לאחר שהשיקה לפני כחודשיים גרסאות מופשטות של הברלינגו בעקבות זכיה של חברת החשמל במכרז, מודיעה היום לובינסקי על תחילת שיווקו של סיטרואן ברלינגו לשוק הפתוח בשאר גרסאותיו. המחירים ינועו בין 144 ל-170 אלף שקלים.
הברלינגו החדש, כמו הדור הקודם, מבוסס על פלטפורמה משפחתית למהדרין של סיטרואן - מאחר שבחו"ל הוא נמכר גם בגרסאות מאובזרות מאוד שמכוונות למשפחות מרובות ילדים ואנרגיה. הפעם זוהי פלטפורמת ה-EMP2 אשר משמשת פחות או יותר את כל הדגמים הגדולים של הקונצרן - החל מפיג'ו 508, עבור בסיטרואן C5 איירקרוס וכלה בג'מפי ותאומו טרוולר. גם בישראל ישווק הברלינגו בגרסת שבעה מושבים ארוכה שמותאמת למשפחות גדולות, אם כי כאן הוא יוצע עם רשימת אבזור קצרה במעט מזו שבניכר.
בניגוד לדורות הקודמים, הפעם הברלינגו מציג צמיחה ענקית בממדים, עם בסיס גלגלים שהתארך משמעותית יותר מאשר במעבר בין הדור הראשון לשני. בדור הראשון בסיס הגלגלים של הברלינגו היה מעט פחות מ-270 ס"מ, בדור השני הוא צמח ל-273 ס"מ ואילו כעת מקבלת הגרסה הקצרה בסיס גלגלים של 278 ס"מ לא מאוד מדהימים, אך לגרסה הארוכה בסיס גלגלים של לא פחות מ-297(!) ס"מ. גן תא המטען גדל, אך לא בשיעורים כאלה, והוא מסתפק בצמיחה מדודה של כ-100 ליטר, עם נפח כללי של 597 ליטר עד גובה המדף, 983 ליטר עד התקרה ו-3,000 ליטר עם קיפול המושבים בגרסה הקצרה; ו-850 ליטר עד גובה המדף, 1,538 ליטר עד התקרה ו-3,500 ליטר בקיפול המושבים בגרסת חמישה המושבים הארוכה.
יחד עם זאת, הוא מקבל רשימת אבזור לא קצרה כשלעצמה, שכוללת את כל אבזור הבטיחות האקטיבי המקובל - בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד. כל הגרסאות יגיעו עם מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל המעודכן של הקונצרן בשלוש רמות הספק 75, 100 ו130 כ"ס. כמו כן, תוצענה שתי רמות גימור - לייב ושיין. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.
דגם הבסיס יוצע ברמת גימור לייב עם גרסת 75 כ"ס של המנוע שתשודך לתיבת הילוכים ידני ותעלה 144,000 ₪, מעליה תהיה גרסה ידנית עם 100 כ"ס ומחיר של 145,000 ₪ (לא טעות, 1,000 ₪ יותר בלבד). הבאה בתור תהיה גרסת שיין עם אותו מנוע (100 כ"ס) ותיבת הילוכים (ידנית). בראש ההיצע יעמדו שתי הגרסאות האוטומטיות שיקבלו את תיבת 8 ההילוכים הפלנטרית המוכרת של אייסין, שתיהן ברמת גימור שיין. דגם חמישה המושבים יעלה 152,000 ₪ ואילו דגם שבעה המושבים יעלה 170,000 ₪.