תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סיד
  • קיה סיד החדשה בישראל

    קיה סיד

    האצ'בק וסטיישן, בנזין ודיזל, בטיחות מקיפה ומחירים תחרותיים - קיה ישראל משיקה את הדור השלישי של הסיד במחירים שיתחילו ב-125,000 ₪

    • 13-01-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לאחר שנחשף בפברואר האחרון, הדור השלישי של קיה סיד נוחת היום בישראל, ומשאיר את אחד הפיצ'רים המעניינים שהושקו איתו, מעבר לים. אבל על כך עוד מעט.

    קיה סיד 2019

    הסיד החדשה מגיעה לישראל, כמו קודמתה, בשתי תצורות מרכב - האצ'בק וסטיישן, כשהראשונה תשווק עם מנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין והשניה תוסיף גם מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל, כי אם כבר תבחרו בדגם הפרקטי יותר, אז עד הסוף. מנוע הבנזין זהה למנוע אשר משרת את האחות של הסיד - יונדאי i30. הוא מפיק 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ ויאיץ את הסיד האצ'בק למאה קמ"ש תוך 9.2 שניות ואת אחותה גדולת תא המטען בשתי עשירית לאט יותר. מנוע הדיזל מפיק 136 כ"ס ו-32.6 קג"מ ולו ידרשו 10.1 שניות כדי להגיע למאה קמ"ש. שני המנועים ישודכו לתיבות הילוכים כפולות מצמד עם שבעה הילוכים, אך עם יחסי העברה שונים מעט.

    מבחינת אבזור, שתי המכוניות יוצעו ברמה גימור אחת בלבד. אבזור הבטיחות זהה ויכלול בשתי המכוניות בלימת חירום עם התרעת התנגשות, תיקון סטיה מנתיב, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעת עייפות. ההבדל היחיד כאן הוא הפנסים, שיכללו בסיד האצ'בק תאורת יום מבוססת לד ותאורה עוקבת פניה, שני דברים שנבצרים מהסטיישן.

    קיה סיד 2019

    באבזור הנוחות המצב הפוך, עם יתרון קל לגרסת הסטיישן שמציעה בקרת אקלים מפוצלת היכן שההאצ'בק מסתפקת במזגן רגיל. שאר האבזור זהה ודי סטנדרטי למקובל בקטגוריה. הוא כולל מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חלונות אחוריים כהים, בקרת שיוט ועוד. למפרט המלא של דגם ההאצ'בק והסטיישן.

    דבר אחד שהוצג עם הסיד החדשה וחבל מאוד שנעדר מההיצע המקומי הוא מערכת שקיה מכנה כבעלת יכולות נהיגה אוטונומית בדרגה 2. לפי המינוח הסטנדרטי אמורה פשוט לשלב בין בקרת שיוט אדפטיבית לשמירת נתיב, אבל המערכת של קיה, כך לפחות לדבריה, אמורה להיות מסוגלת לאפשר נהיגה עצמונית מלאה במהירויות של 0-130 קמ"ש (ללא ניווט כמובן) ואפילו לזהות מקומות פנויים בנתיבים סמוכים ולעבור לשם. לצערנו, לא הצלחנו למצוא ביקורות או התייחסות למערכת בביקורות מחו"ל, אז קשה להעיד על טיבה. אבל עדיין חבל שהיא לא מגיעה ארצה.

    קיה סיד 2019

    מחיריה של קיה סיד יתחילו ב-125,000 ₪ לגרסת ההאצ'בק, בעוד הסטיישן בנזין תעלה 135,000 ₪ ועבור הדיזל תשלמו 139,000 ₪.

    dddd