת באמת היא זו החשמלית, שמציבה 136 כ"ס, 26.5 קג"מ ו-8.3 שניות למאה קמ"ש לפקודת רגל ימין שלכם. המהירות המרבית כאן מוגבלת ל-150 קמ"ש, אז אם אתם מהמאחרים, אולי כדאי שתשקלו את הגרסה המסורתית. קיבולת הסוללה היא 50 קילו-וואט, גדולה במעל 20% מזו של המתחרה (היחידה כרגע) של ה-208, רנו זואי, שמציעה 41 קילו-וואט בלבד ובהתאם גם טווח ארוך של 339 ק"מ לפי תקן ה-WLTP.

    פיג'ו 208 2020

    מבחינת טעינה, מציעה ה-208 שתי אפשרויות. הראשונה עם OBC ("מטען מובנה", הרכיב בתוך המכונית ששולט על כמה חשמל היא יכולה "לקחת" מעמדת הטעינה) חד-פאזי שמאפשר טעינה בהספק של 7.4 קילו-וואט-שעה והשניה עם OBC תלת-פאזי שמאפשר 11 קוט"ש. בנוסף, שתי הגרסאות יכולות לקבל עד 100 קוט"ש בטעינה מעמדת טעינה מהירה ייעודית (DC). הסוללה של ה-208 החשמלית תיטען במלואה תוך כ-7.5 שעות בטעינה חד-פאזית, כ-5 שעות בטעינה תלת-פאזית וב-30 דקות ל-80% טעינה בעמדת טעינה מהירה.

    בכל הנוגע לאבזור, ה-208 הבנזינית תוצע בשתי רמות גימור – פרימיום S ו-GT ליין, בעוד החשמלית תסתפק רק בגרסת פרימיום S. יחד עם זאת, בשני המקרים מקבלות המכוניות מערך בטיחות אקטיבי מקיף למדי שכולל בלימת חירום עד 140 קמ"ש, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד. גרסת GT ליין מוסיפה גם פנסי לד מלאים עם מערכת עמעום אוטומטית למניעת סנוור, חיישני חניה קדמיים וניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי. את שאר האבזור תוכלו לקרוא במפרט המלא.

    פיג'ו 208 2020

    ועכשיו הגיע הזמן להתייחס אל הפיל שבחדר, המחירים. אני אתחיל בזה שאין ספק שפיג'ו ולובינסקי תפרו פה חבילה מאוד מעניינת ומפתה שמציעה רשימת אבזור מאוד ארוכה, ביצועים מעולים, עלויות בעלות מזעריות בגרסה החשמלית, עיצוב נהדר, ובאופן כללי מכונית מאוד מעניינת ולא סתם "עוד סופר מיני". אבל את המחירים לא פשוט לבלוע.

    גרסאות הבנזין יעלו 119,00 ו-125,000 ₪ לגרסאות פרימיום S ו-GT ליין בהתאמה, כאשר באחרונה תוכלו גם להוסיף גג שמש פנורמי במחיר של 3,000 שקלים. המחירים האלה אמנם גבוהים אבל בהינתן המתחרות הישירות של ה-208, נראה שמייצגים נאמנה את התמורה שהמכונית מספקת. מחיריה של ה-208 החשמלית, מאידך, עומדים על 153,000 ₪ לגרסת הטעינה החד-פאזית ו-156,000 ₪ לגרסה התלת פאזית (מחיר שדי מייתר את הגרסה החד-פאזית). זה אמנם נכון שאין ל-208 מתחרות ישירות שנותנות את אותו טווח, אבזור וגודל, אבל יהיה קשה לשכנע את הלקוח הממוצע בכדאיות של ההוצאה הנוספת, אפילו מול ה-208 ה"רגילה". מאידך, במהלך ההשקה ציינו נציגי היבואנית כי ה-2008 החשמלית זוכה לביקוש מאוד ער, אז מה אני מבין.

    dddd