תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו אימפרזה
  • סובארו WRX
  • סובארו פורסטר
  • פורסטר טורבו ו-STI ישובו?

    סובארו אימפרזה

    סובארו חושפת פרטים ראשוניים על קונספטים של STI ושל פורסטר טורבו שיוצגו בתערוכת טוקיו ב-11 בינואר 2019

    • 27-12-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    עם השקת הדור האחרון של סובארו פורסטר, היצרנית היפנית החליטה להוריד מההיצע את גרסת ה-XT טורבו הייחודית, שהיתה מעין "STI למטיילים" או משהו בסגנון. ההחלטה לבטל את הדגם הייתה תמוהה בלשון המעטה, במיוחד לאור העובדה שבשנים האחרונות פחות או יותר כל יצרנית אפשרית הציגה דגם טורבו חזק של לפחות קרוסאובר אחד - כך למשל פיג'ו עם ה-3008 GT, יונדאי עם הקונה, שלל דגמי ה-2.0 ליטר טורבו של קונצרן פולקסווגן וכמובן הספורטאג' GT שהיה אחד מפורצי הסכר שהביא את השטפון.

    סובארו פורסטר STI קונספט

    עכשיו, אולם, נראה שסובארו עשויה לוותר על הוויתור ולהחזיר את הדגם המפולפל. היא תגיע לתערוכת טוקיו עם "פורסטר STI קונספט", אך כרגע היא שומרת על עמימות בנוגע לפרטים הטכניים, ומסתפקת בפירוט של "צבעים מיוחדים" על המרכב והמושבים, חישוקי 19 אינץ', וחלקים אווירודינמיים. הפורסטר STI קונספט יצויד, כך עפ"י היצרנית, במנוע ה-e-BOXER ההיברידי שמשווק ביפן בדגם הסדרתי ובעתיד צפוי גם להגיע לקרוסטרק, ה-XV האמריקאי.

    כרגע לא ברור אם המנוע המדובר יהיה אותה גרסה סדרתית ואז נקבל סוג של "STI ליין" מעוצב-אך-לא-ספורטיבי, או שאכן המנוע יעבור אי אילו שיפורים כדי להחזיר את דגמי הטורבו המיתולוגיים של הפורסטר לאור הזרקורים.

    סובארו אימפרזה STI קונספט

    הדגם השני הוא ה-STI קונספט, שעשוי להיות רמיזה לגרסת STI לדור הנוכחי של האימפרזה. נזכיר שה-STI שנמכר כיום עדיין מבוססת על הדור הקודם של האימפרזה. כמו בפורסטר, גם כאן סובארו מקמצת בפרטים, אבל כאן היא שומרת על סודיות גדולה אף יותר, ומציינת רק שהקונספט יתהדר במושבים בצבע בורדו. כן, כן. מושבים. בצבע בורדו.

    סובארו אימפרזה STI קונפסט

    פרטים נוספים יתפרסמו קרוב יותר לתערוכת טוקיו שתפתח את שעריה ב-11 לינואר. יכול להיות שההספדים על גרסת הטורבו של הפורסטר היו מוקדמים מדי, ויכול להיות שנראה דגם סדרתי (והיברידי) בעוד זמן קצר יחסית. מה דעתכם? האם הקונספטים האלה מרמזים ללא ספק על חזרתו על הפורסטר או שאנחנו אופטימיים מדי? הצטרפו לדיון בפורום.

     

    dddd