תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיג'ו רוצה סטינגר?

    פיגו

    פיג'ו תגיע לז'נבה עם קונספט היברידי בעל הנעה כפולה, 400 כ"ס ו-4.3 שניות למאה. לוקחת עמוד מהספר של קיה?

    • 21-02-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אם אתה לא חי מתחת לסלע בשנתיים-שלוש האחרונות, אתה בטח יודע על הקיה סטינגר, ואתה בטח גם יודע על כמויות הרעש המסחריות שהיא עשתה בעולם הרכב ואת הביקורות החמות, שלא לומר לוהטות, שהיא קטפה - גם אצלנו.

    עכשיו, נראה שפיג'ו מתכננים משהו דומה, ויציגו בתערוכת ג'נבה קונספט שלקרוא לו "מעניין" כנראה יהיה האנדרסטייטמנט של העשור. גם הם מבינים את זה, ומציגים את הקונספט יחד עם תגית #UNBORING THE FUTURE או בעברית - להפוך את העתיד ללא משעמם.

    פיג'ו 508 קונספט

    ה-508 קונספט הזו מקבלת שם קצת פחות סקסי מ"סטינגר" ומסתפקת ב"508 פיג'ו ספורט אנג'נירד: ניאו פרפורמנס". לא בדיוק מתגלגל מהלשון. היא שחורה ויש לה חישוקים קצת גדולים ושחורים, והיא מעוטרת בנגיעות ירוקות מסביב למרכב ובתא הנוסעים. ירוק, אגב, שפיג'ו קוראת לו קריפטונייט. אז אם קוראים לך קלארק, לצערנו עדיף שתשמור מרחק.

    אבל כשמתחילים לקרוא מה יש בתוך ה-508 פיג'ו ספורט מאודוס אולטרא מהירינג, ההשפעה של השם שלה הופכת להיות משמעותית בערך כמו כיבוי צופים על שריפת יער. בתוך ה-508 הזו יש שלושה מנועים - אחד בנזין עם 200 כ"ס, ועוד שניים חשמליים כאשר אחד יושב מלפנים ומפיק 110 כ"ס ועוזר למנוע הבנזין להניע את הגלגלים הקדמיים, והשני נדחס לתוך הסרן האחורי ושולח 200 כ"ס נוספים לגלגלים האחוריים.

    פיג'ו 508 קונספט

    התוצאה - 400 כ"ס מרביים, 51 קג"מ, הנעה כפולה, 4.3 שניות ל-100 קמ"ש - למעלה מחצי שניה מהר יותר מאותה הסטינגר, 2.9(!) שניות מ-80 ל-120 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים. פיג'ו, בהיותה פיג'ו ומחלוצות ה-WLTP, לא הצליחה להתאפק והייתה חייבת לפרסם גם את הנתון כנראה הכי פחות מעניין בעולם על המכונית הזו - 49 גרם לק"מ. לפי ה-WLTP כמובן.

    אבל החלק הכי מעניין בכל הקונספט הזה הוא כל מה שיש מסביב למנוע, כי קונספטים תלושים מהמציאות עם מנועים מופרכים שרחוקים מייצור בערך כמו המרחק בין טבעוני לדוכן שווארמה, אבל הפעם נראה שפיג'ו השקיעו גם הרבה מאוד עבודה בדברים שהופכים את הדבר הזה למכונית ממש, ולא סתם עוד תצוגת יכולות.

    פיג'ו 508 קונספט

    הם התקינו בלמים - 380 מ"מ וטרחו גם לציין שהקאליפרים הם בעלי ארבע בוכנות. הם נוקבים בדגם הצמיגים שמורכבים על המכונית - פיילוט ספורט 4S. הם מציינים שמסך המגע הוא בגודל של 10 אינץ' וברזולוציית HD, שיש תצוגה עילית בגודל 12.3 אינץ', שהמושבים מרופדים באלקנטרה, ואפילו נוגעים בקיבולת הסוללה (11.8 קילו וואט) ובטווח הנסיעה (כ-50 ק"מ) על חשמל בלבד.

    אחרי שעשתה שמות בקטגוריות הספורטיביות עם גרסאות ה-GTi של ה-208 וה-308, גרסה דומה של ה-508 נשמעת לא סתם הגיונית, אלא מתבקשת. אז עם כל הכבוד לשם המפוצץ, לא נראה שפיג'ו תגיע לז'נבה עם קונספט. היא תגיע עם תוכנית עבודה ואקדח טעון שמכוון ישירות למרכז המסה של קיה סטינגר.

    פיג'ו 508 קונספט

    dddd