הדור הנוכחי של סיטרואן C3 הוא כנראה אחד הביטויים הכי טובים של "הדבר הנכון, בזמן הלא נכון". אחרי יותר מדי שנים שהסופר מיני של סיטרואן – הדגם שאמור להיות בחוד החנית של העיצוב המגניב והשיקי כדי לפנות לקהל היעד העיקרי שלו, חבר'ה צעירים – הייתה ערימה אפרורית של שעמום מוטורי, הדור הנוכחי, אחרי שהתגלח על הניסיון של הקקטוס, נכנס לשוק בסערה והיה התגלמות ה"קול". הבעיה היא שהוא עשה את זה כשכולם התחילו לעבור לקרוסאוברים, ולמרות שהוא היה רכב מאוד מעניין ושונה אבל גם לא זנח דברים יומיומיים כמו נוחות ומרווח, הוא זכה רק להצלחה בינונית והצליח להתברג רק לאמצע טבלת המסירות של הקטגוריה.
כעת מודיעה לובינסקי, היבואנית, על תחילת שיווק הדגם מתוח הפנים שהוצג לראשונה בפברואר האחרון. כמו קודמו, הדגם החדש ימשיך להימכר בשתי גרסאות, כאשר פער מחיר כמעט-לא-קיים של 1,000 ₪ בלבד ביניהן משאיר רק את גרסת שיין פאק הבכירה רלוונטית ללקוחות הפרטיים עם מחיר של 106,000 ₪. יחד עם זאת, בניגוד לדגם הנוכחי, זה המחודש מציג רשימת אבזור לא רעה גם בדגם הבסיס.
מבחינת תוספות, מקבלת ה-C3 המחודשת פנסי לד מלאים והגה בציפוי עור בשתי רמות הגימור, והגרסה הגבוהה תוסיף לרשימה גם חיישני חניה קדמיים ניווט מובנה במערכת המוליטמדיה ועוד.
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי וה-C3 ממשיכה לעשות שימוש במנוע ה-1.2 המוכר של היצרנית שמפיק 110 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10 שניות וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 16.1 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
השינוי הכי גדול כאן, כנהוג במתיחות פנים בקונצרן פיג'ו סיטרואן, הוא העיצוב. החזית מקבלת עיצוב חדש למערך התאורה ועל הגג תוכלו כעת לקבל גם מדבקה בנוסף לגג בצבע שונה, כך שתוכלו להשוויץ ל...מסוק המשטרתי שרודף אחריכם או משהו כזה.